Megane 1 2001 airbag valo

keijokos

Aktiivinen jäsen
Mikähän voisi olla todennäköinen vika. Valo syttyy ok käynnistäessä sammuu mutta muutaman sekunnin päästä syttyy ja jää palamaan. Autocom ohjelmalla ei löydy vikakoodia mutta olisko jotain tyypiööistä mistä lähtee etsimään?

Renaultisti

Aktiivinen jäsen
Vs: Megane 1 2001 airbag valo

Vakiokohteet näissä on ne etupenkkien alla olevat liittimet ja vyöpaukkujen liittimet. Niitä herkistelemällä ja jotain kontaktisprayta laittamalla valo yleensä sammuu. Kyllä siellä vikakoodi pitäisi olla jos airbag valo palaa. En tunne autocomia, pääseekö sillä "sisään" airbag yksikköön?

keijokos

Aktiivinen jäsen

Ainaki uudemmassa megane 2 löytyi vikakoodit airbageista ja abs. Autocom on kaikkiin merkkeihin tarkoitettu testeri jota melkein kaikki korjaamot käyttää.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Onko näistä mennyt airbag kekusyksiköitä kun tuo ohjelma sanoo ettei yksikköön saada yhteyttä. Lukee kyllä moottorin ym koodeja.Puuttuisko sieltä virta tai maa. Yksikkö on ilmeisesti keskikonsolin etuosassa?

MTI

Aktiivinen jäsen

-98 espacesta ja lagunasta oon korjannut keskusyksikön. Kondensaattorit piti molempiin vaihtaa.
Clippi näyttää ainakin jos keskusyksikössä vika, ja muutkin airbag viat tarkasti, ei tarvi arpoa missä vika. Lagunasta kun luin vikakoodit, niin se sano et vaihda airbag keskusyksikkö ;D

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Ohjausyksikkö löytyy kun ottaa vaihdekepin edessä olevan pienen tavaralokeron pois. Jos haluaa käyttää yksikön liitintä irti niin parempi purkaa keskikonsoli. Sekin lähtee helposti.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Clippiä ehkä kaivattaisiin mutta ei taida löytyä läheltä. Itselläni tuo autocom ja pösö/sitikka vehkeet mutta clippi puuttuu. Tilaisin mutta toimitus kestää joten tähän ei kerkiä. Jos lähellä on myytävänä tai vuolrattavana niin yhteyttä voi otta keijokos@gmail.com Asun Virroilla.

keijokos

Aktiivinen jäsen

Edelleen hakuammuntaa. Olen syynännyt johtoja penkin alla sekä liittimiä. Vaihdoin rattiakselin kaapelisysteemin kokeilin vuotta vanhemmasta airbag boksia mutta oli eri numerolla vaikka liittimet samanlaiset, poltti sulakkeen eikä enää käynnistynyt. Kylläkin boksin ja sulakkeen vaihdolla. Ei löydy läheltä clippiä eikä kerkiä tilata. Voikohan samalla numerolla olevan boksin vaihtaa ilman ohjelmointia?

Renaultisti

Aktiivinen jäsen

Itse ainakin laitoin ebaysta ostamani samannumeroisen boksin ja lähti pelittämään ilman mitään ohjelmointeja.

hemppa73

Nuorempi jäsen
Hei! Renault Megane 2001...Minulla aluksi talvisin ja kostealla kelillä on tuo air bagin valo herjannut välillä, nyt jatkuvammin ja myös kesällä... Onko nuo liittimet kumman penkin alla ja ovatko siis vain penkin vai myös maton alla? Enkä löydä testerin pistokettakaan, eli missähän se?

Tura

Jäsen
Molempien etupenkkien alla omat liittimet. Mielestäni maton alla ei ole liitoksia, tietävämmät korjatkoon mikäli olen väärässä. OBD-pistoke on kojelaudan sulakekannen alla, siinä voi olla pieni kansi pinnejä peittämässä.

hemppa73

Nuorempi jäsen
Penkien alta otin kaikki liittimet irti laitoin CRC:tä, mutta valo palaa edelleenkin... Onko jossain jotain liittimiä mitä vois vielä katsoa tai muuta mitä vois itse yrittää tsekata? Oliko tuolla penkin alla juurikin ne vyö paukkujen liittimet?

Puuha-Pete

Jäsen
Penkien alta otin kaikki liittimet irti laitoin CRC:tä, mutta valo palaa edelleenkin... Onko jossain jotain liittimiä mitä vois vielä katsoa tai muuta mitä vois itse yrittää tsekata? Oliko tuolla penkin alla juurikin ne vyö paukkujen liittimet?

Vikakoodien luku, niin tietää paremmin että mille suunnalle suihkii. :)

Lisäksi jotkut tuon puolen vikakoodit täytyy nollata korjaamisen jälkeen ja vasta sen jälkeen merkkivalo sammuu.

kurtsi

Kia Niro EV
1997 Lagunassa vastaava liittimien nitkuttelu poisti vikavalon vasta muutaman käynnistyksen jälkeen, eli ihan heti ei vaikutusta.

keijokos

Aktiivinen jäsen
Olen tämän keskustelun aloittaja ja en löytänyt autosta vikaa. mittasin ja irroittelin kaikki piuhat ja vaihdoin sivutormäystunnistimen ja sen törmäystunnistimen vaihdekepin edestä. Vikakoodi kertoi sivutörmäysanturin viasta. Vika ei häipynyt mutta kun myin auton pilkkahinnalla ja olin viemässä autoa tuo valo sammui. Kaksi viikkoa tein töitä

hemppa73

Nuorempi jäsen
Nyt on palanut " vähemmän" tuntuu että aamulla palaa, mutta iltapäivästä töistä lähtiessä ei pala ollenkaan tai jos palaa niin sammuu vähän matkaa ajettuani... Vikakoodin lukijan vika koodi ei välttämättä ole oikein,kuten merkki liikkeessäkin sanoivat ja keskustelu foorumillakin todettu

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Nyt on palanut " vähemmän" tuntuu että aamulla palaa, mutta iltapäivästä töistä lähtiessä ei pala ollenkaan tai jos palaa niin sammuu vähän matkaa ajettuani... Vikakoodin lukijan vika koodi ei välttämättä ole oikein,kuten merkki liikkeessäkin sanoivat ja keskustelu foorumillakin todettu

Kerroit aiemmin että laitoit CRC:tä.
Laitoitko CRC:n monitoimiöljyä vai mitä tuon valmistajan ainetta laitoit sinne?
Noihin sähköjohtoihin pitäisi käsitykseni mukaan laittaa kontaktisprayta ja alla on linkki sellaiseen.

https://www.motonet.fi/fi/tuote/606066/CRC-Oxide-Clean--Protect-PRO-Kontaktipuhdistaja-200-ml

Ylös Bottom