Megane mk1 1.4 16v 2002 ilmastoinnin ohitus

rame

Nuorempi jäsen
Ilmastoinnin kompura hajosi. Voiko kompuran ohittaa jotenkin? Yritin lyhyemmällä 1110mm hihnalla mutta oli liian lyhyt. Kaupat tarjoaa vaan kahta eri mittaa hihnoille.

romumatti1

Jäsen
En osaa sanoa kyseisestä autosta mitään , mutta
minun erimerkkisessä autossa käy niin , että jos
ohitan AC- kompuran lyhyemmällä hihnalla , niin
laturi vaihtaa pyörimis suuntaa ja lopettaa lataamisen .

Juntunen

Aktiivinen jäsen
En osaa sanoa kyseisestä autosta mitään , mutta
minun erimerkkisessä autossa käy niin , että jos
ohitan AC- kompuran lyhyemmällä hihnalla , niin
laturi vaihtaa pyörimis suuntaa ja lopettaa lataamisen .
Eli laturia pyöritetään siis hihnan selkäpuolella lyhyemmällä hihnalla? Ei kai nyt sentään.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Se on kato nääs se koko jalka lohkon kyljessä eri EI-ilmastoidussa versiossa. Elikkä laturikin on täten eri paikassa.

Eli joko vaihdat kompuran tai mettästät sopivaa hihnaa tai vaihdat koko tellingin lohkon kylkeen.

Miten kompura hajosi? Mikset anna olla siälä vaan paikallaan jos ei räjähtäny sentään kappaleiks?

Yleensähän noista hajoo vaan se magneettikytkin joka pitää kolinaa.

teme565

Jäsen
Onko kompura siis hirttänyt kiinni, eikä se kiilahihnapyörän päässä oleva holkki ole lauennut, joka normaalisti kiinnileikatessa ampuu ulos, jolloin hihnapyörä jatkaa pyörimistä, vaikka itse kompressorin akseli olisi leikannut kiinni?

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Onko kompura siis hirttänyt kiinni, eikä se kiilahihnapyörän päässä oleva holkki ole lauennut, joka normaalisti kiinnileikatessa ampuu ulos, jolloin hihnapyörä jatkaa pyörimistä, vaikka itse kompressorin akseli olisi leikannut kiinni?
A- Ei ole kiilahihnaa.

B- Vaikka kompura leikkais kii, ei sieltä yleensä mitään lennä koska hihnapyörä pyörii omalla laakerillaan, joka kompuran rungossa kiinni, ei akselissa.

Akselin päässä on magneettikytkimen hilippeet. Nehän voi aina purkaa pois ja jättää hihnan kulkemaan edelleen kompuran kautta.

Tällöin kompuraa voi käyttää ns. välipyöränä.

rame

Nuorempi jäsen
Korjaamo sanoi että kompuran rungossa oleva laakeri on rikki. Magneettikytkin on otettu irti ja oon ajanu ilman ilmastointia. Kiitos vastauksista!

Ylös Bottom