megane I uudet umpiot

jtylinen

Nuorempi jäsen
Nykyisessä laitteessa on umpiossa erilliset polttimot pitkille ja lyhyille. Takakontissa odottaisi ihan uudet umpiot joissa on h4 polttimot. Pitäisi saada johtosarja joilla uudet umpiot saa kytkettyä. Biliassa en vielä ole uskaltanut käydä. Olisiko kellään tietoa paikasta josta saisi edukkaasti sopivat johdot ja mitä mun pitäisi kysyä ?

Selvisi että mun megane on aavistuksen verran öö harvinaisempi laite (ei arvokkaampi) eli omistan 1,4e / 8 venttiili koneella olevan 2000 vm härvelin. Noita ei kuulemma ole tuotu maahantuojan kautta vaan suoraan jostain. Oranssi väri kertoo kaiken lopun oleellisen :)

Edit: tein pienen otsikon tarkennuksen, sekaannusten välttämiseksi

Paha71

Jäsen
Vs: megane II uudet umpiot

jtylinen sanoi:
Nykyisessä laitteessa on umpiossa erilliset polttimot pitkille ja lyhyille. Takakontissa odottaisi ihan uudet umpiot joissa on h4 polttimot.

Jo tuossa vaiheessa karahti ns. kiville. :o Jos on erilliset polttimot sekä "pitkille" että "lyhyille" valoille, niin H4 ei taatusti ole oikea polttimotyyppi; umpiosta puhumattakaan. Vm. 2000 Méganea on kyllä kaupattu ulkomailla "vanhanmallisella" yhden polttimon umpiolla.

H.Renault sanoi:
Megane II vm 2000?...on varmasti harvinainen. Luulin tätä tehdyn vuodesta 2002.

Kettuilu ei auta kysyjää yhtään; YP siirtänee threadin oikeaan osastoon. ::)

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Malttia matkaan. Mä en näe että H.Renault olisi tuossa kuittaillut.

Ilmeisesti auto on kuiten Megane I, ja vuoden 2000 mallisena harvinaista on että tässä on vain 8 venttiilinen moottori. Tämä harvinaista siksi että useimmat tämän ikäiset ovat järkiään 16V moottoreita.

Se mikä tässä jäi siis askarruttamaan on tuo kysymys jonka jtylinen esitti. Eli siis ollaanko nyt vaihtamassa umpiotyyppiä kokonaan toiseen ja siksi johtosarjaa pitäisi vaihtaa? Jos nyt kuitenkin on työn alla umpion vaihto uuteenn vastaavaan, niin eikös ne vanhat johdot sovi siihen uuteenkin umpioon yhtälailla?
vai oliko johtosarjassa vikaa ja siksi pitäisi niitäkin samalla uusia?

zeikki90

Kyllä se kuumaliimalla pysyy

Mietiskelinkin tuota että ei voisi oll Megane II (Oma kulkine ja Profiilikuvani on Megane II), oliskos kuitenkin Megane I ja uudempaa facelift mallia eli eri etulamput vain? mietin kanssa että jos voisi vaihtaa vanhasta johtosarjan uuteen? :) on tuo kyllä harvinaista törmätä 1.4 8v koneeseen :)

Paha71

Jäsen

Laguna00 sanoi:
Malttia matkaan. Mä en näe että H.Renault olisi tuossa kuittaillut.

Pers'kohtaisesti käytin termiä "kettuilu" ::) mutta joka tapauksessa; eipä Heikki Rellu vastannut alkup. kysyjän ongelmaankaan..

Laguna00 sanoi:
Ilmeisesti auto on kuiten Megane I, ja vuoden 2000 mallisena harvinaista on että tässä on vain 8 venttiilinen moottori. Tämä harvinaista siksi että useimmat tämän ikäiset ovat järkiään 16V moottoreita.

Se mikä tässä jäi siis askarruttamaan on tuo kysymys jonka jtylinen esitti. Eli siis ollaanko nyt vaihtamassa umpiotyyppiä kokonaan toiseen ja siksi johtosarjaa pitäisi vaihtaa?

Näin itse ymmärsin, ja tältä pohjalta vastasin.

jtylinen

Nuorempi jäsen

Olen siis huonosti ilmaissut itseni. Joo toiseen umpiötyyppiin haluaisin vaihtaa. Sain hyvin halvalla ihan uudet umpiot. Kaveri kertoi että johdotus pitää vaihtaa.

Umpiot oli bonus - oli vasta kolmantena mun ostoslistalla. Kaverilla ei ollut oikeanlaisia tarjolla ja lykkäs mulle h4 versiot.

Työkaveri on jo hoitantu suunsoiton :) ja jos olis kyseessä Ford tai Fiat niin ne olis paaaaaaljon tutumpia. Megane on kakkosauto jonka haluaisin pitää ajossa vielä muutaman vuoden.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Vs: megane I uudet umpiot

jtylinen sanoi:
Nykyisessä laitteessa on umpiossa erilliset polttimot pitkille ja lyhyille. Takakontissa odottaisi ihan uudet umpiot joissa on h4 polttimot. Pitäisi saada johtosarja joilla uudet umpiot saa kytkettyä. Biliassa en vielä ole uskaltanut käydä. Olisiko kellään tietoa paikasta josta saisi edukkaasti sopivat johdot ja mitä mun pitäisi kysyä ?

Selvisi että mun megane on aavistuksen verran öö harvinaisempi laite (ei arvokkaampi) eli omistan 1,4e / 8 venttiili koneella olevan 2000 vm härvelin. Noita ei kuulemma ole tuotu maahantuojan kautta vaan suoraan jostain. Oranssi väri kertoo kaiken lopun oleellisen :)

Edit: tein pienen otsikon tarkennuksen, sekaannusten välttämiseksi

Kysyjällä on siis Facelift Megane oranssinvärinen, joita oli Huoneistokeskuksella 2000-luvun vaihteessa jonkin verraan HB- ja Break malleina. Autot tosiaan olivat 1.4 8venttiiliä 75 hevosvoimaisia. Ei tämä nyt mitenkääm ihmeellinen versio ollut,ehkä siksi,ettei hinnastossa ko. mallia löytynyt. Autot ovat silti ihan oikeita, virallisen maahantuojan kautta tulleita. Hintaa saatiin varmasti alas juuri tälläversiolla. Samaa moottoria on käytetty mm. samanajan Cliossa ja Kangoossa.

Kysyjälle heittäisin vielä kysymyksen? Onko sinulla siis H7-umpiot nyt Meganessasi? Mikäli oikein muistan,niin Meiltäkin löytyy H7-malli pihasta,joten ei siinäkään suhteessa ole mikään ihmeellisyys.

Megane

Aktiivinen jäsen

Entisessä siis erilliset polttimot lyhkäisille ja pitkille(Ja kahdet johdot),luultavasti H7?Uudessa yksi polttimo,H4?Mikäs tuossa nyt estää jatkamasta lyhkäsille H7:lle tulevaa virtajohtoa lyhkästen H4:n napaan ja pitkille tulevasta johdosta H4:n pitkien valojen napaan,maadoitus jommasta kummasta alkuperäisestä johtosarjasta kolmanteen H4:ssä olevaan napaan...? ;) ::) Tarkoitat varmaan jotain tuollaista ==>http://www.ebay.com/itm/Adapterkabel-Set-von-H4-auf-H7-Steckanschluss-/360473794692?pt=DE_Autoteile&hash=item53ede99884 adapteria väliin,mutta ei tuolta EBAY:stakaan löytynyt muutakuin H-nelosesta H-seiskaan päivittävä sarja...Noita H-nelosen kantaan sopivia pistokkeita ==>http://www.motonet.fi/fi/tuote/482041/H4-polttimon-kantasuorajohto löytyy joka varaosaliikkeestä,senkun vain johdot yhdistää... ;D

jtylinen

Nuorempi jäsen

Syy vaihtoon on se että edellinen omista on autoa sen verran kolhinut että toisen umpion yksi kiinnike on murtunut. Hieman sameatkin on noi. Olisin samanlaisen umpion ottanun mutta kun ei ollut niin ei ollut. Sain kaksi uutta H4 umpiota. Mä olen jo oppinut että pitää alkaa kertomaan että tuo on hieman poikkeava härveli - värin lisäksi :) Tästä esimerkkinä takakontissa odottaa vaihtoa kaasuvaijeri - clion. Mulle olis riittänyt kaapelin päässä oleva muovinen kiinnike. Ei löytynyt Biliasta sopivaa (en silloin vielä tiennyt tuosta clio yhteydestä).

Tuo piuhojen jatkaminen auttaa eteenpäin. Ei tullut tuo mieleen. Mulle mainittiin Motonet. Nyt tiedän mitä sieltä haen.Kiitos :)

upi777

Jäsen
Moi. Itselläni on rellu megane 2000 vuosimallia, ja siinä on erilliset pitkille ja lähivaloille, ja siinä on H7 polttimot. Ja kone on 1.6 16V. Aikoinaan meillä oli rellu 19 jossa oli 1.4 energy koneella. Jos muistan oikein nii se oli 8 venttiilininen motti.
Tosiaan jos sinulla on megane 2000 1.4 8v.. Eipäs tässä muuta.

Ylös Bottom