Megane -98 ajonesto

yohanna822

Nuorempi jäsen
Heips. Olen lukenut kymmenittäin viestiketjuja ym,turhaan, löytääkseni neuvoja autoni onegelmaan;

Minulla Megane 1.9D 1998. Ostin käytettynä, 1 avain vain. Keskuslukitus ja ajonesto toimivat moitteetta avaimessa olevalla napilla, kunnes yksi päivä en saanutkaan ovia auki kaukosäätimellä.Enkä tietenkään ajonestoa pois päältä, sisäkatossa oleva vastaanotin ei ottanut signaalia vastaan enää.Edellispäivänä olin käyttänyt auton pikapesussa,ja lasit,kojetaulu ym sisusta olivat nihkeänkosteat, jopa laukussa olevat silmälasien linssit olivat huurussa)Vaihdoin avaimeen patterin(ja siinä kesti kummiskin yli 15min,koska vaihdoin se poissa auton luota, mikä saattoi olla virhe.) Eikä mitään eloa sen jälkeen.Irrotin ja kuivasin katto-anturin. Ei eloa.
Soitin paikalle korjaajan ja vikakoodinlukijan,vastaus oli tämä;
Total codes: 001.
CODE001:
9D Alarm key lock Active
circuit,open circuit
Kummiskaan koodinlukija ei antanut korjata vikakoodia.Ei siis voinut mitään tehdä.
Hain maahantuojalta 4-numeroisen koodin, sillä ajattelin avaimen hukanneen koodin patterinvaihdon yhteydessä.Renusta oli jo akkukin loppu, joten latasin sen.Ja pidin molempia napoja irti tunnin.Tämä siis ennen koodin syöttöä.
Menin autoon manuaalisesti, virrat päälle, painoin keskuslukitusnappia(en kyllä vieläkään tiedä että kumpaan päin sitä pitäisi painaa, ns.ovet kiinni vai auki) ja ajonestovalo vilkkui hitaasti.Odotin koodin ekan numeron verran vilkkuja ja päästin napin, kuului kliks,painoin uusiksi,pitäen pohjassa ja toisen numeron verran vilkkuja,nappi ylös,kliks,jne... siihen asti että sain viimmeisen numeron laitettua. Kliks-äänen jälkeen, ajonestovalo rupesi vilkkumaan tiuhaan, eikä antanut autoo käynnistää. Olen toistanut koodia nyt lukemattomia kertoja(mutta aina vaan sen 3x peräkkäin) ja mitään ei tapahdu. Sain koodin haun yhteydessä lapun,mihin ne koodinsyöttöohjeet on kirjoitettu (aika sekavat,minulla ei ole korjausopasta/käsikirjaa autoon ollenkaan).
Auto on seissyt nyt 1.5 vikkoa takapihalla, enkä enää tiedä mitä sille pitäisi tehdä.Avaimesta kyllä lähtee se punainen singnaalivalo, olen tarkistanut kännykkäkameralla.Enkä viittisi sitä hinauttaakkaan korjaamolle. Toivottavasti jollakin olisi tietoa,mitä autolle voisi tehdä?

P

PappaX

Vieras
Vs: Megane -98 ajonesto

taisivat antaa väärän koodin. Tai ohjeet.

Se sallii muistaakseni 3 perättäistä yritystä väärällä koodilla ja sitten menee pakko-odotteluksi, että voisi antaa sen uusiksi.

Omassa se on yksi ja sama, kummin päin sitä keskuslukon nappia pitää pohjassa ja laskee niitä välkähdyksiä. Ääntää tosin vain silloin, kun sen napin painaa pohjaan, kerran. Tykkään painaa sitä aukisuuntaan, on näppärämmän tuntuinen.

Eli: virrat päälle, nappi pohjaan, lasketaan 1. numeron verran välkähdyksiä, sormet pois napilta, nappi pohjaan, lasketaan 2. numeron edestä välkähdyksiä jne. Sitten avaimesta käyntiin. Ajoneston valo palaa jonkun aikaa, muistutuksena ja sammuu sitten.

P

PappaX

Vieras

Näköjään sen saisi pelkän ajoneston ohjauspalikan "kloonattua"

http://www.saarimaki.net/renaultbrmegane-1999-p-966.html

Nyt pisti miettimään ihan oikeasti olisiko se sittenkin lähettimen toiminnasta kiinni näiden kenkkuilut.

saddam

Jäsen

Hei!
Kaikki tuossa kertomassasi menee oikein siihen asti, tai teet kaiken oikein mutta koodin syötettyäsi ajoneston valon ei pitäisi alkaa vilkkua nopeammin vaan jää muistaakseni palamaan. Vaikka se jää palamaan starttaus onnistuu ja auto käynnistyy jos muuten ok. Valo sammuu sitten n 30sek kuluttua itsestään. Kun itselläni oli tuo inhoittava vika ei ollut merkitystä kumpaan suuntaan ovien avauspainikkeita paineli, toimi hyvin, tarkkana piti olla vain että koodin numero ja valon välähdykset tosiaan vastasi toisiaan. Niin ja olihan sulla virta päällä kun teet tätä? Itse jätin avaimen virtalukkoon ajon jälkeen virrat osin päällä(radio, puhallin sammutettuna) ja ovet suljin toisella avaimella ulkoapäin tai kuskin oven. Näin ajelin pari kk ja ei mit ongelmia....sitten korjautin koko homman mut se onkin toinen pitkä juttu. Eli kokeilehan vielä kerran, virrat päälle, välähdykset yhtä monta kuin koodi jne. kyl se siitä pitäis et saat edes liikkeelle...

saddam

Jäsen

Ja kun ongelmat alkoi pesusta siitä on mennyt vettä(antennin juuri) reilummin sisään ja sen tiivistämällä se homma alkaa kuntoutua. Sen piirikortin saat näkyviin kun otat peitelevyn irti siitä peilin luona olevasta vastaanottosilmästä, jos se on märkä niinkuin on ollaan ongelman alkulähteillä. Siitä varmaan myös tuo muu huuruisuus. Sitten jos tuo ei tunnu mitenkään tuo ohitus toimivan ei kai muu auta kuin viedä ME-Autoon tms muulle valtuutetulle korjaamolle hinurilla mutta hirvittää ne kulut jo etukäteen. Laitahan viestiä kuitenkin ensin onnaako näillä em jutuilla ennenkuin teet hätiköityä...

yohanna822

Nuorempi jäsen

Kiitoksia kaikille vinkeistä, koitin niitä, mutta eipä heränny rellu käymään.. en tiedä missä vika sitten on.. no, auto meni myyntiin ja nyt se on sitten myytykin jo, ihan ajonesto päällä lähti lavetilla pihasta. Toivotaan että uusi omistaja saa enempi selkoa autoon. Itselleni ostin sitten toisen vanhan Vectran, se ei ole ajonestoa nähnytkään :D

Ylös Bottom