Megane E Tech nostokohdat

renulari

Nuorempi jäsen
Onko tietoisesti jätetty ohjeista mainitsematta tunkin nostokohdat? Helmassa muovissa kolot, joten näistä ilmeisesti tarkoitettu nostaa. Kestääkö helman vahvike vai
onko syvemmällä helmassa esim. hallitunkille osoitettua kohtaa? Kun kysyin huollosta asiasta niin vastaus oli. Helmojen takana on syvennys nostokohdalle, sieltä löytyy sopiva kohta tunkille , suosittelemme kuitenkin renkaidenvaihtoa rengasliikkeissä. Eli mistä olette nostanut ja minkä mallisella tunkilla?

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Jos on varaa ostaa sähköauto, on varaa viedä asiantuntevalle vaihtajalle. Näin sanoi paikallinen rengasliike, kun oli vaihtanut erääseen Sähkö Nissaniin renkaat sen jälkeen kun omistaja oli omatoimisesti vaihtanut renkaat siinä onnistumatta. Jälki alustan reunassa oli sellaista, että kustannukset korjauksesta oli noin 1000e luokkaa. Tarina ei kerro vaurioituiko akuston reuna vai muovinen helma vai mikä.

Vaahteramaki

Jäsen
Capturin E-TECHiin olen itse muutaman kerran vaihtanut ja aina ollut kylmä hiki toimen ajan kuinka käy. Hyvin kävi mutta nyttemmin renkaat vaihtuvat rengasliikkeessä. Kotona tehdessä on myös hyvä huomioida tunkin nostokyky, ettei käy vahinkoa. Tässä jos missä, pieni säästö voi tulla tosi kalliiksi.
Ja niille kaikille, kaiken korjaaville tiedoksi että tietenkin tämänkin voi tehdä itse. Mutta tuskin tuo Fuego Turbon kirjoittama henkilö kertoo kovin monelle kokeilleensa itse tehdä, tämänkin ;)

teekeepee

Jäsen
No entäs sitten, kun tien päällä yömyöhään tulee rengasrikko ja pitäisi vaihtaa vararengas. Jäädäänkö odottelemaan, että aamu valkenee ja kiesi saadaan ammattimaiselle renkaanvaihtajalle toimitettua, Vai soitetaanko sille herätys, että et kehtois tulla tuuppoomaan, kun ite omalla tunkilla ei voi nostaa autoa.

@ntsu

Jäsen
Pyörän vaihtyökalujen puute on syvältä. Eilen piti kutsua hinuri kun rengasliike jätti pyörät löysälle. Mikäli pyöränmutteriavain olisi ollut takakontissa, olisi homma hoitunut omin voimin muutamassa minuutissa, nyt meni yli tunnin.

lemmentalja

Jäsen
Capturin E-TECHiin olen itse muutaman kerran vaihtanut ja aina ollut kylmä hiki toimen ajan kuinka käy. Hyvin kävi mutta nyttemmin renkaat vaihtuvat rengasliikkeessä. Kotona tehdessä on myös hyvä huomioida tunkin nostokyky, ettei käy vahinkoa. Tässä jos missä, pieni säästö voi tulla tosi kalliiksi.
Ja niille kaikille, kaiken korjaaville tiedoksi että tietenkin tämänkin voi tehdä itse. Mutta tuskin tuo Fuego Turbon kirjoittama henkilö kertoo kovin monelle kokeilleensa itse tehdä, tämänkin ;)
Miten hybridi capturin renkaanvaihto eroaa perinteiseen bensa capturiin?

Omamassa on plugarissa 300kg enemmän, mutta samoista nostopaikoista olen hallittunkilla sitä nostanut kuin edellistä bensaversiotakin. Kumityyny väliin ja niistä helmaan merkatuista paikoista kulma kerrallaan ylös.

Eikö näin kannata tehdä?

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen
Pyörän vaihtyökalujen puute on syvältä. Eilen piti kutsua hinuri kun rengasliike jätti pyörät löysälle. Mikäli pyöränmutteriavain olisi ollut takakontissa, olisi homma hoitunut omin voimin muutamassa minuutissa, nyt meni yli tunnin.
Jos aluvanteet alla, niin kiristys 100 km jälkeen. Peltivanteilla se kiristyy vähän erilailla. Mutta eihän niitä pwltivanteita ole enää kellään.

juakoppi

Jäsen
Eli mistä olette nostanut ja minkä mallisella tunkilla?
Helmaan on merkitty tunkin paikat selvillä koloilla... helman takana ko.kohdassa on pieni tasainen alue. Siitä olen nostanut hallitunkilla. Muotoon sahattu kiekko nostotyynynä, helmassa niin ei voi lipsahtaa.
Alusta on niin jäykkä että lähtee nousemaan koko kylki, kun yhdestä pisteestä nostaa. Olen nostanut kahdella tunkilla koko kyljen aina kerrallaan.

Minulle kausivaihto on vaivattomin tehdä itse. Ei kyllä viitsi sesonkiaikana lähteä jonnekin rengasliikkeeseen jonottelemaan renkaanvaihtoja/kuskaamaan vaihtorenkaita auton sisällä.

Esme23

Jäsen
Minulle kausivaihto on vaivattomin tehdä itse. Ei kyllä viitsi sesonkiaikana lähteä jonnekin rengasliikkeeseen jonottelemaan renkaanvaihtoja/kuskaamaan vaihtorenkaita auton sisällä.
Kukin tavallaan. Minulle vaivattominta on, kun renkaat on säilössä rengashotellissa. Varaan ajan renkaanvaihtoon ja 10 minuutissa on pestyt renkaat vaihdettu alle. Palvelusta joutuu tietty maksamaan, mutta tämän maksan mielelläni.

Ylös Bottom