Megane 3 1.9 dci 2009 sport tourer ja ikkunoiden huurtuminen

topperharley

Jäsen
Nyt kun sain tuon pippanan käynnistymään kylmänä täytyy perehtyä vähemmän kriittiseen "ominaisuuteen".
Ikkunat tuntuvat huurtavan suhteellisen helposti. Takaikkunat ovat käytännössä aina huurteessa kostealla kelillä.
Tähän mennessä asian eteen tehtyä:

*uusi raitisilmasuodatin
*akvaariokotelon tyhjennysputkien avaus. Olivat muuten molemmat aivan ummessa.
*takakontin pohjan kuivaus. Sielläkin oli vettä ja reippaasti.

Onko takaosassa autoa poistuvalle ilmalle aukkoa/reittiä? Jos on niin missä?
Yhtä mietin että kauankohan on uittanut vettä sisään jos nuo poistoputket ovat olleet tukossa. Märkä verhoilu lienee omiaan lisäämään huurtumista.

Onko megsu 3 omistajilla vastaavia kokemuksia. Onko tyypillistä tämä huurtumis herkkyys?

E:Mielestäni sisäilmankierto ei ole päällä. Surina kuuluu ja puhaltimen ääni muuttuu mutta pääseekö tätä läpän asentoa tarkistamaan mistä?

Mintsauce

Jäsen
Vs: Megane 3 1.9 dci 2009 sport tourer ja ikkunoiden huurtuminen

Megane II ainaki tuppaa itsellä takalasit huurtumaan helposti kostealla vaikka kuivaa on sisustassa ja raittari vaihdettu säännöllisesti. Kotikonstina voi laittaa kristalli kissanhiekkaa eli silikaa vanhaan sukkaan ja penkin alle imemään kosteutta. Tässä megsussa näkyy ainakin sisäkierron läppä kun irroittaa hanskalokeron edestä. Sielläpäin se varmasti uudemmassakin luulisi olevan.

Digip

Jäsen
Vs: Megane 3 1.9 dci 2009 sport tourer ja ikkunoiden huurtuminen

Mulla samaa ominaisuutta, vähänkään kun on vaatteissa tai kumimatoissa lunta/kosteutta ja niin huuruun tuo vetää helposti, varsinki ne takaovien lasit muut kyllä pysyy auki, mulla siis hatchback.

Kaikki on ok, missään ei ole ylimääräistä vettä ja raitisilmasuodatin on uusi. En jaksa tuohon paneutua sen tarkemmin, ei haittaa mua kun etulasit pysyy auki.

Ylös Bottom