Megane 1.5 dci -05 ruiskutus suutin ongelma.

kekeV

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane 1.5 dci -05 ruiskutus suutin ongelma.

Jos ne suuttimet toimivat dieselhuollon testerissä mut´eivät sinun koneessasi, vika joko ohjauksessa ( liian pieni jännite ) tai paskaa löpön seassa ( onko se edes dieseliä, mistä tankkasit ).
Jännitteen saa mitattua skoopilla, paskan eliminointi ehkä helpointa tehdä testaamalla.
Ite testaisin niin että ottaisin pumpulle syötön erillisestä pöntöstä. Liekö tuossa tissiä, jolla saa pumpattua aineet kiertoon.
Jakotukista laitimmainen putki irti ja tissillä tavaraa pulloon litra, pari ( Jos löpön seassa näkyy epäpuhtauksia, sama homma jokaiselle putkelle ).
Putki takaisin kiinni suuttimeen ja käynnistysyritys. Jos toimii, sulla paljon putsattavaa.

kepa.s

Nuorempi jäsen

No nyt tuli eri juttuja mitä meinaan käydä läpi. Olen itsekin epällyt tuota naftan laatua, mä en ole itse sitä tankannut kertaakaan ja olen kysynyt onko sielä tankissa kunnon naftaa! Vastaus oli että tottakai nafta on kunnollista;) Tarkastan sen! Selvitän että aukeaako ruiskutus suuttimet myös autossa, eli onko riittävä jännite.. Tätä ei ole muuten saatu käymään sen jälkeen kun otin suuttimet irti ja vein ne diesel huoltoon tarkistettavaksi. Ne oli silloin eka kerralla sen varran hyvät että diesel huollon mielestä pitäisi niillä käydä.. Nyt suuttimet on eri paikoillaan kuin alkuperäisesti, en tiennyt että pitää samoille paikoilleen asentaa kun suuttimet ollut irti, joku sanoi että ei käy jos ei suuttimia ole ohjelmoitu paikoilleen.. Sellaista nyt ei ole tehty! Jos jollain tulee mieleen jotain mitä voisin tarkistaa tai korjata.. ohjeista kiittäen! -kepa

kepa.s

Nuorempi jäsen

Tuli vielä mieleeni että kun olen hankkimassa toisia suuttimia niin pitääkö se suuttimien numerosarjat olla täysin samat? Kun siitäkin on kahdenlaista tietoa, toiset sanoo että ei tarvii olla samat numerosarjat koska ne voi ohjelmoida sopimaan? toiset sanoo että pitää olla oikea numero sarja mikä mulla on nyt 1.5dci 60kw koneessa 8200365186 ja 8200049873. Mutta äkkiä ajateltuna pitäähän sen numerosarjan olla sama! Muutenhan voisin ostaa jotkut 150e halvemmat suuttimet mitkä saisi ohjelmoitua sopimaan mun autoon. Siten ei olisi monenlaisia suuttimia myynnissä jos yksi suutin kävisi kaikkiin.. Halvimmillaan suuttimet saisi ulkomailta 155e/kpl

MTI

Aktiivinen jäsen

kepa.s sanoi:
Nyt suuttimet on eri paikoillaan kuin alkuperäisesti, en tiennyt että pitää samoille paikoilleen asentaa kun suuttimet ollut irti, joku sanoi että ei käy jos ei suuttimia ole ohjelmoitu paikoilleen.. Sellaista nyt ei ole tehty! Jos jollain tulee mieleen jotain mitä voisin tarkistaa tai korjata.. ohjeista kiittäen! -kepa
No kannattaisiko sitä ohjelmointia kokeilla jos sitä ei vieläkään ole tehty. ;)

kepa.s

Nuorempi jäsen

Kun suuttimet menee umpi jumiin niin ei ohjelmointi kuulemma auta.. Pitää mun putsasta sen polttoaine tankki! Pitää kuulemma huonosti käydä ilman ohjelmointiakin, sitten ohjelmointi saa auton toimimaan kunnolla. On kuulemma ihan vastaavaa kun pensa autossa on sytytys pielessä, sitten sytytys säädetään niin käynti paranee, niin käy diesel siittimien optimoinnissakin? Pitääkö uusien suuttimien numerosarjat olla ihan samat? Kukaan ei tunnu tietävän varmaksi.. Mä olen sitä mieltä että pitää olla sama.

kekeV

Aktiivinen jäsen

Pitääkö uusien suuttimien numerosarjat olla ihan samat? Mä olen sitä mieltä että pitää olla sama.
Minä taas luulen ettei tarvii.
Tuo numerosarja on IMA koodi ja kertoo eculle ( kunhan se on ensin talletettu sen muistiin ) miten löpöä ruiskitaan.
Pari linkkiä:
http://www.techtalk.ie/technical_articles/common-rail-injector-coding/
https://www.linkedin.com/pulse/look-diesel-injector-coding-vinny-patel-vishal-vinny-patel

Uusia kun / jos olet hankkimassa, sulle käy ( luulen ) vain delphin suuttimet.
Muittenkin valmistajien suuttimet saattavat toimia, mutta mistä kaivat sen IMA koodin, kun jokaisella valmistajalla omansa ja ecu ( todennäköisesti ) hyväksyy ainoastaan sen tietynlaisen.

kepa.s

Nuorempi jäsen

Ei ole varmaa tietoa, on vain epäilys että vois toimia? Miksi ihmiset ostaisi jotain 100-150e kaliimmpia suuttimia jos ne halvemmat sopis ihan samalla lailla? Onko joku joskus laittanut eri sarja numeron suuttimet tai jopa eri valmistajan ja saanut auton toimimaan? Ei viitsis lähteä kokoilemaan ja todeta ettei onnistu tai auto ei ainakaan kunnolla toimi niillä vieras suuttimilla.. Onko joku koittanut eri numerosarjan suuttimia ja just meganeen? Tiedoista kiittäen;) -kepa

MTI

Aktiivinen jäsen

Ilmeisesti sait ajokuntoon hetkeksi, tarviko niitä suuttimia ohjelmoida vai lähtikö käymään ilman?

Ylös Bottom