megane classig vm 97 airbäck valo

Laguunamatata

Nuorempi jäsen
Onko kellään kokemusta meganen turvatyynyn valosta, se alkoi palamaan eikä sammu millään. Olen tarkistanut liittimet penkkien alla ja räplännyt turvavyönkiristimien johtoja tuloksetta. Voisiko itse liittimissä esim olla se vika kun ei sammu valo, airbäkki ei ole mitenkään lauennut valo vain alkoi yht äkkiä palamaan. Rele penkkien etureunassahan hoitaa vain penkinlämmittimien kytkentää ja siltä lähtevät piuhat menee lämpövastukselle penkkiin. Turvatyynyjärjestelmän boxi vissiin on jossain vaihdekepin edessä ? Ymmärtääkseni autossa on vain kuskin tyyny, ratissahan kait on myös jotain itse tyynyn lisäksi mikä vaikuttaa järjestelmään. Kertoisiko joku kokemuksiaan aiheesta.

Jos poistaa vallan ne liittimet, niin uusiahan ei saa, joten tinaaminen olis johtojen yhdistämiseen varmaan varmin keino, kuinka kannattaisi menetellä uudelleen kytkennän kanssa. Pitääkö olla virtapäällä vai virta pois ym ym kun kytkee piuhat yhteen, siis jääkö johonkin muistiin jotain mikä vaikuttaisi esim käynnistykseneston toimintaan.

hanse

Jäsen
Vs: megane classig vm 97 airbäck valo

Jos kerran olet liittimet katsonut, niin eikös tuo kannattaisi viedä testeriin, vikamahdollisuuksia on monia, eikä ammattilainenkaan osaa kuin arvailla ilman testeriä. Eikös täältä foorumilta löydy ketään laitteen omistajaa ?

Laguunamatata

Nuorempi jäsen

Joo, se nyt vaan on niin, ettei testerit osaa kertoa muuta kuin että vika on päällä, muttei kerro missä se vika on.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Laguunamatata sanoi:
Joo, se nyt vaan on niin, ettei testerit osaa kertoa muuta kuin että vika on päällä, muttei kerro missä se vika on.

Riippuu testeristä, itsellä oli sama vika. Varmuuden vuoksi vaihdettiin turvavöiden esikiristinpanokset ja Airbäg boksi Autolite/life tai jokusellanen, joka oli ns. kastunut ja homehtunut. Onneksi ei tarvinnut ostaa purkamolta, eikä käytettyä,kun varaosa-autosta otettiin. Kun ne uusittiin,niin valo sammui.

Ylös Bottom