Itellä ilmeni samanlainen ongelma ja epäilen että kyseessä on joko etuvastus tai sit johto poikki.
Toivottavasti joku viisaampi osaa kertoa tarkemmin ennen kuin tekee jotain tyhmää.
Mistähän tuo etuvastus löytyy, haynes puhuu hansikaslokeron irroituksesta mutta jotenkin olen ymmärtänyt että se olisi ratin puolella. Tilasin uuden kiinasta 18€ postikuluineen.
Onko joku vaihtanut tuota vastusta. Vasemmalla jalkatilassa se näkyy mutta mihin ihmeeseen ne johdon toiset päät menee. Kuvassa on johdot katkaistu ja liitetty vanhoihin mutta tietysti olisi mukava vaihtaa koko paketin.
Hei, onkos kukaan vaihtanut tuota etuvastuspakettia ? Jos on, niin miten ihmeessä tuolla mahtuu operoida...pitääkö / voiko polkimet irrottaa vaihdon ajaksi ?
Omassa Megane II:ssa (vm2005) toimii vain 4 nopeus eli todennäköisesti etuvastus on rikki. Onko Motonetin varaosa 48-8809 sopiva ?
Meganeen en oo vaihtanu, enkä senpuoleen muihinkaan, mut scenicistä irrotin ja laitoin takasin.
Mulla puhaltimen nelos -nopeus ei toiminut, muut kyllä.
Siihen etuvastukseen pääsee käsiksi suht vähällä purkamisella, näilläkin sivuilla muistaakseni ohjeita miten hansalokero irrotetaan, aloita siitä ( se hanskalokero teetti mulla ylimääräistä purkamista, kun en uskonut että se niin perhanan tiukassa on niissä takakannakkeissaan, mutta vaatii vain kunnon nykäisyn ).
Kun hanskalokero on irti, sen takaa paljastuu joitakin johtoja ja pari tuuletusputkea, nykäse irti ainakin se poikittain kulkeva ( josko meganessa sitten samanlailla kuin scenicissä ), pääset näkemään paremmin siihen etuvastukseen, tai eihän siitä näy kuin pääty. Se etuvastus on yhdellä ( torx muistaakseni ) ruuvilla kiinni, se irti, vastuspaketti tulee vetämällä ulos.
Omassani oli liitin suunnilleen samannäköisenä kuin tuolla aiemmin linkin takaa näkyvässä kuvassa, rapsuttelin palaneet osat liittimestä sekä putsasin ja oioin vääntyneet korvakkeet ja ruiskin contaktispraytä, laitoin takaisin paikoilleen, toimii.