Megane Scenic -03 mittaristo + perint. Bägivalo.

Killroy

Nuorempi jäsen
Tuli ostettua tuommonen 03 vuosimallin scenikki.
Ongelmina perinteinen pägin valo palaa, eikä ratissa vakkarin napit pelaa. Myös pyyhkiöiden tihkuasento ei pelaa. Eli ilmeisesti pääsee sen viiksimoduulin ostoon. Rattia käännellessä rohisee ja napsuu.
Siihen vois linkkejä laitta, että mistä kannattaa tilata.

Ja sitten digimittaristossa nopeus ja ajotietokone puoli toimii, mutta radio/kello/lämpömittarin puoli on pimeä.
Onko siellä joku vaihdettava polttimo vai meneekö koko mittaristo vaihtoon?

Killroy

Nuorempi jäsen
Vs: Megane Scenic -03 mittaristo + perint. Bägivalo.

Itse itselleni vastaten.
Tulipa ostettua Grand Scenic, jossa ei pala bägivalo ja ittaristo toimii. Siinä on vain se käsjarruboksi mykkä. Ja kytkimen työsylinteri rikki.
Kävi mielessä että jos siitä tekis vielä käyttöauton, mutta pätkä scenicistä ei taida pitkään (grand) käydä se käsijarruboxi.

Killroy

Nuorempi jäsen

Jatketaan yksinpuhelua. Vaihdoin ehjän mittariston pätkä skeneen, mutta radion kohta pimeänä! Ja auto, josta sen otin, toemi siinä seki normaalisti. Otin radionki toisesta ei vaikutusta.

Palosella

Pelaa vaan

Thatinen tuusulassa korjaa mittaristoja Senikeistä. Viiksimoduli on kallis sinisellä, mutta toimii hienosti.

Killroy

Nuorempi jäsen

Thatinen lienee nimimerkki? Vai firma?
Mutta tuo viiksimoduli sinisellä on hepreaa ;D
Virosta saapi viiksimodulin reilulla satasella mutta toisaalta tuossa gränd skenikissä se on ehjä, eli taidan sen siitä ottaa.

Palosella

Pelaa vaan

Elkotron näköjään nykyään firman nimi Tuusulassa. Sininen on siis paikallinen Volvo/Relluliike täällä Hyvinkäällä, siitä tuo "sininen" nimitys ;D Ei ole kyllä kallis Virostakaan näköjään. Jos otat siitä toisesta autosta, kannattaa katsoa, että pyörät on suorassa pakettia irrottaessa ja asennettaessa, ja että se rulla ei pyörähdä siitä paketin keskeltä. Muuten on taas johdot poikki kun käännät rattia.

OUG862

Jäsen

Mulla olisi ylimääräisenä viiksimoduli, joka sopii 2004 mallin Sceniciin. Malli vaihtui loppuvuodesta 2003, joten korimallilla on merkitystä.
Olen kuullut, että yleinen vika on siinä keskellä olevassa offspring-hässäkässä. Aiankin airbagiin se vaikuttaa ja jos spiraali katkeaa, ei yhteys toimi.
Mittariston korjauksessa suosittelen Elkotronia Tuusulassa. Netistä löytyy kyllä liitoskaavioita, mutta...
Tästä viiksimoduulistani irtoaa erilliset kytkimet ja offspring on vain painamalla kiinni. Joten jos jollakin on tarvetta niin voidaan sopia myös erillisisitä osista. Ostin tämän Ebaystä, mutta koska siinä ei ole liitäntää vakionopeussäätimelle, ei se toimi omassa scenicissäni.
Mittariston liittimet ovat vähän hankalat, vaikka periaatteessa yksinkertaiset. Täytyy vekslata ja kun jokainen liitin vaatii omat kikkansa, on hyvä etsiä ohjeet vaikka youtubesta ennen kuin rikkoo liitännät...Mittaristo sinänsähän on parilla ruuvilla kiinni ja ne aukeavat 20torxilla kun on ensin irrottanut raamit ylhäältä ja alhaalta. Periaatteessa yksinkertainen homma...
Mutta tämä siis 2004 mallissa...sopii kuitenkin 2003 loppuvuoden malleihin.

Killroy

Nuorempi jäsen

Joo, mittariston oon jo vaihtanu, mut vois korjuuttaa entisen, ni saapi oikeat kilometrit pysymään autossa.
Ja mulla on tuo loppuvuoden 03 mallia ja vakkarilla varustettu.
Tuon viiksimodulin nappaan tuosta varaosa grand scenicistä ja samalla laitan siitä nahkaisen ratin tuohon.

Ylös Bottom