Megane 3 vm. 2011 bensa 1.6 16V (BZ0H), akun vaihtaminen

Emppu1

Nuorempi jäsen
Onko jotain erityisiä asioita huomioitavana jos vm. 2011 Megane iii:n vaihtaa akun itse? Esim. pyytääkö radio koodia, nollautuuko jokin järjestelmä, pitääkö sopeuttaa tai kertoa autolle akun vaihdosta? Otaksun että vaihto menisi kuten ennen vanhaan, ilman mitään kommervenkkejä, mutta näinkään uuden auton akun vaihdosta kun ei ole kokemusta. (!)

teekeepee

Jäsen
Vaihdoin tässä vähän aikaa sitten 2010 Scenic III: een alkuperäisen akun tilalle vähän tuoreemman. Virrat oli pois päältä ja annoin auton hieman rauhoittua. Hiljaa hissukseen tallissa vaihdoin akun, eikä Scenic huomannut mitään erikoista. Radiosta en tiedä, kun en kuuntele radiota,. Täysin turhanpäiväinen vehje, Tuulilasista näkee säätilan, jos siitä haluaa tietoa. Ei tarvitse kuunnella, mitä radiotoimittaja näkee studion ikkunasta.

Tipitce

Jäsen
Itsellä Megane III 1.2TCe vm.2013, siinä akun voi ottaa irti ilman ongelmia. Itse asiassa kun akun kytkee takaisin niin näyttöön tulee kysymys onko akku uusi. Kun omaan autoon vaihdettiin uusi akku ja vastattiin kysymykseen yes, niin auto teki sarjan testejä eri yksiköille.

1,6:sta ei kokemusta.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Laguna III:t eivät ole minulla pyytäneet radion koodia. Ehkä erityyppinen radio. Toisessa on navigaattori, toisessa perusradio.

Viimeksi muokattu:

hhelminen

Tunnettu jäsen
Laguna III:t eivät ole minulla pyytäneet radion koodia. Ehkä erityyppinen radio. Toisessa on navigaattori, toisessa perusradio.
Erikoista tosiaan, meillä on ollut clio 1, 2 ja 4, Captur ja vanhempia R19, Megane 1 ja 2.
Kaikki pyytäneet radion koodia jos akku on ollut irti.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Megane 2 kyllä pyytää koodia heti jos virrat katkeaa
Juuri 2 viikkoa sitten vaihdoin 2009 vm lagunaan akun ja mitään ei tarvinnut tehdä. Jotain trippimittarista taisi nollautua, mm. Keskikukutus tai sitten oli juuri 10tkm ylittynyt niin nollasi sen vuoksi.

Ylös Bottom