Megane Sport Tourer autom. diesel

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"
Onko kellään näkemystä/kokemusta Megane Sport Tourer autom. diesel 2010-2014 malleista?
Moottorin kestosta, eli onko 1,5 dCi 110 moottorille 200tkm jo koneen loppu?
Ja erityisesti kaipaisin kokemuksia automaatti laatikosta, onhan siinä 6 portainen laatikko???.
Itselläni on parissa Renussa ollut tuo 4 portainen ja toiminut hyvin.
Olen siis tällaista hakemassa seuraavaksi autoksi.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane Sport Tourer autom. diesel

Ei minun tietääkseni näissä 1.5 dCi koneissa ole sellaisia tyyppivikoja että olisi 200tkm:ssä kone loppu. Jos öljyt ja ilmanputsari vaihdettu ajallaan niin hyvin voi kestää toiset 200tkm. Itse ostin vajaa 200tkm ajetun Megane II:n jossa on 106 heppanen samantyyppinen kone ja ajattelin että sillä vois ajella vielä 200-300tkm tai kunnes tulee jotain isompaa rempattavaa.
Automaateista ei valitettavasti ole kokemusta.

Cliopatra

"Älä ryntäytä kylmää moottoria"

Jakopää pitää ilmeisesti vaihtaa 120tkm kohdalla? Mutta jos ajaa vähän, niin onko se sitten 4 vuoden välein??

maximi

Jäsen

Elmo R10 sanoi:
Jakopää pitää ilmeisesti vaihtaa 120tkm kohdalla? Mutta jos ajaa vähän, niin onko se sitten 4 vuoden välein??
En tiedä uudemmista, mutta omassa 1.5 dCi:ssä on 150 tkm/5v, kumpi ekaks täyttyy.

Juntunen

Aktiivinen jäsen

Omassa Lagnunassani 1.5 dCi koneella vaihtoväli on 130tkm/5v ja vaihdoin 130 tkm:ssä reilun 6 vuoden jälkeen. Etelänmaissa saman hihnan vaihtoväli on tietääkseni 160tkm/6v. Siitä erikoinen, että ei osu 30 tkm huoltoväliin kumpikaan kilometrimäärä.

Prairie

Jäsen

Suomen oloissa maahantuoja suosittelee 5 vuoden vaihtoväliä. Kilometreistä ei puhuta mitään. Itse olen uskonut, ja vaihtanut. Oman vähäisen kokemukseni perusteella (4 vuotta) dCi ja EDC ovat hyvä yhdistelmä. Olen pari kertaa ihmetellyt näytön aiheettomia vikailmoituksia ja kuunnellut turbon ahtopaineen purkausääniä ennen vaihtamistapahtumaa, aidosti huolestuneena. Tähän asti suotta, luottamus kasvaa vuosi vuodelta. Alkuun epäilytti tehon vähyys. Jos osaa annostella jalalla oikein, vaunu tuntuu väkevältä ja ajosta nauttii oikeasti hyvän väännön turvin. Jos hermostuu ja survoo kaasun lattiaan voin kertoa, ettei siellä ole mitään, ei yhtään mitään. Paitsi ääntä.

Ylös Bottom