Megane moniurahihnan kiristin

A.N.

Nuorempi jäsen
Moro!

Minkähänlainen homma on vaihtaa 2l bensa automaatti sporttourer meganen moniurahihna ja kiristin? Selviääkö ilman erikoistyökaluja? Entä kiristysmomentti?

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Meganesta taitaa olla 4 eri mallisarjaa. Kaikissa ei taida olla kylläkään 2 litraista bensakonetta. Mutta kyllä vuosimallin kertominen silti auttaa.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Itselläni vain dieselkoneisia ollut, 3 eri sukupolvea. Ei niissä ole ollut mitään erikoista moniurahihnan vaihdossa. Osat kaupasta ja vaihto. Toki se kiristysmomentti kannattaa selvittää jos epäilee ettei muuten saa sitä sopivaan kireyteen.
Youtubesta noihin saa kyllä hyvin vinkkejä jos ei ole aikaisemmin vaihtanut.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Eikö noissa uudemmissa ole jo automaattikiristintä? Tuossa munkin vanhassa vehkeessä on ja hihnan oikea kireys on se minkä se kiristin kiristää. Näin minä olen ymmärtänyt asian ja yhden kiristimen tuohon vaihtanutkin joskus...

MTI

Aktiivinen jäsen
Eikö noissa uudemmissa ole jo automaattikiristintä? Tuossa munkin vanhassa vehkeessä on ja hihnan oikea kireys on se minkä se kiristin kiristää. Näin minä olen ymmärtänyt asian ja yhden kiristimen tuohon vaihtanutkin joskus...
Kiristin tulee pultilla kiinni, varmaan sen momenttia haetaan.
Laittaa kiinni niin pysyy:)

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Ai niin onkin jostain muusta kiristyksistä puhetta juu. Kai noissa uudemmissa on tietysti automaattikiristimet, tässä ykkösessä on vielä kahdenlaisia saatavana, eli automaatilla tai ilman.

Ylös Bottom