Megane 2002 oikkuilee!

ctukalm

Nuorempi jäsen
Moi.
Elikkä oireina on että sammuilee tyhjäkäynnillä. Risteyksissä ärsyttävää! Ja noin 3-4 kertaa kuussa päättää olla kokonaan käynnistymättä tuntiin pariin, ihan vaikka kaupassa käynnin yhteydessä. Ei koskaan tiedä et mitenkähän nyt käy. Oon googlettanu ja saman tapaisia oireita on ollu muillakin, mutta en oo oikein järkeen käyvää ratkaisua löytäny? elikkä 2002 1.6 vanhan mallinen. Tdc? ---olen puhdistanu, mutta en vielä oo uutta ostanu. Antakaa mielipide jotten turhaan uutta osta ;D

pasiv

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane 2002 oikkuilee!

Vikakoodien luvulla voisi aloittaa ensin, ja nimenomaan Clipillä. ;)

ctukalm

Nuorempi jäsen

Kotona, missä lukija on, ni ei ilmoita mitään vikaa. Mut eipä tuo ranskatar oo koti pihalla ollu käynnistymättä. >:(

pasiv

Aktiivinen jäsen

Perus Obd vikakoodin lukijalla ei pääsekään lukemaan kaikkea tietoa Rellun tietokoneilta.

ctukalm

Nuorempi jäsen

Jep.
Lukija ei näytä vikaa, mut ei oo clip. Nyt huomasin et, ku ei lähe käyntiin ni starttaamalla vaihde päällä nykäyksen ni sen jälkeen heti käyntiin. Itse päättelin et impulssianturi? Löysin netistä halvimillaan 18€, onko tietoa halvemmista?

Heikmar

Aktiivinen jäsen

Onkohan kaks eri vikaa kyseessä ton katoilevan tyhjäkäynnin ja välillä käynnistämättä jäämisen?! YYA-anturin, anteeksi, YKK-anturin vika aiheuttaa kuulemma sen ettei käynnisty startilla mut mäkilähdöllä kyllä.
Ja senkin olen kuullut että heiluttele ko. anturin liitäntää niin vika voi paikallistua myös heikkoon kontaktiin siinä.
Itellä teki tuon käynnistämättä jäämisen tässä vähän aikaa sitten. Kymmenen minuutin odottelun jälkeen sitten käynnistyi yllättäen.
Otin UKK-anturin auki ja siinä oli yllättäen hilseillyttä metallia jonka tietty poistin. Ei ole vika vaivannut enää. Hilseillyn metallin epäilen tulleen starttikehältä kun startti on rääkäissyt pari kertaa käynnistyksessä. Kulumaa arvelisin joko starttimoottorin puolella tai itse kehässä.

Moppi

Aktiivinen jäsen

Ykk-anturi vaivaa ollu pari kertaa, molemmilla auttoi puhdistus. Ei lähteny heti käymään kaupan pihas lämpimänä, auton vähäinen liikuttaminen/odottaminen auttoi ettei tarvinnu lähtee hinailee.

ctukalm

Nuorempi jäsen

Onkos tuo ykk-anturi sama ku kampiakselinasento anturi? Samannäköinen? Oon puhdistanu, mut joutuu ehkä vaihtaa. Vai voisko sen ohittaa?

Ylös Bottom