Megane Break 2001 keskuslukitus

ristosu

Jäsen
Keskuslukitus toimii kauko-ohjaimella ja kojelaudan napista, mutta ei kuljettajan ovesta. Onko kokemusta, miten tämä on toteutettu? Arvaanko oikein, että ovessa on lukkoon yhteydessä olevan kytkin, ja keskuslaite on jossakin keskikonsolissa? Voisin kuvitella, että ei ole lainkaan harvinaista, että ko. kytkin likaantuu ja menee jumiin ajan myötä, kun avainta ei juurikaan käytetä. Onkohan asian korjaaminen kuinka helppoa?

Heikmar

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane Break 2001 keskuslukitus

Ei keskuslukitus mullakaan toimi ovesta, mutta onko tuo nyt niin iso vika/puute? Pitää vaan sen verran huolta että oven lukko aukeaa mekaanisesti niin pääsee kabiiniin ja aukasee muut luukut siitä kojelaudan namiskasta.
Itellä sellanen ongelma keskuslukossa, että on alkanut jättämään takaluukun auki. Lienee todennäköisesti vikaa haitarikumin sisällä olevissa johdoissa?
Tosin tuossa menee luukun sisään kaksi haitarikumia molemmista reunoista, niin on vähän hakusessa kumpi johtosarja sisältää keskuslukon piuhat.

skara

Aktiivinen jäsen

Tuo ei ole vika, vaan ominaisuus. Ei ainakaan minun toosissa ole yhessäkään auennut kuin kuskin ovi avaimella käytettäessä.

ristosu

Jäsen

Kiitos kommenteista. Eihän tuo nyt iso ongelma ole ollut, olen sen kanssa elänyt alusta asti eli 1,5 vuotta. Itse asiassa olin siinä uskossa, että se on ominaisuus. Sitten joskus ohimennen kyselin varmuuden vuoksi asiasta joissakin korjaamoissa ja merkkisellaisissakin, ja siellä oltiin kyllä innokkaita korjaamaan se. Aloin epäilemään, mutta nyt uskon taas. Ei ehkä kannata nähdä vaivaa ovipaneelien purkamisen kanssa tämän takia.

Heikmar

Aktiivinen jäsen

ristosu sanoi:
Kiitos kommenteista. Eihän tuo nyt iso ongelma ole ollut, olen sen kanssa elänyt alusta asti eli 1,5 vuotta. Itse asiassa olin siinä uskossa, että se on ominaisuus. Sitten joskus ohimennen kyselin varmuuden vuoksi asiasta joissakin korjaamoissa ja merkkisellaisissakin, ja siellä oltiin kyllä innokkaita korjaamaan se. Aloin epäilemään, mutta nyt uskon taas. Ei ehkä kannata nähdä vaivaa ovipaneelien purkamisen kanssa tämän takia.

Se on sitten ominaisuus, en ollut itsekään varma näistä Meksun lukkosysteemeistä. Ex-Vectrassa aukesi kaikki lukot kuskin ovesta avaimella, eli riippuu vähän siitä mistä roikkuu ;)

Ylös Bottom