Lagunan keskuslukko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TeePee72
  • Aloitettu Aloitettu
T

TeePee72

Vieras
Eli tää -97 breakki, keskuslukko toimii miten toimii, aina on jännää, että mikä ovi aukee ja mikä menee lukkoon :o

Eli kertokaapas tuoreelle rellun omistajalle, mistä vikaa lähdetään paikallistaan??

skara

Aktiivinen jäsen
Vs: Lagunan keskuslukko

Vivustojen ja moottorien jäykkydestä sitä vois hakee. Mie jouduin omastani purkaan kaikki ovipaffit ja väänteleen ja voiteleen kaikki vivut ennen ku alko toimimaan. Ne systeemit on kovin herkkiä kaikelle jäykkyydelle, moottoreissa ei ole kovin paljon voimaa. Voiteluaineena kannattaa ainakin lukkojen sisään käyttää aseöljyä, varsien laahuksille ja tukipisteille grafiittirasvaa. Viimeksi sain kuskinoven toimimaan siten, että avasin lukon ylimmän ruuvin, suihkutin reijästä aseöljyspraytä sisään reilusti. Tuota voi yrittää ekana, jos pääsis helpolla ;)

T

TeePee72

Vieras

Jepjep.

Vänkärin ovi on ainoo joke menee lukkoon ja aukee, samanpuolen takaovi myös aukee, kuskinpuolilla ei tee oikein kumpaakaan, nupit kyllä nytkähtelee.

Ja kontinluukku ei näemmä mene ollenkaan lukkoon, avainki pyörii miltei holtittomasti pesässä, kuin myös kuskinovessaki >:(

Ei pitäs vaihtaa merkkiä ku yhden kanssa pääsee tutuiks, entinen pirssi oli erään toisen ranskalaisen tehtaan tekele ;D

HiTec

Eipä turhia höttyillä :)

TeePee72 sanoi:
Ei pitäs vaihtaa merkkiä ku yhden kanssa pääsee tutuiks, entinen pirssi oli erään toisen ranskalaisen tehtaan tekele ;D

Ja mulla taitaa olla molempien tehtaiden "edustus" pihalla - eikä pahaa sanaa kummastakaan ;D

T

TeePee72

Vieras

HiTec sanoi:
Ja mulla taitaa olla molempien tehtaiden "edustus" pihalla - eikä pahaa sanaa kummastakaan ;D

No joo, eipä toki käy haukkuminen, mutta omat kommerverkkinsä noissa aina on...

piinatturellu

Jäsen

TeePee72 sanoi:
Ja kontinluukku ei näemmä mene ollenkaan lukkoon, avainki pyörii miltei holtittomasti pesässä, kuin myös kuskinovessaki >:(

Mulla samanikäinen, takaluukun lukon olen jo menettänyt iäksi, ei ole herkistynyt lukuisista yrityksistä ja eri keinoista huolimatta, on "yhtä puuta" eli avain pyörii ympäri. Sivuovien lukot olen saanut pidettyä toimintakuntoisena reippaalla voitelulla ja käyttämällä avainta silloin tällöin. On ollut vähän pakkokin käyttää avainta, kun kaukosäädin reistaa epäsäännöllisen säännöllisesti.

Lukkopesissä myös pakkanen tekee helposti kiusaa, viimeaikoina olen pesun jälkeen ruiskuttanut lukkoon reilusti CRC 56-5:ta, on liian herkkää lukkoöljyksi eli haihtuu ennenpitkää pois, mutta sillä on saanut vedet ja liat tehokkaasti ulos pesästä. Vielä kun painaa sitä lukkoon niin, että pilli lukon perille ja paperitollo suuaukolle tukkeeksi ja paineella tavaraa lukkopesään niin että valuu helmasta ulos niin kyllä lukkopesä huuhtoutuu! Ja toi herkkä öljykin toimii jos voitelee kohtuu säännöllisesti. Kesäksi voisi tietty laittaa paksummat ja pysyvämmät lukkoöljyt.

T

TeePee72

Vieras

Tänään jouduin sitten "remppaamaan" takaluukun itse lukkolaitteen, ku ei jääny luukku enään kii.

Aasinsillan kautta kysymykseen, että mikä oli se johto, joka meni ko. lukkolaitteeseen? Samasta nipusta lähti ku keskuslukon moottorille menevät piuhat.

Siksi menneessä aikamuodossa, että kun nitkutin sen äärettömän hapettuneen liittimen irti, niin toinen tinni lähti läskeineen sieltä lukosta...
Oli se mikä olikin, niin eihän se toiminut toki ole vuosiin, oli senverran reippaasti vihreetä liitingissä....

T

TeePee72

Vieras

Noniin, käytin kuskinoven paffin auki, ja tutustuin ongelmaan.

Vikoina pidän seuraavia:

Lukkopesän persiistä oli se muovilunssi irti, joka liikuttaa tankoa joka oven lukitsee/avaa. Paikalleen ei enään halunnut asettua, niin näppäsin moisen tangon pois hankaloittamasta muuta toimintaa (heilu ku hullun piip mielettömän piip:ssä, ja jumi itsensä milloin mihinkin) . Ja toisaalta, jos olisin sen paikalleen saanut niinkuin pitää, olisi autoon päässyt vaikka 5senttisellä, ku lukkopesä sökönä.

Toinen vika paljastu puolivahingossa, kun sain räplättyä sen ulkokahvan tangon irti lukosta, siis rähmäkäpälyyttäni, ja sitä 2 tuntia takaisin asennellessani hoksasin, että se oli ollut liian tiukalla, eli nosti sitä lukkolaitteen vipua ylöspäin, ja siksi ei taas lukitusnamikka halunnut mennä alas asti. Outo vika, myönnän.

Mutta hillittömän kiroilun ja 4 tunnin ähellyksen jälkeen toimii kuskinoven keppari vallan mainiosti :D

Huomenna meinaan rentoutua takaovien kanssa, toivottavasti siellä on ns. normaaliviat, että pääsee pelkällä rasvailulla :P

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

Palataan vanhaan aiheeseen.Itsellä sellanen ongelma että ovet menee lukkoon,mutta yksi ovi ei avaudu?Kuskinpuolen takaovi,pitää käsin avata.Tangot on rasvattu eikä parane.epäilen että keskuslukon moottori on rikki mutta sehän onkin niin hankalassa paikassa ettei edes näe kunnolla >:( >:(näyttäis että joutuu koko lasinnostinkoneiston poistamaan jos haluaa tuon vaihtaa.Onko kukaan vaihtanut moottoria?Itse mietin että taitaa olla helpoin elää tuon vian kanssa en viitsi koko ovea purkaa.

Ylös Bottom