Megane I 1.6 vm-99 ovien kauko-ohjaus toimii mutta käynnistyksenesto palaa?

tuusi

Nuorempi jäsen
Starttaa muttei käynnisty ja kaukoohjaus toimii infrapunaohjauksella.
Kysyin Biliasta koodia mutta mun mallissa ei kuulemma ole nelinumeroista koodia.
Pirun Bilian huolto juoksuttaa tyhjään! >:(

keslog

Jäsen
Vs: Megane I 1.6 vm-99 ovien kauko-ohjaus toimii mutta käynnistyksenesto palaa?

Mulla oli sama vika 2000 mallin 1,4 coupessa Sulake oli palanu mulla se oli pyyhkijän sulakkeen kanssa samassa

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

Tai vaihda avainta.

jami

Jäsen

tuusi sanoi:
Kysyin Biliasta koodia mutta mun mallissa ei kuulemma ole nelinumeroista koodia.

Kyl muute o, jos tosiaa o ir. Saattaa korjaantua avainten uudelleenohjelmoinnilla.
Kokeilepa painella sitä avainta kameran suuntaan ja katso kuinka monta välähdystä se lähettää.

a.e

Aktiivinen jäsen

Niin jos tosiaan on infrapuna niin saat koodin itsekkin selvitettyä
tuolla ohjeet.

http://renaulthelp.110mb.com/

tuusi

Nuorempi jäsen

Kiitos vastauksista! Yritän tuota koodin saantia ohjelmalla. Biliassa sanoivat/etsivät koneelta ja sanoivat ettei mun malliin ole nelinumeroista koodia ja auto on hinattava Biiliaan. Kokeilin muuten irrottaa käynnistykseneston sulakkeen muttei käynnisty siitä huolimatta? Katsoin kipinää tulpasta ja antaa kipinän vain kerran? Onko vika sittenkin muualla kuin käynnistyksen estossa eli jatkan tutkimista kun ehdin. Paikallistin jo sen ykk-anturinkin tai kampiakselin asennon tunnistimen ja täytyy varmaan roplailla sitäkin.

tuusi

Nuorempi jäsen

a.e ei tuolla sun ohjelmalla kyllä mitään koodia ainakaan mun pc:llä irtoa? Autoni tyyppi on BAOF eli saatko koodin etsittyä? Ei kyllä toiminut millekään muullekaan car type numerolla.

a.e

Aktiivinen jäsen

Itse en ole ohjelmaa käyttänyt.
Jostain luin että tuolla saakoodin luettua ja panin sivut mieleen
Jos joskus tulee tarvetta.

Huomasithan että tarvitset siihen myös tyyppinumeron lisäksi
avaimen numeron joka pitäisi löytyä avaimen sisältä.

tuusi

Nuorempi jäsen

Kiitos vastauksista!
No nyt ohjelma toimi vaikka avaimesta ei löytynyt koodia mutta syötin valmistenumeron alusta 6 merkkiä ja sillä sain koodin.
Autossa sitten lonksuttelin ovilukkoa mutta käynnistykseneston valo vilkkuminen ei hidastunut vaikka pidin pohjassa ovilukkoa eli koodia ei saanut syötettyä kuten ohjekirjassa kerrotaan.

Pitäsköhän vielä vaihtaa kokeeksi sytyksen ja ruiskutuksenohjausyksikkö ja ehkä ykk anturi jos ne jostain mieluiten Vantaalta löytyisi kohtuuhintaan? Olen niitä kyllä jo roplaillu muttei ollut vaikutusta.
Vai pitäsköhän suoraan hinauttaa Biliaan koko patonki.

t.Tapsa

a.e

Aktiivinen jäsen

Koodi ei varmaan ole oikea kun tuo runkonumeron alku ei taida olla sama kun
avaimen numero.

Mutta eihän sillä väliä koska et saanut sitä syötettyä.
Luulisin että tuo on kyllä ajonesto vika koska omassa ainakin valo sammuu
kun ovet avaa kaukosäätimellä.

Vikakoodin luku olisi tietysti hyvä vaihtoehto jos jollain sattuisi testeri olemaan niin ei turhaan osia tarvitsisi vaihtaa.

jami

Jäsen

Mikäli se ajoneston valo vilkkuu sytytysvirrat kytkettynä niin silloin se myös on päällä eli antureitten jne. hommaamisesta ei liene paljon iloa. Paitsi jos tuntuu että on liikaa rahaa.

Lisäksi muutama asia:
Ensinnäkin autosi tyyppikoodi arvaukseni mukaan ei ole BAOF vaan BA0F, siis nollalla.
2: Mikäli et ole vielä tarkistanut avaimen toimintaa suosittelen tekemään sen seuraavaksi. Toimiva avain lähettää 2 signaalia (välähdystä) digikameran läpi katsottuna. Paljaalla silmällähän tuota ei näe.
3: Avaimen sisällä voi olla useita koodeja, ainakin aiemmassa megsussa oikea koodi oli viisinumeroinen.
4: Olethan huomioinut että ohituskoodia syötettäessä sytytysvirrat tulee olla kytkettynä. Sen jälkeen piiiiiitkä painallus siitä keskikonsolissa olevasta keskuslukon napista kunnes tuo vilkkuminen hidastuu (juu, kyllä se tekee niin). En enää muista oliko tuolla suunnalla (auki/lukkoon) merkitystä. Ohjeet tuohon koodin syöttämiseen ja avainten ohjelmointiin oletkin jo tainnut lukea.

Niin ja lisätään vielä lopuksi... En lukenut tuota linkin ohjetta mutta ainakin jossain lukemassani ohjeessa on sanottu avaimen koodin olevan johonkin tarraan merkitty. Näin ei kuitenkaan tuon aiemmin mainitun megsun kohdalla ollut vaan koodi oli painettuna hyvin pienellä avaimen kuoren sisäpintaan.

tuusi

Nuorempi jäsen

Eipä auttanu mikään eli roudasin/hinasin Meganen Autosalpaan ja ongelma poistettiin siellä 117 euron hintaan. Kuulemma tyyppivika että käynnistykseneston koodi vaihtuu itsekseen 1-5 vuoden välein. Viasta voi hommautua eroon kokonaan mutta maksaa yli tonnin.

Ylös Bottom