Megane II 1,6 :etu sivuikkunat ei toimi.

Mia31

Nuorempi jäsen
Niin. Noin kuukausi sitte ei toiminu enää apukuski ikkuna. Jäi alas. teippasin yöksi ja vein aamulla korjamolle. Ikkuna nostomootori rikki. Tilati uusi ja kaikki toimis. Meni yli 500e. Nyyd noin pari viikko sitte ei toiminu kumpiki etuikkuna enää. Työkaveri veikkas et sulake palanut. Tarkistin ne, en ole mun mielestä palanu. Jättin asian odotaman, ikkunat olit kinni ja eikä niitä tarvi avata, kylmä on. Mutta tänää, painasin vahingossa kortissa lukitsemis nappi, kun halusin avata ja se saakeli avas kuski ikkunan. Miksi, en taiu. Ja alas see jäi :-[ , tarkistin vielä kerran sulakeet. Ja kun käynistin auton, painasin ikkunana nappi, see meni lähes puoliväli. Mutta ei enämmän. Nappeissa valot palaa. Mikä vois olla vikaa?
Mä en halua edes tiedä mitä tää helvetti menee maksma. :-\

skara

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane II 1,6 :etu sivuikkunat ei toimi.

Meneekös se lipsuttamalla ylös asti, sit pidät nappia ylös-asennossa vaikka 10 sec jolloin se kalibroituu?

Mia31

Nuorempi jäsen

En, voin painaa vaikka 20cek, ei toimi. Ihan kui ei olis sähköja. Meneen korjamolle huomenna, olis vain hyvä veikka mitä vikaa.

skara

Aktiivinen jäsen

No en usko et ainakaa moottori jos se kerta nous puoleen väliin.

Jour de fete

Jäsen

Jos on ryöstetty jo kerran niin meneehän siinä kai toinenkin kerta...lasinnostajan moottorista 500€ töineen ON ryöstö kun koko mekanismi moottoreineen n.110€ ja työlle 1h a`60€ ja, mikä todennäköisintä, tuskin moottori edes rikki.
Oletko kokeillut oik.puolen lasin liikuttelua sen k.o oven omalla kytkimellä..jos liikkuu on vika vas.oven nosto-mekanismissa( vaijeri poikki tai lasin kiinnitysklipsi rikki ja vaijeri solmussa. Tuolloin sen vas.lasin pitäisi voida nostaa käsin ylös lasista nostaen..lasi saatta olla 'kaatunut' vähän keulan suuntaan jolloin se kiilautuu eikä suostu liikkumaan ennenkuin sen kääntää takaisin niin että lasi on takaliu'ussaan..siis käsin nosto enempi siitä lasin etuosan puolelta pitäisi toimia..lasi ei välttämättä pysy ylhäällä ilman teippausta tai muuta kiinnitettä.
Jos tuo oik.puolen lasi ei liiku se k.o oven omalla kytkimelläkään on vika tod.näk kuskin oven nosto-elektroniikassa eli regulaattorissa oleva kosteus tai sitten kuskin ovesta saranapuolesta lähtevät johdotukset murtuneet siinä haitarikumin sisällä. Tuossa linkki youtubeen jotta mekanismia voi ihmetellä..https://www.youtube.com/watch?v=2D-iJQqx63M.... mut kannattaa vika tosiaan selvittää itse/kaveri/tuttu eikä mennä sokkona ryöstettäväksi

Mia31

Nuorempi jäsen

No toi 500 e oli moottorista, työtunneista -koska ove oli vaikea avata. Tottakai on se kallista. Mutta kun itse ei tunne autoa, enkä uskalla alata itse korjamaan. :-\
Meneen kyllä toisen paikkaan, pitäs olla halvempi homma.
Toda, apukuski nappi ei toimi ollenkaan. Kuski puolen ikkuna ei pysty edes nostama käsin, sitäkin yritin. Ja apukuski lasi on kiinni, oli se kuski puolellakin, mutta josta kumman syystä, se meni alas kun painasin lukitus nappi avaimessa. Ja ei siinä voi olla mitään vikaa moottorissa, siinä vasemassa, sen moottori sai just vaihtettu. Jos se olis mulle tuttu- autohomma, en menis korjamolle tottakai. Ei ole vaihtoehtoja, ystävät tiedä vielä vähemmän kun minä.

Mia31

Nuorempi jäsen

Hei taas. No ongelma on nyt jo kuukauden vanha ja vasta nyt selvis mistä kyse. Eli kuski ove ikkuna mootorissa on ohjausyksikkö rikkinäinen. Kiva juttu, sen takia pitää vaihta koko hissi+mootori. Uuen hinta 500 eur :-\ , todella surullinen. Päätin itse vähä tutkia ja löysin auto kierrätys paikasta 2005v farmari Megane ikkunanhissin+ mootorin ohjausyksikkön kans. 170 eur :) Toimitus muutama päivä. Jos se nyt sopii mun autolle olen ikionnellinnen.
Olis yksi kysymys kyllä: onko mahdollista toisen auton avainkortti ohjelmoida oman autolle? Kiitos.

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Ebaysta saa korjattuja alkuperäisiä ikkunan ohjausyksikköjä noin 60€. En kylläkään suosittele, kaksi olen ostanut ja ei kestä kauaa. Toinen vaihtoehto on uusi Minicube nimellä oleva kuutio jolla korvataan alkuperäinen ohjausyksikkö. Maksoi 30€ toimituskuluineen englannista omaan postilaatikkoon. Asennusohjeet tuli mukana. Ei tarvitse siis vaihtaa koko systeemiä sieltä, vain ohjausyksikkö.

Mia31

Nuorempi jäsen

No kun sai toi käytetty tilattu, kokelen sitä.
Muuten, onki apukuski ikkunamootori yhteyksissä kuski puolella olevan ohjausyksikkönka?

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Joka sähköikkunan moottorilla on oma ohjausyksikkö, eivät ole riippuvaisia toisistaan.

RAP220989

Jäsen

Hei! Ajattelin jatkaa tähän ketjuun, kun itsellä samankaltaista ongelmaa.

Eli apukuljettajan puoleinen ikkuna ei liiku ollenkaan riippumattaa mitä katkaisijaa painaa. Ajattelin tilata tuon minicub ohjainlaitteen, mutta sitten huomasin valmistajan sivuilla tekstin: Attention - one touch window and total closure won´t work with this module. . Oletan OneTouch toiminnon olevan se, että ikkuna menee yhdellä painalluksella ylös/alas ??. Apukuljettajan puolella ei ole minun aikanani ikkuna toiminut, joten en tiedä onko siinä tuo OneTouch ominaisuus. Kuljettajan puolelta semmoinen löytyy.

Otan juhannuksen kunniaksi viikonloppuna oikean puolen ovipahvin auki ja katson mitä ohjausmodulissa lukee.

Vinkkejä mitä kannattaa huomioida / tehdä samalla saa antaa.

ALI_HASSAN

Jäsen

Jos siinä on se kertapainallustoiminto, niin sitä nappia painaessa pitäisi kaiketi kuulua kaksi pientä napsahdusta. Kuten siinä kuskin ikkunan napissakin. Vai onkohan tuossa apukuskin nappulassa sitä kaksitoimisuutta, kun sehän on erilainen, kuin nuo muiden ovien ikkunan nappulat ???

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Kyllä se kertapainallustoiminto joka ikkunassa on ainakin kun kuskin oven kytkimistä käskee. Enpä ole muuten edes kokeillut muitten ovien omista kytkimistä mutta eiköhän se niistäkin löydy jotta kaikki hyötyvät ominaisuudesta. Minicuben kanssa menettää muistaakseni myös turvatoiminnon eli lasi ei pysähdy ja laske jos jotain jää väliin. Hyödyllinen toiminto lasten kannalta mutta saapahan takalasit kytkettyä pois kuskin ovesta joka tapauksessa.

relfi60

Nuorempi jäsen

Tilasin minicube -säätimen etuoveen (Megane vm. 2005), mutta oli turha ostos ! Onneksi sain palautettua tuon osan.

Autossa on sellainen ikkunamekanismi + moottori, johon ei voi vaihtaa pelkkää säädintä. Pitäisi siis vaihtaa koko mekanismi, näin sain kuulla eräältä asiantuntijalta. Moottorissa on muuten merkintä: LEFT HAND SIDE DOOR 06/13 4842043SCM.

Onkohan kukaan onnistunut vaihtamaan tuohon pelkkää säädintä (tai korjaamaan) ?

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

relfi60 sanoi:
Autossa on sellainen ikkunamekanismi + moottori, johon ei voi vaihtaa pelkkää säädintä. Pitäisi siis vaihtaa koko mekanismi, näin sain kuulla eräältä asiantuntijalta.

Tämä on kuin marmoritiskin varaosamyyjän suusta 8) Kuva moottorista+ohjausyksiköstä kertoisi paljon.

RAP220989

Jäsen

relfi60 sanoi:
Tilasin minicube -säätimen etuoveen (Megane vm. 2005), mutta oli turha ostos ! Onneksi sain palautettua tuon osan.

Autossa on sellainen ikkunamekanismi + moottori, johon ei voi vaihtaa pelkkää säädintä. Pitäisi siis vaihtaa koko mekanismi, näin sain kuulla eräältä asiantuntijalta. Moottorissa on muuten merkintä: LEFT HAND SIDE DOOR 06/13 4842043SCM.

Kokeilitko asentaa MiniCuben vai luovutitko myyjän kertoman perusteella?

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

relfi60 sanoi:

Korjaaminen voi onnistua joltakin elektroniikasta ymmärtävältä. Ja kyllä ne vaihdettavia on, olen itse vaihtanut kaksi ohjausmoduulia ja yhden minicuben megane kakkoseen. Suomesta niitä moduuleja ei saa erikseen paitsi ehkä romuttamolta tai jos jollain lojuu nurkissa ylimääräisenä. Liikkeissä tyrkyttävät niitä koko hässäköitä kiskoineen moottoreineen päivineen.

Jos joku tietää että onko moduuleja erilaisia niin valaiskaa, itse olen törmännyt vain yhdenlaiseen jonka pitäisi sopia kaikkin kakkosmeganeihin. Ja kyseisen moduulin voi korvata minicubella.

relfi60

Nuorempi jäsen

Liitteenä kuva moottorista ja säätimestä. Olisiko säädin ollut irrotettavissa ? Autoon on ilmeisesti jo aikaisemmin vaihdettu koko ikkunamekanismi.

Liitteet

• pic2.jpg
    pic2.jpg
    71,9 KB · Katsottu: 76

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

No niin tätä juuri hainkin eli tuo on aivan eri näköinen kapistus kuin ne moduulit mitä olen vaihdellut ja tuollaisia en ole erikseen myynnissä nähnyt. En edes ebayssa jossa niitä toisenlaisia on tarjolla.

Joko tarvittavat osat on vaihdettu? Lasinnostimissa on suuriakin hintaeroja riippuen mistä tilaa/ostaa.

relfi60

Nuorempi jäsen

Osanumerolla kun hakee tuota, niin muutama tosin näyttäisi löytyvän...mutta siis vain kokonaispakettina.
Eikös tuo kävisi se yleisempi mekanismi ? Ja onko muuten miten hankala itse vaihtaa ?

Ylös Bottom