Lagunan keskuslukko-ongelma

Bodhi

Nuorempi jäsen
Moro!

Olen ostamassa farkku Lagunaa, vm 99, 1.9dti, ajettu 250th. Huomasin pari vikaa ja ajattelin täältä kysellä ohjeita, josko itse pystyisi korjaamaan.

1. Keskuslukitus ei toimi kuskin ovesta eikä myöskään kauko-ohjain reagoi mitenkään. Keskuslukitus toimii keskikonsolissa olevasta napista. Liekö jokin maadoitusongelma...?

2. Autoa joutuu starttaamaan pitkään yön yli seisottuaan. Päivän aikana lähtee heti käyntiin...mistäköhän vikaa etsimään.

Kiitos jo etukäteen..

A

automatti

Vieras
Vs: Lagunan keskuslukko-ongelma

Jätä ostamatta tämä pirssi,voi tulla yllättävän kalliiksi.Kai niitä ehjiäkin mallia löytyy.

Bodhi

Nuorempi jäsen

No se on yks vaihtoehto, mutta kun hintakin on kohdallaan, joten kyllä siinä varaa aina remontille on. Olis tietenkin mukava, jos joku jolla on ollut vastaavia ongelmia, kertois miten viat hoidettiin.

Niin ja pajalle vasta sitten kun itse ei enää mitään pysty.

Bodhi

Nuorempi jäsen

Eli vika täytyy olla, kauko-ohjauksessa. Mistäköhän sitä pitäs lähteä purkamaan...Ainakin avaimessa vilkkuu punainen valo, kun nappia painaa, mutta mitään ei tapahdu.

kyrtsi

Jäsen

se kauko-ohj.on kadottanut synkronoinnin keskuslukituksen ohj.yks.kanssa. kauko-ohj.pitäisi koodata uudelleen merkkiliikkeessä.pitää olla molemmat kauko-ohj.mukana

Tommik

Jäsen

Omassa Lagunassa oli sama vika. Käytin W-liikkeessä koodauksella, mutta ei ruvennut toimimaan. Uudet avaimet ja koodaus olisi ollut sika hintainen, johonka en alkanut. Ostin Viper 211 HV:n ohjausyksikön, minkä asentamiseen meni noin 1 t. Paljon lisätoiminta mahdollisuuksia ja kantomatka itsellä on 150 m. Valmistaja lupaa 100m. Ei kannata alkaa semmoseen savottaan, missä polttaa turhaa rahaa, eli elvyttämään vanhaa. ajonestot yms saa samalla lailla laitettua kuin ennenkin. Tätä laitetta ei tarvitse opettaa vaan ohjainyksikkö on tehtaalla valmiiksi opetettu kahdelle kaukoavaimelle. Viper 211 HV myy Oulussa Hälytin.com - myöskin netissä. Hinta oli silloin 79 €.

Samzon

Jäsen

Joo sama onglema myös omassa Lagunassa. Paljonko se uudelleen koodaus maksaa? Jos se kovin kallis eikä edes välttämättä auta, niin pitää miettiä kannaattaako sitä edes kokeilla...

Theros

Aktiivinen jäsen

Samzon sanoi:
Joo sama onglema myös omassa Lagunassa. Paljonko se uudelleen koodaus maksaa? Jos se kovin kallis eikä edes välttämättä auta, niin pitää miettiä kannaattaako sitä edes kokeilla...
Taitaa olla 20-40€:n paikkeilla se uudelleen koodaus... :)

Jarski

Nuorempi jäsen

Mulla on kans sama vika, ettei kaukosäätimestä aukee ovet, mutta lukot kyllä naksahtaa kun sen "ohjelmoi" eli painaa keskikonsolista keskuslukituksen nappia 5 sec ja painaa kakesta 2 kertaa.. Kai pitää mennä käymään merkkihuollosta kyselemässä.

Samzon

Jäsen

Käytin liikkeessä tutkittavana keskuslukon ja tulivat tulokseen, että kauko-ohjauksen keskusyksikkö paskana. Uusi yksikkö + kaksi avainta + työt tulisi maksamaan reilu 1000e :o. Joten taitaa jäädä vaihtamatta. Onko kokemuksia saako yleisiä kauko-ohjaus sarjoja helposti asennettua?? Esim Tällaista

Jarski

Nuorempi jäsen

Samzon sanoi:

Toimiko sulla ollenkaan kaukosäätimestä vaikka sohi avaimen kanssa lähelle sitä mustaa mötikkää taustapeilin vieressä? Mulla aukee ovet kun painelee avaimesta nappia 10cm päässä auton vastaanottimesta. Missäköhän vika?

Samzon

Jäsen

Jarski sanoi:
Samzon sanoi:

Toimiko sulla ollenkaan kaukosäätimestä vaikka sohi avaimen kanssa lähelle sitä mustaa mötikkää taustapeilin vieressä? Mulla aukee ovet kun painelee avaimesta nappia 10cm päässä auton vastaanottimesta. Missäköhän vika?

No miullahan ei toiminu kun koko keskusyksikkö elottomana. Tuo siun juttu voi johtua esim. heikosta patteristakin lähettimessä. Vai onko molemmilla avaimilla sama juttu??

Jarski

Nuorempi jäsen

Mulla on molemmilla avaimilla sama vika. Toiseen vaihdoin juuri patterit, eikä auttanu. Onkohan se vastaanotin siinä taustapeilin vieressä paskana?

Samzon

Jäsen

Jarski sanoi:
Mulla on molemmilla avaimilla sama vika. Toiseen vaihdoin juuri patterit, eikä auttanu. Onkohan se vastaanotin siinä taustapeilin vieressä paskana?

Se voipi olla. Sen saa helposti näkyviin sieltä, kun hiukan meisselillä varovasti raottaa siitä muovien saumasta. Se muovi irtoaa todella helposti. Miullakin oli siinä vastaanottimen piirilevyssä hapettumaa ja hiukan ruostetta, mutta vika ei kuitenkaan siis ollut siinä minun tapauksessani. Vilkaise miltä vastaanotin näyttää ulkoisesti, niin saa siitäkin taas vähän osviittaa mistä kannattaa ruveta vikaa etsimään.

Tommik

Jäsen

Kannattaa varmaan uusia suosiolla se ohjainyksikkö! koodauksen hinnalla saat paremman ja nykyaikaisemman k-lukituksen ohjainyksikön. Vika korjaantuu varmasti.

Jarski

Nuorempi jäsen

Jos saan toisesta lagunasta sen taustapeilin viereen tulevan vastaanotinyksikön niin toimiikohan se? Vai pitääkö avaimet sitten koodata uudestaan?

Samzon

Jäsen

Jarski sanoi:
Jos saan toisesta lagunasta sen taustapeilin viereen tulevan vastaanotinyksikön niin toimiikohan se? Vai pitääkö avaimet sitten koodata uudestaan?

Eiköhän se uudelleen koodaukseen mene. Jos rupeaa kalliiksi käymään, niin melkein kannattaisi asentaa uusi kauko-ohjausyksikkö. Niin kuin tuossa aikasemmon kirjottelin, niin miulla olis maksanu yli tonnin tuon alkuperäsen kaukosäädön korjaus ja nyt tilasin netistä kauko-ohjausboxin ja asensin sen niin tuli maksamaan n.45 euroa ja toimii moitteetta.

Jarski

Nuorempi jäsen

Samzon sanoi:
Jarski sanoi:

Eiköhän se uudelleen koodaukseen mene. Jos rupeaa kalliiksi käymään, niin melkein kannattaisi asentaa uusi kauko-ohjausyksikkö. Niin kuin tuossa aikasemmon kirjottelin, niin miulla olis maksanu yli tonnin tuon alkuperäsen kaukosäädön korjaus ja nyt tilasin netistä kauko-ohjausboxin ja asensin sen niin tuli maksamaan n.45 euroa ja toimii moitteetta.

Onko tuommosen kauko-ohjausboksin asentaminen kuinka helppoa? Joutuuko kuinka paljon purkamaan kojelautaa tai muuta?

Samzon

Jäsen

Jarski sanoi:
Onko tuommosen kauko-ohjausboksin asentaminen kuinka helppoa? Joutuuko kuinka paljon purkamaan kojelautaa tai muuta?

Sen voi asentaa helpoiten siihen keskikonsolin keskuslukkokytkimen yhteyteen, joten ei tarvitse ottaa kuin se irti. Itse sijoitin boxin tuhkakupin taakse, jossa oli hyvin tilaa ja siitä sai helposti vedettyä johdot keskuslukon kytkimelle. Tuhkakuppihan irtoaa ihan vetämällä. Lisäksi siinä keskuslukon kytkimen vieressähän on vielä hätävilkkujen kytkin, joten siitä saa vilkut välähtelemään, kun keskuslukkoa käyttää. Kokonaisuutena varsin helppo homma.

Jos rupeat tekemään, niin voin antaa valmiiksi tietoa mitä mikäkin johto tekee, niin ei tarvitse itse yleismittarilla mittailla. (Se oli pisimpään vievä homma, kun itse asensin tuon boxin) tai laitan ne tänne joka tapauksessa, jos vielä löydän ne laput joihin tiedot merkitsin... :-\

Ylös Bottom