Lapsilukko

jansel

Jäsen
Terve. Kertokaas mulle miten saan lapsilukon päälle -03 Meganessa. Kävi tuossa vähän pelottava yllätys kun sehän ei näköjään lukitsekaan ovia sisältä jos napsauttaa sitä keskuslukitusta.

Pappa

Jäsen
Vs: Lapsilukko

jansel sanoi:
Terve. Kertokaas mulle miten saan lapsilukon päälle -03 Meganessa. Kävi tuossa vähän pelottava yllätys kun sehän ei näköjään lukitsekaan ovia sisältä jos napsauttaa sitä keskuslukitusta.

Olisiko siinä kuskin ovessa lapsilukon keinukytkin? Ainakin -06:ssa on. Keskuslukitus sulkee ovet vain ulkoapäin moottorin käydessä. Ja eikös sekin vaatinut pitkän painalluksen merkkiääneen asti.

jansel

Jäsen

Sica sanoi:
jansel sanoi:

Olisiko siinä kuskin ovessa lapsilukon keinukytkin? Ainakin -06:ssa on. Keskuslukitus sulkee ovet vain ulkoapäin moottorin käydessä. Ja eikös sekin vaatinut pitkän painalluksen merkkiääneen asti.

Kiitos, pitää käydä tarkistamassa.

Nopealla napsauksella keskuslukitus tulee päälle ja pitkään painamalla (merkkiääneen saakka) se aktivoituu aina kun auton nopeus on yli 10km/h.

jansel

Jäsen

Nonniin nyt se löytyi. Olisi kuulunut aihe muualle kuin sähköt osioon. Takaovissa lukkopesien alapuolella on sellainen pikkunipukka joka piti nostaa.

Fuego Turbo

Tunnettu jäsen

Sica sanoi:
jansel sanoi:

Totta tuokin,ovet pitäisi sulkeutua juuri näin,mutta TODELLINEN lapsilukko on siellä takaovessa "lukkopesää" vastapäätä, selainen pieni nupikka, jota kannattaa käyttää aina silloin tällöin.Joskus sattuu nimittäin että se jumittuu vaikka ei olisi päällä.

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

jansel sanoi:
Nonniin nyt se löytyi. Olisi kuulunut aihe muualle kuin sähköt osioon. Takaovissa lukkopesien alapuolella on sellainen pikkunipukka joka piti nostaa.

Jotenkin muistelisin että karvalakki-mallissa tosiaan on mek.lapsilukot, varustellummassa (esim. Comfort) on sähköinen siinä kuskin ovessa 8)

maja2

Jäsen

Ainakin itsellä on molemmat eli sekä mekaaninen että tuo sähkölasien lukituksen kautta vaikuttava.

Seba

Jäsen

Clio II:ssa toi taas toimii niin, että jos autossa on ovien automaattilukitus päällä, ei takaovet aukea sisältä niin kauan kun etuovia ei avaa tai paina keskuslukituksen nappia. Sitten kun takaovista kytkee sen mekaanisen lapsilukon päälle niin takaovet ei aukea enää milloinkaan sisäkahvoista.

Ylös Bottom