Lagunan ilmastointilaitteen sivuääni

9350

Nuorempi jäsen
Omistan Laguna Breakin 2,0, vm 2004, ja olen keväästä lähtien ihmetellyt kun konetta kierrättää yli 3.000 rpm, esim kiihdyttäessä yli tuon rajan niin alkaa kuulua ihmeellinen metallinen rääkyvä ääni konehuoneesta samoin kun esim. antaa koneelle kierroksia paikallaan, nimenomaan kun ilmastointi on päällä ja kompura käy. Muuten ei kuulu mitään. Ilmastointi huollettiin keväällä ja se toimii muuten ihan moitteettomasti; kylmää kyllä pukkaa. Huolestuttaa vaan että kauanko toimii vai onko normaaliääni. Tyhjäkäynnillä ja alemmilla kierroksilla ei kuulu mitään ylimääräistä. Mites muilla Lagunakuskeilla???

A

Aade

Vieras
Vs: Lagunan ilmastointilaitteen sivuääni

Ettei vaan tuo surullisenkuuluisa ilmastoinnin kompuran vapaakytkin olisi sökö. Taitaa tällä foorumilla olla siitä enempikin juttua.

9350

Nuorempi jäsen

Joo, kyselin ilmastoinnin korjauskustannuksia Biliasta, ja hinta oli aivan helvetin kova: 1.700 euroa, että kyllä pistää miettimään että jättääkö korjaamatta(melkein viidesosa auton jälleenmyyntiarvosta). Vaihtavat kuulemma kompuran uuteen, joka pelkästään jo maksaa 1.300 euroa. Onko kellään tietoa, että pystyykö pelkän vapaakytkimen uusimaan, onko mitään korjaamoa joka pystyy uusimaan pelkän osan ettei tarvii uusia koko kompuraa? Luulen että Bilia haluaa vain rahastaa tällä. Onkos kellään kokemusta Lagunan kompuran korjauttamisesta??

lagu2003

Nuorempi jäsen

Korjauta vika jossain muualla kuin merkkiliikkeessä.

Kallistahan se silti on, mutta putoaa hinta sentään melkein puoleen tuosta esittämästäsi arviosta. Esim Tampereen Autokylmä laittoi tuttavan -01 Meganeen juuri uuden kompuran magneettikytkinvian vuoksi, ja koko homma maksoi 900e töineen ja osineen.

9350

Nuorempi jäsen

Joo, kyselin hintaa AD-autokorjaamosta Oulunkylässä ja kaveri sanoi että tonnin verran ottaisivat. Tuntuu välillä että kovilla helteillä, niinkuin tänäänkin(+27 C), että kompura kun käy, niin se jarruttaa menoa aivan helvetisti. Mulla on kahden litran kone ja tuntuu välillä aivan hengettömältä silloin kun käytän ilmastointia, sitten kun kompura pitää taukoa niin tuntuu snadi nytkäytys ja meno kevenee selvästi sit taas kun kompura käynnistyy niin taas jarruttaa.. Silti kyllä potutta maksaa tommonen summa ja auto on vajaa neljä vuotta vanha. Olis muutakin tulossa: nokkahihnan vaihto ja uudet kesärenkaat.... et silleen, näihin olinkin jo varautunut mut tää tuli nyt sitten yllätyksenä.

deore

Jäsen

Kannattaa kysyä sellaisesta paikasta kuin AC Carsystems, sijaitsee jonkun verran syrjässä Vantaalla lentokentän nurkilla. Sitä vetää sen niminen kaveri kuin J. Tuomi, joka on vähän omalaatuinen tyyppi, mutta ymmärtää paljon ilmastointilaitteiden päälle. Sillä on hajua osistakin mistä saa halvalla yms. Kannattaa ainakin kysyä tarjous ja käydä ehkä näyttämässä autoa.

http://www.ac-carsystems.fi/

9350

Nuorempi jäsen

Joo, itse asiassa olen käynyt myös siellä. Kaveri ei ollut kuitenkaan varma että mistä ääni tulee, mut sanoi että osia hän kyllä saa kompuroihin, mm. laakereita. Epäili että on laakerivika. Antoi hinta-arvion n. 400 euroa. Ongelma vaan on toi paikan sijainti tuolla Vantaan Myllykylässä. Itse kun asun Heikinlaaksossa. Pitäis sit melkein tulla taksilla pois ja sit mennä taksilla hakemaan se sieltä.

toinen rellu

Nuorempi jäsen

kysyisin ootko saanut ilmastoinnin äänettömäksi? itselläni sama vika, on vaidettu uus kompura,hihnan kiristin,hihna mutta aina vaan ääntää.kompressori on tehdaskunnostettu,toki vuoden takuu mutta kylmäaineiden takia vaihto ei ole ilmaista.vika on ilmeisesti monen muunkin rellussa,mutta onko kukaan saanut autoaan kuntoon.

mika79

Nuorempi jäsen

minulla on 2001 lagunassa sama vika kuin tämän foorumin ekalla kirjoittajalla, eli ilmastoinnin kompuran sivuääni kovilla kieroksilla. kysymykseni koskee, että onko sen mahneettiventiilin akselin laakeri vaihdettavassi, ettei tarttis koko kompuraa vaihtaa.

TPi

Jäsen

Itsellä vm 2005 2-litrainen. Juurikin sama vaiva. Polttoaineen kulutus on n 1,5, litraa sadalla enemmän, koska kompura panee hanttiin. Loppusyksystä vaihdatan hihnat ja samalla katsotaan josko sais laakerin vaihdettua. Olen ajanut toista vuotta ja välillä toivonut, että hajoais jo, mutta ei millään. Ja kylmää puhaltaa. Mister-autosta ja EBAYn kautta saa uusia (tai tehdaskorjattuja) kompuroita jopa 350. Otan sitten semmoisen, jos ei nykyistä saa laakerin vaihdolla kuntoon. Samanlainen perusmötikkä se on kuin esim laturi, eli TI-miehen korjattavissa.

Lakuna06

Jäsen

Onko nämä ilmastointilaitteet tulleet kuntoon.. millä toimenpiteillä... ?

Ylös Bottom