Megane II:n (sisä)puhallin oireilee

erkkimerkki

Jäsen
Puhaltimen toiminnassa on häikkää, puhaltaa jatkuvasti kylmää ilmaa (ilmastoinnin ollessa päällä) matkustajan jalkoihin säätimen asennosta huolimatta. Vaikuttaisi siltä että siellä olisi jossain joku suutin tai vast irti joka säätelee ilmavirtoja. Voiko tätä tutkia jotain kautta itse helpohokosti? Ja jos, ei niin onkohan tyyris operaatio hoitaa kuntoon huoltamolla, eli vaatiiko paljonkin purkausta tai kalliita osia?

eza

Nuorempi jäsen
Vs: Megane II:n (sisä)puhallin oireilee

Saitko tämän kuntoon ja miten?

Mulla kun saman tyyppistä ongelmaa mutta toisin päin eli jalkatilaan ei tuntuis oikein mitään puhallusta tulevan.

-Esa-

erkkimerkki

Jäsen

Sama show edelleen. Tilanteen korjaaminen vaatii ilmeisesti kojelaudan purkaamisen, että pääsisi käsiksi ongelmakohtaan, eli olen antanut asian olla. Korjatkaa ihmeessä jos olen ymmärtänyt asian väärin.

Jokza2002

Jäsen

Onko raitisilmasuodatin tai ainakin sen kansi irronnut? Mulla kävi näin kun irrotin talvella suodattimen ja runttasin pelkän kannen siihen reiän tukkeeksi. Irtosi, ja alkoi hönkiä kylmää suoraan jalkoihin.

esv66

Nuorempi jäsen

Automaatti-ilmatoidussa Megane II (kakkosessa) on askelmoottorit ilmaläpien ohjaukseen molemmilla puolilla lämmityslaitetta.
Askelmoottorin ja läpän välissä on molemmista päistä pallonivelöity nylon-muovinen välitanko. Tanko näkyy lattiakanavan ilma-aukosta. Meillä tuo hanttimiehen puoleinen välitanko oli irronnut molemmista pallonivelistä ja ilmanohjaus ei tietty enää toiminut.
Renukauppiaan varaosakuvastossa osaa ei löydy. Vika korjataan ilmeisesti vaihtamalla koko lämmityslaitteiston kotelo.

Välitanko ei tietty katoa mihinkään. Se pitää vain löytää. Meidän tapauksessa osa löytyi lattiakanavan alamutkasta. Painoin sen takaisin paikoilleen ja taas toimii.

Eli hanttimiehen puolella hanskalokero ja lattiakanavan väliputki pois ja kurkistus lattiakanavan aukkoon lämmityslaiteessa.
Välitanko on siinä sormien ulottuvilla. Askelmoottorin toiminta on helposti todettavissa tästä samasta aukosta ilmanohjauspainikkeita painelemalla.

Tämä kaikki info siis Megane II 2003 automaatti-ilmastoituun malliin. Herraties miten tuo on toteutettu muissa vuosimalleissa ja manuaali-ilmastoiduissa autoissa.

Ylös Bottom