Megane II sähköikkuna jumissa

stap

Jäsen
Vasemman puoleinen etuoven sähköikkuna lopetti toimintansa. Kummankaan oven napista ei äännellyt eikä liikkunut. Mutta kun tuossa matkan aikana rämppäsin kuskin ovessa olevaa avausnappia oikein huolella, niin prkle aukesi 5 cm ja jämähti siihen. Eli toimii jos sähkö kulkis, mutta missähän se mahtaa tyssätä... kun oli pimeenä molempien ovien katkaisimet ja sitten liikkui sen 5 cm kuskin oven napista.

plussa

Nuorempi jäsen
Vs: Megane II sähköikkuna jumissa

Oman kuskinikkunan kanssa surffailessa löysin täältä ohjeen, jossa pidettiin katkaisijaa ylöspäin 5s. Se kai "boottaa" järjestelmän. Mulla oli koko systeemi kuskin osalta niin mykkä, ettei auttanut. Sulla taitaa olla vehkeessä enemmän eloa.

clio_rt

Jäsen

Oisko kumminkin syy vettä ikkunamoottoripaketissa jos kummatkin kytkimet mykät?
Kannattaa seurata tilannetta.
Itse "korjasin" appiukon meksun eilen, kun vettä ikkunamoottorin liittimessä.

Verhoilunavaukseen ohje
http://www.meganesport.net/files/renault%20trim%20removal.pdf sivu 42-

stap

Jäsen

Taas kuskin ikkuna jumissa, korjaamo sanoi johtojen ja ikkunoiden ohjaus yksikön hapettuneen. Ikkunoiden ohjausyksikön uusimisella korjaantuisi ja hinta oli 570e tai sinne päin. Joihin googlettaa avk:sta ym. mutta mikähän osa mahtaa olla kyseessä?

maja2

Jäsen

Ebay.com ja hakuun: MEGANE TEMIC tai rakentaa köyhän miehen verison ite : https://www.youtube.com/watch?v=QMBU6m1pT4Q

stap

Jäsen

Kiitos tiedosta. Vaatii vähän perehtymistä että tulee oikea osa, kun hinnan perusteella ebaysta sais niin paljon halvemmalla että herää epäilys, voiko olla sama osa kuin korjaamon tarjoama.

stap

Jäsen

Ja sen verran vielä, että korjauspaikka sanoi vian olevan ohjausyksikössä senkin vuoksi, että molemmat etuikkunat on kaput. Mutta onko ohjausyksikkö molemmille puolille yhteinen vai kummallekin puolelle omat? Ihmettelee vaan tuota liki 600 euron hintaa...

maja2

Jäsen

Jokaisessa ovessa on oma ohjainyksikkönsä, yhdenlaista palikkaa on vaan tarjolla. Jos haluaa ikuisen systeemin ja luopuu hienouksista eli esim. ikkuna kiinni kauko-ohjaimesta niin tekee tuon relevirityksen, on halvin eikä hapetu pilalle. 20€ vs. 600€, valinta on ihan oma....

RAP220989

Jäsen

Tossa ihan hyvää keskustelua aiheesta http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=15335.msg94676#msg94676 .

Itse tilasin ebaysta moisen:

http://www.ebay.com/itm/TEMIC-FOR-RENAULT-MEGANE-CLIO-ESPACE-SCENIC-GRAND-WINDOW-REGULATOR-MOTOR-MODULE-/171696756667?hash=item27f9ec97bb:g:RcUAAOSwpDdU8D7u&vxp=mtr

Omassani ikkuna avautui ohjainlaitteen vaihdon jälkeen 5 sentin "pätkissä", mutta sen pystyi kaliproimaan pitämällä yläasennossa nappia noin 10 sekunni ajan, niin taas rupesi pelittämään normaalisti. Mielestäni varsinainen ongelma on juurikin tuo veden pääseminen ohjainlaitteeseen / liittimeen. Jos intoa riittää niin vanha ohjainlaite tod.näk elpyy kun sen kuivaa hyvin + kuivaa liittimen.

Liitin on hankalassa paikassa + hankalan muotoinen, jotta sen voisi suojata esim. kutistesukalla. Olen aprikoinut, jotta toimisiko PlastiDip tai muu vastaava aine hyvänä suoja aineena?

hhelminen

Tunnettu jäsen

RAP220989 sanoi:
Olen aprikoinut, jotta toimisiko PlastiDip tai muu vastaava aine hyvänä suoja aineena?
Itse olen vastaavia liittimiä suojannut aikoinaan 19 rellussa vaseliinilla (jossa myös ko moottorin liitin oli "sopivalla paikalla" ikkunatiivisteen alla).
Liitin (se kuppipuoli jossa pinnit töröttää) vain vaseliinia lähes puolilleen, vastakappaleeseen sprayvaseliinia johtimien reijistä sisään ja kun painaa liittimen kiinni niin ei sinne liittimeen ainakaan enään vesi pääse.
Toimi 19 rellussa sen jälkeen sähkölasit viisi vuotta mitä auto meillä oli..

stap

Jäsen

Hyviä vinkkejä, kun olisi aikaa ja paikka puuhastella. Tekis hyvää monelle korjaamollekin tutustua tähän foorumiin... Nytkin nimittäin otin aikalisän ja pyysin vain lopulta nostamaan ikkunan ylös. Sanoivat että ei toiminut edes sähköllä, moottori ei lähtenyt nostamaan, piti muilla keinoilla nostaa (hintaa tuli lähes 170e, kaupan päälle väärä diagnoosi). Nimittäin, pihalta ajamaan ja tietenkin ikkunanappia nostamaan kokeeksi ylös...ikkuna prkle nousi ehkä 1cm... No kokeilin sitten alas laskemista ja toimi, ja nousi vielä ylöskin. Enempää en rämpännyt mutta ikkuna tuntui toimivan normaalisti.
Eli liitinten putsaus ja jotain kosteudenestoa peliin ehkä riitäis. Nyt meinas mennä etu ikkunoiden moottorit ja ohjaus yksiköt vaihtoon.

esv66

Nuorempi jäsen

RAP220989 sanoi:
Tossa ihan hyvää keskustelua aiheesta http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=15335.msg94676#msg94676 .

Itse tilasin ebaysta moisen:

http://www.ebay.com/itm/TEMIC-FOR-RENAULT-MEGANE-CLIO-ESPACE-SCENIC-GRAND-WINDOW-REGULATOR-MOTOR-MODULE-/171696756667?hash=item27f9ec97bb:g:RcUAAOSwpDdU8D7u&vxp=mtr

Omassani ikkuna avautui ohjainlaitteen vaihdon jälkeen 5 sentin "pätkissä", mutta sen pystyi kaliproimaan pitämällä yläasennossa nappia noin 10 sekunni ajan, niin taas rupesi pelittämään normaalisti. Mielestäni varsinainen ongelma
on juurikin tuo veden pääseminen ohjainlaitteeseen / liittimeen. Jos intoa riittää niin vanha ohjainlaite tod.näk elpyy kun sen kuivaa hyvin + kuivaa liittimen.

Liitin on hankalassa paikassa + hankalan muotoinen, jotta sen voisi suojata esim. kutistesukalla. Olen aprikoinut,
jotta toimisiko PlastiDip tai muu vastaava aine hyvänä suoja aineena?

Mitä toiminnallista ero on tuon linkin ohjaimella ja sellaisella avattavalla, jossa on L-kirjaimen mallinen piirilevy?
Jälkimmäinen löytyy ainakin -03 lasikatto Meganesta.

Liitteet

• 8202016172425.jpg
    8202016172425.jpg
    38,2 KB · Katsottu: 12
Ylös Bottom