Lagunan virtalukko (vm-94)

Laguna coil

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Mitä pitäisi tehdä kun lagunan virtalukko on jämähtänyt? Avain menee lukkoon ja vähän liikkuu siellä kun yrittää vääntää. Mutta ei niin paljoa että rattilukko ei aukea eikä virta tule päälle. Yritetty väännellä hiljempaa ja kovempaa rattia samalla vääntäen. Sekä koitettu vääntää avainta samalla kun työntää vähän kerrallaan sisällepäin. Onko uusi lukko laitettava ja miten sellainen vaihdettaisi?
 
Ö

öljy?heikki

Vieras
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Oletko kokeillut suihkuttaa öljyä lukkoon,vois auttaa.Lukon vaihto on hankalempi,jos et saa avainta pyöräytettyä niin paljon,että rattilukko asento löysää,joutuu muuten sen poramaan auki.
 
Ö

öljy?heikki

Vieras
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Kuvassa on R19 ohjaustanko,luulen että Lagunassa on samanlainen(ei ole tullut lainattua sitä mallia ;D).Otat irti muoviosat virtalukon ympäriltä.Tuo putki missä on rauhanneuvottelija,on virtalukon paikka.Nuo reiät mitkä on sormen kohalla,yhessä reiässä on ruuvi,toisessa on tappi,minkä voi painaa sisään,jos pystyy kääntämään virta-avainta niin paljon että rattilukko löysää(siis voi pyörittää ohjauspyörää) muuten sen saa porata rikki,ja sen jälkeen voi vetää lukon ulos.

[ylläpito on poistanut liitteen]
 

Laguna coil

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Ei taida olla samanlainen tuo ohjaustanko systeemi, mutta täytyy tarkistaa vielä.
 
Ö

öljy?heikki

Vieras
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Tarkista,jos ei ole sama periaate,laita vaikka kuva mukaan,niin kyllä se siitä selviää.
 

Laguna coil

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Kyllä, on sama systeemi, kun lähemmin tutkailin. Ei saa avainta käännettyä niin paljoa etä menis pohjaan, täytyy porata rikki.
 

Laguna coil

Nuorempi jäsen
Viestejä
5
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Lukon vaihto onnistui hyvin, kun porasin irti ne tapit. Sitten homma kävi kuin leikki ja uuden lukon paikalleen laitto kävi nopeasti. Kiitokset neuvoista!
 

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 842
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Laguna coil sanoi:
Lukon vaihto onnistui hyvin, kun porasin irti ne tapit. Sitten homma kävi kuin leikki ja uuden lukon paikalleen laitto kävi nopeasti. Kiitokset neuvoista!

Mistä hommasit uuden lukon???
Sama ongelma päällä. Auto jäi talliin :(
Viikonloppuna olis tarvinnut kahta autoa niin, että jos joku tietää mistä sais äkkiä virtalukon niin kertokaa!!!
 

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 842
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Päivitystä tilanteeseen: Vanha lukko on nyt porattu irti ja uusi pitää jostain saada. Tuleekohan se johtoihin asti uusi. Paikoilleen jäi vain johtojen päässä roikkuva muoviosa.
Entä tuleeko uusi avain? Tuskin noita voi sarjoittaa vanhaan avaimeen????
Näkyypä olevan väärässä paikassa tämä viestiketju.
 

Karvalakki

Jäsen
Viestejä
445
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Voi olla että vois onnistua sarjoittaa uudelleen jossain lukkoliikkeessä. Vie vanhan mukana ja ne kattoo siitä mallia ja sarjoittaa uuden virtalukon samaksi. En ole varma kyl asiasta.
 

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 842
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Juu ei. Tilanne etenee. Merkkiliikkeestä olis saanut omalle avaimelle sarjoitettavan hintaan 190 €, mutta kun on kyseessä paikkakunnan köyhin mies, niin tilasin tarvikkeena hintaan 49€. Tulee maanantaina tai tiistaina. Asennus pitäisi olla helpompaa kuin vanhan purkaminen. Onpa taas vararellulle ( R19 ) käyttöä. Se pelaa aina. Lagunan jälkeen saattaa jo merkki vaihtua.
 

rellunpippana

Aktiivinen jäsen
Viestejä
1 842
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

Virtalukko tulikin jo tänään ja laitoin jo paikoilleen ja kaikki pelaa taas. Pikku ongelma asennusvaiheessa ilmeni: Uusi lukko oli merkiltään YSM-Autoparts ja made in Taiwan, eikä sopinut viilaamatta paikoilleen. Lukon pohjassa oli ihmeelliset pikku väkäset joita ei alkuperäisessä ollut, eikä se mahtunut aivan perille asti putkessa. Ongelma ratkesi moottorisahaviilalla. Nyt on sitten 2-avainjärjestelmä Lagunassa. No eipä sitä oven avainta juuri tarvitse mutta varalta se pitää olla mukana jos vaikka patteri loppuu kaukosäätimestä. Hintaa remontille kertyi 45 € kun tein itse ja sain paikalliselta tarvikekauppiaalta vähän ryyppykaverialennusta. Nyt sitten vaan seuraavaa remonttia odottamaan. Kyllä relluilu on kivaa ;D ;)
 

skara

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 190
Vs: Lagunan virtalukko (vm-94)

"kyllä relluilu on kivaa" Totta kuule töriset, ei lopu nääs tekeminen kesen :D
 
Ylös Bottom