Irtooko tuolta lukkosylinterin päästä joku tanko kun nyt lukkosylinteri pyörii 360 astetta suuntaan taikka toiseen ?
Avaimesta ei ovi lukkiudu / poistu lukituksesta kun avain ikäänkuin pyörii tyhjää eikä "vastaa" mihinkään.
Voi sieltä tietysti jotain irrotakin, oven sisältä, vaan vieläkin kovasti sitä mieltä että lisää liuotin öljyä lukkosylinteriin, ??? ennen toimenpidettä repiä ovipahvia irti. Oletko katsonut kaikki sulakkeet? Hivenen minua mietittänyt mainintasi postauksen alussa." Kun kytkee virran päälle kuuluu surina jostakin". Kun oikeasti ei pitäisi, muusta kuin pensapumpusta ja sehän on takana. 8)
Avain pyörii sen takia lukko pesässä,kun aina käytetty pelkkää kakea,eikä koskaan avainta lukko pesässä. Itsellä sama juttu Meganessa. Avaimen saa pelittään lukkopesässä runsaalla aseöljy voitelulla niin, että se moska saadaan pois. Itse puhdistin varaosaoven lukon näin.
Kiinnostaisi vaan et miten pyöriminen on mahdollista koska eikö lukkosylinterin perässä ole joku vipu joka estäisi pyörimisen ?
Näin ainakin kaikissa muissa merkeissä joista olen lukonsylinterin pöydälle nostanut.
Liekö ranskalainen toteuttanut lukkosylinteristä siirtyvän "voiman" jotenkin toisin ?
Sama se on PSA:laisissakin lukkopesissä, väärää puikkoa kun pesään tarjoat, rupeaa koko pesä pyörimään tyhjää => esim. ruuvaria tuonne on aika turha tarjota ;D
Se vapaasti pyörivä lukkopesä on alunperin tarkoitettu vaikeuttamaan pitkäkyntisien askareita.
Ei meinaan lukkopesän poraaminen ole aivan helppoa kun se pyörii , olen joskus herkistellyt parit pesät ja se on vaatinut
lukon purkamisen nytkin on ollut vaimon auton kuskin oven lukkopesässä aseöljyä muhimassa pitkän aikaa.
Lukkoa pitäisi avata avaimella silloin tällöin ja voidella esim. aseöljyllä niin se toimisi , kauko-ohjatut lukitukset ovat
lukkopesien turma.
Eilen purettu oviverhoilu ja irrotettu koko lukkosylinteri.
Irrotettu lukkosylinterin päästä suojarengas eli osa mihin avain ensimmäisenä työntyy.
Koko lukkosylinterin purettu ja annettu CRC-hoitoa.
Haitat ihan jumissa.
Lukkosylinteriä lämmitetty kolmeen otteeseen ja jäähdytetty CRC:llä.
Siitä se pikkuhiljaa alkoi virkoamaan ja nyt toimii kuten pitää.
Itselläni oli sama ongelma, kun kerran oli jäänyt kaukosäätöinen avain töihin ja auto oli kotipihassa ja piti saada ovi auki manuaalisella avaimella. Lukkopesä on tosiaan selvästi suunniteltu sellaiseksi että jos sitä yrittää väkisin kääntää, niin se lähtee pyörimään. Itse selvisin pälkähästä holtittomalla WD40-käsittelyllä, eli pillillä lukkoon reippaasti öljyä joka huuhtoi moskat pois ja herkisti toiminnan.
Pitäisi muistaa itsekin tehdä tuo käsittely mieluummin ennen kuin se on jumissa ja pitäisi saada ovi manuaalisesti auki...
Juu, tuttavan Cliossa oli jäänyt sisävalo pariksi päiväksi päälle ja niinhän se oli akku tyhjentynyt ja ovet lukossa. Ikinä hän ei ollut käyttänyt lukkopesää kauko-ohjauksesta johtuen joten se lukkopesä oli tietty yhtä puuta koko roska. WD40 sinne avaimen reijästä reippaasti ja välillä nytkyttää avainta ees taas lukossa niin siitähän se lähti reilun vartin päästä auki. Kannattaa tosiaan rasvata ja käyttää sitä lukkoa edes kerran vuodessa.
Hieman aihetta liipaten kuinkahan tuo kakkos Megsun oven fyysinen lukko on toimintavarma kun ei ole ikinä tullut käytettyä sitä sillä metalli lirpakkeella mikä irtoaa kortista. ???
Tarvisiko sitä herkistellä sillon tällön vai pysyykö se toimintakuntoisena käyttämäti. :
2 Megsussahan on lukkopesän päällä se muovisuojus eli sinne ei välttämättä pääse kaikki lika niin helposti kun "normaaliin" lukkopesään. Toki sitäkin kannattaa rasvailla ja käyttää edes joskus, että toimii kun sitä oikeasti tarvitaan