Megane E-Tech Electric

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
Takaisin aiheeseen:

Ajeltiin hiihtolomalle Vuokattiin Pirkanmaalta Rellulla.
Isohko suksiboksi katolla, nopeutta +5km/h nopeusrajoitukseen nähden, 2 aikuista ja yksi napero. Pakkasta -7 ja -20C asteen välillä matkalla.

Kulutus näyttäisi olevan tuolla profiililla ja ajotapahtumalla noin 27kWh/100km.
Tuo boksi lisää yllättävän paljon kulutusta mutta kun ilmankaan ei pärjää.

Kabiinin lämmitys oli +19C/+18C astetta, AUTO-asennolla ja kun pakkanen kiristyi, alkoi jalkoja polttaa kun tuuppasi sisälle niin kuumaa ilmaa. Melkein täytyy siis kovimmilla pakkasilla ajaa SOFT- tai ECO-asennolla, lämmityslaite on todella tehokas.

Ainoa, mikä tästä on jäänyt harmittamaan, on Rellun kyky ottaa vastaan HPC-latausta.
Alkuun tulee virtaa noin 110kW teholla mutta siitä se tippuu aika nopeasti, ihan netissä julkaistujen käyrien mukaan. Kyky ottaa vastaan virtaa saisi olla parempikin.

Maantiellähän tuo on loistava ja vakaa ajettava, jopa boksi katolla. Ajovalot on mielestäni hyvät.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Hellsten

Renault kuski
Viestejä
12
No niin, tulihan ensimmäinen vika. Reilu 18tkm ajettu. Kuljettajan puoleinen ajovalo-led pimeni. Ohjekirja neuvoo; led palanut, kysy lisätietoja jälleenmyyntiliikkeestä.
Huh huh, Rellu seisoi 3h pihalla, kun taas olin lähdössä. Autolta tervetuloa vilkutus valoilla, ja ajossa pimeällä kaikki toimi. Meniköhän bitti väärään paikkaan?IMG_20230301_174954_HDR.jpg
 

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
En ole törmännyt ulkomaisillakaan foorumeilla vastaavaan vikaan valojen kanssa.
Jos tulee toisen kerran, laittaisin huollolle auton tarkistettavaksi. Noi ledivalot eivät ole varmaan aivan halpoja. Ja kun kerran ollaan vähän tällaisten prototyyppien kanssa tekemisissä niin itse ainakin raportoin ja tarkistutan pienetkin asiat huollossa.

Ulkomailla (Saksa/ Ranska) on ollut takavaloissa kostetutta mutta ei muuta ole tullut eteen.
 

Kojuvi

Jäsen
Viestejä
29
My Renaultiin tuli joku päivä sitten lataushistoria. Ihmetyttää, että se näyttää auton ottaneen reilusti (6,5%) enemmän sähköä kuin mistä K-lataus laskutti. Kyse ei ole ainakaan lataushäviöstä, kun ero on noin päin. Taitaa vaan Rellun systeemit olla suurpiirteisiä.
 

megaanikko

Nuorempi jäsen
Viestejä
6
My Renaultiin tuli joku päivä sitten lataushistoria. Ihmetyttää, että se näyttää auton ottaneen reilusti (6,5%) enemmän sähköä kuin mistä K-lataus laskutti. Kyse ei ole ainakaan lataushäviöstä, kun ero on noin päin. Taitaa vaan Rellun systeemit olla suurpiirteisiä.
Lataushistoria on kyllä hyvä lisäys My Renault -sovellukseen. Näyttää myös akun alku- ja loppuvarauksen. Ja takautuvasti viime lokakuusta alkaenkin.
Katsoin itse satunnaisesti yhden helmikuun latauksen ABC-pisteeltä. Siinä oli ABC:n mukaan ladattu 11,168 kWh ja My Renaultin mukaan 12,4, joten sama linja tuollakin.
 

Kojuvi

Jäsen
Viestejä
29
Joo, niinpä onkin myös vanhemmat lataukset mukana. Niistä löytyi omituisuuksia: jotkut latauskerrat olivat pilkkoutuneet useaan pätkään ja saattoivat sisältää nollatehon osioita. Kumpikohan osapuoli tuohon syypää, auto vai tolppa. Latauksen tarjoajan raporteissa ei kylläkään tuollaisia pätkiä löydy, vaan siellä on aina vain yksi tapahtuma lataussessiota kohti.
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Moro, E-tech electric techno tulossa viikon päästä.
Koeajolla miellytti ajamisen helppous.
Tulee käyttöön pääasiassa taajama-ajoon ja satunnaisesti 200 km mökkitaipaleeseen.
Minulla latauspaikkana lämmin talli jossa 3-vaihe pistoke.
Ajattelin hankkia laturiksi Ctek Njord Go latausaseman, onko kokemuksia foorumilla ?

- Kari
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Moro, E-tech electric techno tulossa viikon päästä.
Koeajolla miellytti ajamisen helppous.
Tulee käyttöön pääasiassa taajama-ajoon ja satunnaisesti 200 km mökkitaipaleeseen.
Minulla latauspaikkana lämmin talli jossa 3-vaihe pistoke.
Ajattelin hankkia laturiksi Ctek Njord Go latausaseman, onko kokemuksia foorumilla ?

- Kari
Jatkokysymys, ennen auton saapumista.
Voiko MyRenault sovelluksella säätää latausta, tarkoitan esim. latauksen alkamishetkeä ?
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
Ok, koska ajatteliin hankkia talliin vain perus type 2 ,3×16A 11kw voimavirta-latausjohdon.
Ctek Njord Go:ssa appi josta voi säätää/seurata latausta, mutta siinä tapauksessa turha kun MyRenault apista tekee saman.
 

Flamme

Nuorempi jäsen
Viestejä
15
No niin, 5 päivää suhattu technolla, tunnelmat hyvin positiiviset. Letkeä ja mukava, ajelee mieluusti taajamassa. Muutama 50 km maantiesiirtymä myös ajettu. 20" kesärenkaat yllättävän " hiljaiset" , olisin odottanut kovempaa meteliä, ihan ok. Suuntavakavuus ei ihan paras mahdollinen 100-120 km nopeudessa, mutta näitä ajoja on todella vähän, suurin osa taajama-ajoa, jossa siis oikein mainio.
Avustimet toimivat hyvin ja android käyttis sujuva. Taka "peili" ,siis kamera antaa hyvää kuvaa. Muutama lataus tehty tallissa 11kwh voimavirrasta.
 

Hakkapeliitta

Jäsen
Viestejä
77
Kävin tuon koeajamassa ja 20 tuuman kitkarenkaat jollottivat aivan sairaasti .
Jep. Luulin viime talvena, että omassa autossa olisi jotain vikaa kun oli niin älytön jollotus.
Se onkin vaan noi 20" renkaat.

Kuulemma Nokian R5 EV kitkat on todella paljon hiljaisemmat kuin R3:t. R5:ssä on vaahdot sisällä.

Olisin ottanut 18" renkailla omani jos olisi saanut, harmittaa vähän tuo 20" rengaskoko mutta ainoastaan melun takia.
 
Ylös Bottom