Lagunan alapallonivel

ekalagu

Nuorempi jäsen
Nyt ois lagunassa alapallo väljä. Korjaamolla sanoivat et pitäisi koko tukivarsi vaihtaa et ois kiinteä nivel eikä voi vaihtaa pelkästään.kuitenki näyttää olevan saatavilla pelkkää niveltä no mitenkäs se on? Onko vaihdettava kokonaan vai rässillä vaan vanha pois ja uusi tilalle? Relluha oli ykkökoppanen VM.2000 ja 1,6 bensa

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Jos hiukan kumartuu auton vieressä niin näkee onko se prässättäva vai ruuveilla. Näin itse tarkistaisin tuon.

Tosin tuon ikäisessä voi alusta tukevoitua jos vaihtaa ne tukivarret puslineen.

ekalagu

Nuorempi jäsen
Jos hiukan kumartuu auton vieressä niin näkee onko se prässättäva vai ruuveilla. Näin itse tarkistaisin tuon.

Tosin tuon ikäisessä voi alusta tukevoitua jos vaihtaa ne tukivarret puslineen.

Ei ollu auto silloin paikalla ni ajattelin et saan täältä nopeaa vastauksen... Vaihdettava näytti olevan...

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Lähes auto kuin auto niin tukivarsineen vaihtoon vaan.

1.- Monasti nopeempi vaihtaa.

2.- Kuten mainittu, tulee uudet puslat, ja pysyy tukivarren pultitkin hereillä.

3.- Tukivarren sisäisen ruosteen riski häviää, eli turvallisuus asia.

4.- Monesti rässättävät mallit on sitten semmosia että se vanha alapallon pesä venähtää ja uus alkaa kolkkaamaan hetken päästä.

5.- Kuten voi tuosta linkistä katsoa, ei maksa yhtään mitään ulkomailla. Usein koko tukivarsi on halvempi kuin Suomessa pelkkä pallo.

Juntunen

Aktiivinen jäsen
Toki joissain autoissa joutuu apurunkoa irrottamaan, että saa tukivarren etummaisen ruuvin pois. Ainakin Megane 2:ssa. Mutta ei se apurunko monella ruuvilla ole kiinni. Olen vaihtanut alatukivarsia myös vain vääntämällä apurunkoa pois ruuvin tieltä.
Juuri vuosi sitten jouduin vaihtamaan yhden tukivarren kun oli 350tkm matkalla taempi pusla antanut periksi, huono osa laitettu tehtaalla tuohon autoon.

ekalagu

Nuorempi jäsen
Pallo vaihdettu ja uus leima haettu ja kehuvat vielä.mitä ootta pohjaan laittanut ruoste suojaksi? Jos ennakois ku ei vielä ruosteen alkujaan näyttänyt olevan

Ylös Bottom