Megane II ja valokytkin

Petteri75

Jäsen
Onko Meganen valokytkimissä jotain erityistä? Viikko sitten olin liikenteessä sillä ja huomasin, että joskus oikeanpuoleinen valo jää sammuksiin. Sitten vähän aikaa ränkkää valokytkimellä on-off-on-off-jne, niin molemmat palavat taas kiltisti?

Käkätin

Jäsen
Vs: Megane II ja valokytkin

Saattaa olla ihan poltimo menossa rikki, tai hapettunut kanta.
Korjataanhan noita rek. kilven valojakin nyrkillä lyömällä. 8)

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Käkätin sanoi:
Saattaa olla ihan poltimo menossa rikki, tai hapettunut kanta. Korjataanhan noita rek. kilven valojakin nyrkillä lyömällä. 8)

Ajovaloissa harvemmin hapettumia kylläkään on ::) Mutta tosiaan täräys voi palauttaa katkenneen langan jälleen palamaan, vaan tällöin se palaa entistäkin kirkkaammin = nopeammin poikki = "korjaus" on tosiaan varsin väliaikainen :-\

Jarre

Jäsen

Itse olen saman mallin xenoneissa huomannut välillä saman, että joskus sammuu toinen polttimo.

Liekkö polttimot tulossa elinkaarensa päähän tai sit joku mystinen kosketushäiriö lyhdyissä...

Käkätin

Jäsen

Jarre sanoi:
Itse olen saman mallin xenoneissa huomannut välillä saman, että joskus sammuu toinen polttimo.

Liekkö polttimot tulossa elinkaarensa päähän tai sit joku mystinen kosketushäiriö lyhdyissä...
Tuo xenonin sammuminen on nimenomaan SE merkki siitä että vaihto on edessä.
Xenonithan toimii ihan samallalailla kun tavallinen loisteputki.
Aluksi sammuilee, sitten alkaa vilkkumaan ja lompulta vaan hieman hehkuu kunnes sammuu kokonaan.

Petteri75

Jäsen

Onko näissä Xenon-valot vakiona? Ei ainakaan omaan silmään kovin siniseltä nuo valot näytä. Kyllä, en todellakaan aja keksinnöllä paljoakaan..

Mihin kohtaan kannattaa muuten laittaa se takaiskuventtiili takalasin pyyhkimen pissapojan letkuun? Näillä keleillä ei ole erityisen motivoivaa katsella kun kuivaa hiekkaa ja likaa hierotaan ikkunaan useita sekunteja ennen kuin jotain pesunestettä tulee..

Petteri75

Jäsen

Sitten ei enää valoa palanutkaan ja oli aika tutustua valojen vaihtoon. Voi Luoja mitä suunnittelua..meni vain 30min. Yhden polttimon vaihtamiseen. Entäs jos olisin kovasti ylipainoinen amerikkalainen keskellä pimeää tietä ja en saisi valoa vaihdettua?

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

Petteri75 sanoi:
Entäs jos olisin kovasti ylipainoinen amerikkalainen keskellä pimeää tietä ja en saisi valoa vaihdettua?

Yksisilmäisenä, sumarien turvin ihmisten ilmoille ja lamppu vaihtoon. Pitkäthän kuitenkin toimii, joten ihan sokkona ei sentään tartte ajella 8)

Ylös Bottom