Megane Break 1,6 -00 nopeus- ja matkamittari

uuspa

Nuorempi jäsen
Minulla on tuossa alempana threadi samasta aiheesta, mutta aloitin kuitenkin uuden (lähestyn asiaa nyt eri näkökulmasta). Sanokaapa neuvoja mitä tehdä, kun yo. autosta on nopeus- ja matkamittari rikki. Varaosahaulla löysin useitakin mittareita keskihintaan 150€ autohajottamoilta. Ei nyt heti tekisi mieli ostaa kallista osaa, jos se ei sitten olekaan syypää ongelmaan. Onko minulla muita vaihtoehtoja jäljittää tämän ärsyttävän vian syy? (katsastuskin lähestyy) Voisiko merkkihuollon testeri kertoa mitään vikakoodia aiheuttajasta?

kyrtsi

Jäsen
Vs: Megane Break 1,6 -00 nopeus- ja matkamittari

katsoppas onko vaihteistossa nopeus anturi ja onko pistoke kiinni.selvitetään se ensiksi niin on helpompi jatkaa.

bonuspastor

Nuorempi jäsen
Vs: Megane Break 1,6 -00 nopeus- ja matkamittari

Tere,

Olen ite kamppaillut saman mittaristo-ongelman kanssa Megané -00 kanssa. Nopeusmittari ei enimmäkseen toimi, mutta välillä se saattaa "herätä" eloon. Johdot ja anturin/ABS:n signaalit on katottu, joten vika on mitä tod.näk. mittaristossa (näin ovat huollossa sanoneet). Sieltä sitä on vaikea haarukoida esiin, mutta piirikorteissa se voisi olla. Tuttu korjaaja lupasi yrittää, jos sieltä jotain juotoksia voisi suurennuslasilla löytää, mihin vähän tinaa laittaa. Muuten joudun hommaamaan uuden mittariston, josta lähetin tiedustelun jo eteenpäin korjaamoille. Uusi voi maksaa yli 500 egee (!), joten käytettynä se pitää ehdottamasti saada. Ei oo helppoa tän Rellun kanssa ollut...

Eli summa: jos haluat varmistaa, mistä vika johtuu, niin pitää varmaan mennä merkkikorjaamoon selvittämään. Jos vika on anturissa tai ABS:issa, niin korjaus pitää tehdä sinne. Siitäkään ei varmaan selviä alle 100 euron millään. Mikäli vika ei löydy väliltä, niin sitten sen on oltava itse mittarissa. Silloin vaihto lienee ainoa ratkaisu, mikäli erityistä piirikorttiosaamista ei löydy. Kaikki maksaa... :'(

Onnea ongelman ratkaisuun!

- bonuspastor -

Ylös Bottom