Megane 1.9DCi hyytyi

TomKat

Nuorempi jäsen
Tarvitsisin hiukan apua seuraavaan ongelmaan. Pihasta meinasin äsken lähteä liikenteeseen, mutta eipä lähde Megane enää käyntiin. Tätä ennen toiminut ilman mitään oireita. Startti pyörittää ihan normaalisti, mutta nyt ei edes lupaa. Polttoainepumppu vaihdettu n. 10tkm sitten, joten sähkövikaa epäilen.

Mittaristossa hehkun valo ei syty ollenkaan, eli ilmeisesti ei myöskään hehkuta? Kaikki sulakkeet auton sisältä on ok. Onko konetilassa vielä hehkulle jotain omia sulakkeita, hehkun rele, pääsulake tms. jonka voisi vielä tsekata?

Mistä alkaisitte vikaa tutkimaan? Auto siis Renault Megane 1.9DCi vm. 2001. Kiitoksia jo etukäteen!

leikhan

Nuorempi jäsen
Vs: Megane 1.9DCi hyytyi

Mulla sama vika,mutta teki ajaessa.Pari kertaa tehny aiemmin,ei lähteny avaimella käyntiin,mutta vaihteella kylläkin,siis nyt ei silläkään.Kaikilla kerroilla tapahtu isomman montun kohdalla.
Nyt epäilisin,että joku johto on irronnut jostain? tai katkennut kuten näissä vehkeissä näyttää olevan tapana,ainaki minun dci:ssä
Mistähän päin sitä hehkurelettä pitäisi etsiä.
Hehkuihin ei tule virtaa,sulakkeelta kyllä lähtee eteenpäin.
Ja oisko sammutin yhteydessä samaan värkkiin,kun ei siihenkään virta ylety.
Tässäpä olis vähän miettimistä iltapuhteeksi jos jollain ois oivallusta kyseiseen ropleemaan.

T_White

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane 1.9DCi hyytyi

Oottako jo tsekanneet kampiakselin tunnistin anturin liittimen- ja itse anturin? nimeltään YKK tai TDC jne.
Niiden putsaus kannattaa ehdottomasti tehdä jos sitä ei ole vielä tehty? Edes sen liittimen putsaus. Tuo on yleisin pikkuvaiva, josta pääsee helpolla eroon.

Ylös Bottom