Megane II (2006) tupakansytyttimen ja lämmönsäätimen valo

Juhuli

Jäsen
Moi,
Tuli hommattua tollanen 2006vm farkku megane, vähän kyl harmittaa koska 1 koppanen oli kuitenkin isolla rahalla laitettu vimpanpäälle minttiin ja sillä olis ajellu vielä toiset 20vuotta. No mutta, nyt kävi kuitenkin näin, että päivitin uudempaan ja nyt ois kiva tietää, että millanen urakka on vaihtaa tup.syt valo? Lämmönsäätimen tuikkukin on mykkä, mutta sen vaihto ohjeet jo bongasin. Melkoinen purku operaatio yhden pienen tuikun takia tarttis suorittaa. Veikkaan, että samanalainen rumba on tän tup.syt. kanssa.
Mua kun närästää jos joku valo ei toimi, jos sellanen kuuluu olla.

kimbe

Tunnettu jäsen
Meinaatko, että on aivan susi koko auto?
Tuskinpa täällä kukaan oikeaa vastausta tietää, ellei ole kyseistä yksilöä omistanut. Arpapeliä, mutta eihän ne kaikki kuitenkaan susia tai huonosti pidettyjä ole. Vaan eihän sitä renua ylipäätään kannata ostaa, jos ei itse mitään huolto- ja korjaushommia osaa tai olosuhteista johtuen pysty tekemään. Ja jos osaa ja pystyy, niin sitten sitä ei saa ajatella susipaskan romun korjaamisena, vaan menee enemmänkin harrastamisen ja ajanvietteen piikkiin :D.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Jos Rellu on saanut sähkövikaisen auton maineen, niin varmaan tuo malli on siihen syyllinen sanotaan nyt sen 75-prosenttisesti.
Sähkövikoja on myös niin mukava korjata, kunhan ensin keksii missä mysteerivika piileskelee...

Juhuli

Jäsen
Tuskinpa täällä kukaan oikeaa vastausta tietää, ellei ole kyseistä yksilöä omistanut. Arpapeliä, mutta eihän ne kaikki kuitenkaan susia tai huonosti pidettyjä ole. Vaan eihän sitä renua ylipäätään kannata ostaa, jos ei itse mitään huolto- ja korjaushommia osaa tai olosuhteista johtuen pysty tekemään. Ja jos osaa ja pystyy, niin sitten sitä ei saa ajatella susipaskan romun korjaamisena, vaan menee enemmänkin harrastamisen ja ajanvietteen piikkiin :D.

No se, Mistäpä noista tietää ennakkoon. Mielipiteitä on monia. Mulla oli aikoinaan 2 bemaria ja kolmatta kertaa en niihin sekaannu, osat maksoi kivitalon verran ja en itse silloin niihin juuri mitään osannut tehdä saatika ollut paikkaa. Relluja ollut nyt kaiken kaikkaan 5kpl, tää on se viides, joten jokseenkin tuttuja tötteröitä ovat. Joskus kuullut sellaisen tarinan, että kaikista autoista tulee joskus Relluja kun niillä tarpeeks kauan ajaa :D

Mä tossa just pistin vanhan 1 koppasen farkun melkoliki uusiksi. Vaihdoin siihen taka-akselin, vetarit,raidetangonp päät, alapallonivelet, kaikki kallistuksen vakaajaan helat, takaiskarit, taka jarrut, tuulilasin, ajovaloumpiot, 3krt ikkuna mekanismit (sähkö lasit oikein joka ovissa) ja moottorin tuennnat. Sillä olis varmasti toiset 20v pompotellu menemään kivasti vaikka 350tkm oli mittarissa.
Kovaa ajoo ja huonoo huoltoo :D:D

Juhuli

Jäsen
Jos Rellu on saanut sähkövikaisen auton maineen, niin varmaan tuo malli on siihen syyllinen sanotaan nyt sen 75-prosenttisesti.
Sähkövikoja on myös niin mukava korjata, kunhan ensin keksii missä mysteerivika piileskelee...

Tätä sähkövikaisuutta on esiintynyt myös meidän muissa edellisissä autoissa, mm. BMW 325 ja 330D, C Mersu , Volvo V50 ( se vasta sysi paska olikin)
4 rellua ennen tätä, ja yhdessä oli maa vika takavaloissa, juuri tässä aiemmassa jonka pitkin hampain luovutin eteenpäin, muissa ei yhtään. Ollut siis: 2kpl 1 koppanen laguna break, 1kpl 2 koppanen laguna ja 1kpl 1 koppanen megane.

Katsotaan nyt millainen yksilö on nyt saatu alle, ja jos oikein alkaa olemaan erinäisiä vikoja sähköissä tms, ni paalaus on myös vaihtoehto

Digip

Jäsen
Uskallan väittää että 90% renaultin sähkövioista johtuu 100% käyttäjästä. Maavika varmasti yleisin ongelman aiheuttaja ja suurin osa maaviasta johtuu siitä ettei konehuonetta pestä koskaan, lika, kosteus ja suola tuhoaa tehokkaasti sähköliitokset ja kun virta alkaa kulkemaan väärää reittiä niin ongelmat on valmiina.

Yhdessäkään rellussa tai ranskalaisessa autossa ei ole koskaan ollut mulla yhtään sähkövikaa.

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Jostain luin ja taisi olla jopa tältä sivustolta, että vaikka Rellukin käyttää samoja vakio-osia kuin muutkin autoteollisuuden toimijat, heikohkot liitännät aiheuttavat ne suurimmat sähköongelmat. Loppujen lopuksi tämä(kin) laatuongelma menee johdon piikkiin, eli ne vahingolliset päätökset.
Opelkin romutti laatunsa 90-luvulla kilpailuttamalla alihankkijansa hengiltä. Näin esimerkkinä.

Juhuli

Jäsen
Uskallan väittää että 90% renaultin sähkövioista johtuu 100% käyttäjästä. Maavika varmasti yleisin ongelman aiheuttaja ja suurin osa maaviasta johtuu siitä ettei konehuonetta pestä koskaan, lika, kosteus ja suola tuhoaa tehokkaasti sähköliitokset ja kun virta alkaa kulkemaan väärää reittiä niin ongelmat on valmiina.

Yhdessäkään rellussa tai ranskalaisessa autossa ei ole koskaan ollut mulla yhtään sähkövikaa.

Näinhän se voi myös olla. Omissakaan
Moi,
Tuli hommattua tollanen 2006vm farkku megane, vähän kyl harmittaa koska 1 koppanen oli kuitenkin isolla rahalla laitettu vimpanpäälle minttiin ja sillä olis ajellu vielä toiset 20vuotta. No mutta, nyt kävi kuitenkin näin, että päivitin uudempaan ja nyt ois kiva tietää, että millanen urakka on vaihtaa tup.syt valo? Lämmönsäätimen tuikkukin on mykkä, mutta sen vaihto ohjeet jo bongasin. Melkoinen purku operaatio yhden pienen tuikun takia tarttis suorittaa. Veikkaan, että samanalainen rumba on tän tup.syt. kanssa.
Mua kun närästää jos joku valo ei toimi, jos sellanen kuuluu olla.

No mutta, onko jollain vastaus tähän esittämääni kysymykseen?

otto

tipan tuntija + R 19
naapurilla sama paketti, tullee strartin vaihto "ihan yllätyksenä" riippuen kilometreistä!

Juhuli

Jäsen
Noni,

Lämmönsäätimen tuikku on vaihdettu ja ai ettien että sehän vallan toimiikin, ja samoin tup.syt valo, sitä en vaihtanut. Annoin isällisen avokämmnen ni heräs henkiin, saa nähä kui kauaks aikaa.

Ylös Bottom