Hei!
Nyt talvikuukausina on lagunassa esiintynyt abs -merkkivalon (+serv) syttymistä. Joskus merkkivalo syttyy voimakkaan tärinän yhteydessä, joskus taas ihan omia aikojaan. Kummallista on, että merkkivalon palaessa absit useimmiten kuitenkin toimivat, mutta eivät kuitenkaan aina. Tämä aiheuttaa lievää tuskanhien muodostumista kitkoilla ajettaessa.
Mutta suurin ongelma asian tiimoilta on kuitenkin seuraava: Joskus kun merkkivalo palaa ja absit eivät toimi, joutuu liukkaisiin risteyksiin tekemään todella voimakkaita jarrutuksia. Viimeksi eilen illalla tällaisessa tilanteessa auto vain sammui yhtäkkiä. Kytkin oli pohjassa ja tarpeeksi pieni vaihde muutenkin päällä nopeuteen nähden, mutta auto vain otti ja sammui. Tätä on tapahtunut muutaman kerran aikaisemminkin samanlaisessa tilanteessa. Abs-merkkivalo palaa -> voimakas jarrutus -> auto sammuu.
Niin, kyseessähän on siis Laguna II break 1,8 vm. '01.
Mistähän mahtaa olla kyse? Oletteko ikinä kuulleet vastaavasta? Huollossa en ole vielä kärryä käyttänyt...
Nyt talvikuukausina on lagunassa esiintynyt abs -merkkivalon (+serv) syttymistä. Joskus merkkivalo syttyy voimakkaan tärinän yhteydessä, joskus taas ihan omia aikojaan. Kummallista on, että merkkivalon palaessa absit useimmiten kuitenkin toimivat, mutta eivät kuitenkaan aina. Tämä aiheuttaa lievää tuskanhien muodostumista kitkoilla ajettaessa.
Mutta suurin ongelma asian tiimoilta on kuitenkin seuraava: Joskus kun merkkivalo palaa ja absit eivät toimi, joutuu liukkaisiin risteyksiin tekemään todella voimakkaita jarrutuksia. Viimeksi eilen illalla tällaisessa tilanteessa auto vain sammui yhtäkkiä. Kytkin oli pohjassa ja tarpeeksi pieni vaihde muutenkin päällä nopeuteen nähden, mutta auto vain otti ja sammui. Tätä on tapahtunut muutaman kerran aikaisemminkin samanlaisessa tilanteessa. Abs-merkkivalo palaa -> voimakas jarrutus -> auto sammuu.
Niin, kyseessähän on siis Laguna II break 1,8 vm. '01.
Mistähän mahtaa olla kyse? Oletteko ikinä kuulleet vastaavasta? Huollossa en ole vielä kärryä käyttänyt...