laten espace mk3 (sininen möhkö) uudet kuvat 26.4.15

late86

Nuorempi jäsen
morjenttes!

helmikuussa tuli volvo vaihettua tollaseen mk3 espaceen,joka haetiin huittisista

auto uitettu saksasta 150tkm kohdalla ja olen ilmeisesti toinen omistaja suomessa. nyt mittarissa on n.330tkm
varusteita siis ovat, sähkölasit,peilit,sumuvalot(poistettu),pioneerin soitin järjestelmä(muutettu rankasti), ilmastointi.

tähän asti olen ollut tyytyväinen hankintaan, tilaa on ja halpa ollut ajaa. takajouset olen joutunu vaihtaan, kun olivat poikki.
autoa on lähinnä hifistelty tähän asti, eli alkuperäisestä pioneer 6 kaikattimen järjestelmästä on jäljella itse soitin ja vahvistin.

nyt mennään tälläsellä kokoonpanolla:

jbl gt6 erillissarja edessä
jotkut 5.25 kaikattimet takana
gz 1.600hpx mono vahvistin
spl dynamics xtr200d2, n.17l suljetussa kotelossa
sony dvd/näyttö edessä
modattu aux liitäntä omaan soittimeen

asun hämeenlinnassa ja olisi kiva tutustu muihin renault immeisiin

Liitteet

maanma

Aktiivinen jäsen
Vs: laten perhekikotin espace mk3

Miksi sumarit on poistettu? Kuvassa ainakin toinen paikallaan.

Onko sisävalot toimivat?

Klonksuuko tiekuopissa?

late86

Nuorempi jäsen

Toisesta oli säätökappaleina ja toisesssa kiinnike rikki,otteessa huomautus

late86

Nuorempi jäsen

sisävalojen kans on itelläkin ongelmia, ei toimi kuin takakontissa. tarkoituksena olisi vetää ledi nauhat kattoon

maanma

Aktiivinen jäsen

Minä hion ja kolvasin hyppyjohtoja. Noin puolesta tapauksista tuli sellaisia, että sitä valonappia voi kokeilla. Oikeasti riittää että syttyy auton ohjauslogiikalla, joten nappitoiminnallisuuden voi jättää historiaan kolvaamalla hyppyjohto.

Tästä varsin kelpo sarjasta laitoin yhden Corollaan http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Valaisimet-ja-lamput/LED/LED-kiekkovalaisimet-3-kpl-2000023525/
Ovat siis 12v.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Tervetuloa foorumille Late! On mukavaa kuulla/lukea enemmänkin juttua näistä isoista perheautoista.

late86

Nuorempi jäsen

Kiitosta vaan.
Tämä on tosiaan ensimmäinen ranskalainen auto minulla ja olen ollut tyytyväinen. Edellisen omistajan tekemiä vikoja lähinnä korjannut ja autohifi/viihde puolta parannellut vasta.
Tarkoitus olisi myls iskeä näppejä ulkopuoleen.

maanma

Aktiivinen jäsen

Korin UV suojavahaukset taannevat lasikuitukorille pidempää ikää. Etupäässä kattelin, että renkaiden viereisiä runkorakenteita kannattaisi ehkä suojata massalla.

Vetokoukun pistoke on aika turvaton - kolahti minulla jo kerran (vaikka korkealla onkin) katukiveykseltä alas ajettaessa. Tarttis suojata metallikaarella.

late86

Nuorempi jäsen

Itellä ei oo vetokoukku, alusta ob suojattu säännöllisesti, selvis sekin kyn tutkin huoltokirjaa, täys historia kun on

MTI

Aktiivinen jäsen

late86 sanoi:
sisävalojen kans on itelläkin ongelmia, ei toimi kuin takakontissa. tarkoituksena olisi vetää ledi nauhat kattoon
Minä tein saman, kolme metriä ;D sinistä ledinauhaa ja virrat otin alkuperäisiltä valoilta.
Voin laittaa kuvan myöhemmin jos kiinnostaa...

late86

Nuorempi jäsen

Illanaikana tuli maalattua vanteet toiselle värille, tuo hopea vanne ei oo ikinä omaa silmää miellyttäny.

Tarkotus olisi kalvottaa ajovalot, sivuvilkut vaihtaa savun.värisiksi ja olen miettiny sumareittem korvaamista päivä ajovaloilla.

Sumareitten kiinnitys kun oli rikki ja suuntaus säätö molemmista paskana, mitä katsuri sanoo jos kytken päiväajovalot suoraan sumareitten johtoihin.

Reino88

Jäsen

late86 sanoi:
Illanaikana tuli maalattua vanteet toiselle värille, tuo hopea vanne ei oo ikinä omaa silmää miellyttäny.

Tarkotus olisi kalvottaa ajovalot, sivuvilkut vaihtaa savun.värisiksi ja olen miettiny sumareittem korvaamista päivä ajovaloilla.

Sumareitten kiinnitys kun oli rikki ja suuntaus säätö molemmista paskana, mitä katsuri sanoo jos kytken päiväajovalot suoraan sumareitten johtoihin.
Kannattaa ainakin harkita Plasti-Dip:n käyttämistä tuossa tummentamisessa. Kokeilin juuri takavaloihin ja Smoke+Glossifier antoi varsin hyvän lopputuloksen. Pari kuvaa löytyy tuolta ketjusta: http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=14732.15

Lopputulos on tummempi kuin mitä noissa kuvissa näkyy, lieneekö hieman kypsyessään tummentunut lisää. Saa poistettua helposti jos ei jostain syystä miellytä..

Ei tarttis turhaan lähteä uusia vilkkuja ostelemaan ;)

late86

Nuorempi jäsen
Vs: laten perhekikotin espace mk3 (sininen möhkö)

Uudet sivuvilkut oli jtn 5.90€/kpl
Ni etuvalot/vilkut pitää vaan tummentaa

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Valojen kalvotuksesta ja tummennuksesta oli puhettta jjoskus katsastusmiehen kanssa. Ajovaloja ei saa kalvottaa väreillä.Keltaisia ajovaloja saa käyttää ennen vuotta -98 rekisteröidyissä autoissa,mut ei uudemmissa. Takavalojen tuummennus ei saa olla liian tumma. Häilyvä raja kai..?

late86

Nuorempi jäsen

Tästähön tuli helppoa, auto on 97vuotinen

MTI

Aktiivinen jäsen
Vs: laten espace mk3 (sininen möhkö) uudet kuvat 26.4.15

Tuommosen kuvan löysin arkistosta. Tässä puuttuu vielä takaosan valo.
Liimasin lednauhan muoviseen kaakelikulmaan, päästä katottuna P:n mallinen.
Sen kaakelin alle tulevan osan sitten vaan työnsin sinne kattoverhoilun väliin.
Saapahan siististi poistettua jos tarvii.
Ja virrat otin orkkislampuilta, johdot vedin verhoilujen alla.

Ylös Bottom