Megane III kuskin oven johtosarjan hinta / ”Check children safety device”

tepposalmi

Nuorempi jäsen
Tuollainen error tulee minulle tuoreessa autossa. Lasit toimii ja kytkin myös, mutta räpsyttää noita lapsilukkoja ja vikavalo siis palaa. Otaksun, että johtosarjassa vika. Onko kellään kokemusta hinnasta vaihtoineen? Vaikutti ovipaneeli olevan sen verran kinkkinen irroitella (ohjeenkin kera), että saan kanalinnun kärsivällisyydellä aikaiseksi muovinpalasia, jos itse yritän:-O

MTI

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane III kuskin oven johtosarjan hinta / ”Check children safety device”

Ethän ole koskenut siihen lapsilukko vipuun ovessa, sitä kun menee vääntään väärään asentoon niin sytyttää vikavaloja. Lapsilukko kytketään kuskin ovesta sähkönapilla.

tepposalmi

Nuorempi jäsen

Juu, siis lapsilukkokytkin ovessa toimii päälle/pois, mutta saattaapi jatkaa päälle-asennossa räpsyttelyä ihan itsekseen. Aiheesta googlailleena päädyin tuohon johtosarjaongelmaan. Koitin raotella johtonipun haitarikumia saranan alta, mutta ei oikein irroitusmekanismi valjennut.

Edit, jaaniijoo. Tarkotit takaoven vipstaakia. Käynkin tarkastamassa!

tepposalmi

Nuorempi jäsen

Jahas..1h lämpimässä tallissa poisti vian. Onkohan jossain ollut pakkasen aiheuttamaa jumia? Any idea?

kurtsi

Kia Niro EV

Pesun jälkeen suihkuttelen lukkoihin ceeärcee- tyyppisiä litkuja, toistaiseksi ei ole missään autossa tullut häiriöilmoituksia liittyen lukkoihin tai mainitsemaasi lapsilukkoon. Kosteutta?

tepposalmi

Nuorempi jäsen

Itse asiassa tein saman juuri. Otaksun, että joku kanitti lukon kielen ja siitä häiriö. Kytkimessä ei syttynyt edes valo ennen sulamista, joten joku siinä vastusti.

kurtsi

Kia Niro EV

Suvussa ja itsellä olleet/olevat fransmannit kovin nuivia talvee, pakkaseen ja kosteuteen. Silti kivoja.
Hyvä että tuli kuntoon.

tepposalmi

Nuorempi jäsen

:D :D Voivoi, älkääs nyt nujertako minun optimistista illuusiotani "täytellisestä" autosta :D Annoin 16 saksalaisen VAG-Opel -kulkineen ja yhden belgialaisen Volvon jälkeen mahdollisuuden ranskalaisillekin. Eivät olleet tosin ongelmattomia nuokaan. Volkkareissa alkoi harmittaa huono pintakäsittely (ja tietysti diesel-tekniikka kaksoismassoineen). Volvo V70: kin tuotti pettymyksen useammilla todella oudoilla vioilla ja teknisillä kummallisuuksillaan. Ilmanputsarikotelon tärinä jauhoi johtosarjasta piuhat poikki. Turbon kyljen kautta kierrätetty vesikiertoputki syöpyi puhki (tällaista ratkaisua ei tiettävästi ole missään muussa autossa).

Ylös Bottom