Megane II -05 sähkön katku

mrlarvanto

Jäsen
Moro,

Onko vinkkejä tähän?

Emännän Megane jäi eilen ajon jäljiltä pihaan, ja tänään hän oli töihin lähdössä, mutta tuli ilmoittamaan ennen starttausta, että autossa haisee oudolle. Menin autoon, ja sähkön katkuhan siellä oli. Starttasin auton käyntiin, ja vajailla kävi hetken, sekä ilman kierroksia ei pysynyt käynnissä.? Hetken aikaa kun käytteli, niin pelasi ihan normaalisti. Vettä on satanut muutaman päivän putkeen, ja kuskin oven lokeroon oli ilmestynyt vettä, sekä repsikan matolle. Onko autossa jotain sellaista paikkaa mihin vesi jää majailemaan esim.joku piuhasarja? Veden syyksi ainakin itse tämän laittaisin.
Töihin lähti puottelemaan normaalisti, eikä perästä ole kuulunut. Taitaa yö mennä autoa ihmetellessä, kun emäntä sieltä tulee...

rocke7

Nuorempi jäsen
Vs: Megane II -05 sähkön katku

Mulla on saman vuotinen farkku. Tais olla viime vuoden puolella sellanen juttu, että kesken ajon aloin haisteleen et mikä haisee. Ei mitenkään voimakas käry, mutta ihan kuin joku sähköjohto olisi kärventynyt. Ei vaikuttanut ajoon mitenkään, eikä ole sen jälkeen ilmennyt mitään poikkeavaa. En muista yhtään keliolosuhteita, mutta niin se minunkin rellu kerää vettä sinne kuskin oveen. Jotain tekemistä sillä voi olla sähkö ikkunoiden kanssa. Itsellä ne temppuilevat, välillä aukevat itsestään, eivätkä mene kiinni. Tämäkin vika oli kyllä ennen tuota palaneen hajua, mutta en tiedä milloin yksi ikkuna ei enään toimi kuskin säätönapeista.

maja2

Jäsen

Kannattaa haistella ovet josko juurikin jonkun lasinnostimen moottori on kuumentunut kun CAN-ohjainpurkki on saanut vettä ja käskenyt jääräpäisesti ikkunaa kiinnipäin yön yli.

Tyyppivika, kastuva moduuli on tämä:

http://www.ebay.co.uk/itm/TEMIC-FOR-RENAULT-MEGANE-CLIO-SCENIC-GRAND-SCENIC-WINDOW-REGULATOR-MOTOR-MODULE-/171755629399?fits=Car+Make%3ARenault&hash=item27fd6eeb57:g:ZTgAAOSwPhdVBBSk

Toinen tapa on ohittaa koko can-hassutus ja käyttä lasin nostinta suoraan kytkimellä kun sorkkii piuhojen väliin releen.

Manu2

Renault 16,vm 1970, ajoin 27.000.Jäin kiinni prins

Minulla on 2007 vm. Megane ja temput on samat. Minä aikoinaan kyselin mitä viisaammat tekisivät kun
ei enää noussut ikkuna ylös kuskinpuoleisesta ikkunasta. Eräs kaveri kertoi että hän oli tullut kor-
jausten jälkeen siihen johtopäätökseen että ohjausboxi lasinnostin moottorin kyljessä aiheuttaa ne
itsestään avaamiset ja lopuksi sen ettei suostu nostamaan ikkunaa enää ylös. Hän sanoi poistaneensa koko boxin. Minun Meganestani jätettiin poistamatta boxi mutta otettiin boxille menevä liitin irti.
Ja sillä siisti. Nyt ikkuna pysyy varmasti kiinni. Tämän ohjeen mukaan homma voi alkaa toimimaan
jos uusii ohjausboxin. Itse en ole asiaa edes harkinnut. Boxihan on voinut saada vettä josta syystä
temput alkavat uudessakin ohjausboxissa. :)

mrlarvanto

Jäsen

mrlarvanto sanoi:
Moro,

Onko vinkkejä tähän?

Emännän Megane jäi eilen ajon jäljiltä pihaan, ja tänään hän oli töihin lähdössä, mutta tuli ilmoittamaan ennen starttausta, että autossa haisee oudolle. Menin autoon, ja sähkön katkuhan siellä oli. Starttasin auton käyntiin, ja vajailla kävi hetken, sekä ilman kierroksia ei pysynyt käynnissä.? Hetken aikaa kun käytteli, niin pelasi ihan normaalisti. Vettä on satanut muutaman päivän putkeen, ja kuskin oven lokeroon oli ilmestynyt vettä, sekä repsikan matolle. Onko autossa jotain sellaista paikkaa mihin vesi jää majailemaan esim.joku piuhasarja? Veden syyksi ainakin itse tämän laittaisin.
Töihin lähti puottelemaan normaalisti, eikä perästä ole kuulunut. Taitaa yö mennä autoa ihmetellessä, kun emäntä sieltä tulee...

Eilen purin mattoja autosta pois ja kuskin oven paneeliin, ja kuskin puoli oli ihan märkä, noin puolisen senttiä vettä lattialla. Penkin irrotus ja armoton kuivaus käyntiin. Mattojen ja eristeiden alla oleva johtojen liitosnippu näytti kyllä kuivalle, eikä ollut palaneen näköisiä johtoja.
Repsikan lasinnostin on ainakin mennyt mykäksi, sekä toinen sulakkeista palanut. Sulakkeen vaihdoin, mutta ei mitään eloa.? Oisko savut tullut repsikan puolen akkunasta?
Noh eilisen purku operaation jälkeen ei toimi enää mikään ikkuna! Akun kengän otin irti, ennen kuin aloin mitään liittimiä irroittelemaan. Yritin myös katkaisijoita pitää 10sek ylhäällä, mutta ei kuuluu mitään ääniä yhdestäkään akkunasta. Onko vinkkejä?

Ylös Bottom