Laguna2 2.0T automatic ABS CC Vetonivel oikea

Winha

Nuorempi jäsen
Olisiko kenelläkään kyseiseen autoon oikeanpuoleista vetoakselia oe 8200387558 (26-940mm-27). Myös käytetyt/rikkoontuneet huomioidaan. Tätä osaa kun ei ole kellään Suomeen toimittavalla varaosakaupalla? Jos jollakulla on tietoa akselissa olevien nivelten "koodeista" niin olisin kiitollinen. winha@elisanet.fi/0504062708.

Winha

Nuorempi jäsen
Kävin läpi ovokon (Latvian romikset) tarjonnan ja yhteen myynti-ilmoitukseen oli laitettu oikea oe-numero mutta osan tultua selvisi ettei se ollut oikea.
Parhaillaan käyn läpi Ruotsin romiksia (siis käytettyjen varaosien toimittajia). Löytymisestä ei ole takeita ja tarttee olla tarkkana kun myös B-parts:lla oli kyseisellä oe-numerolla oleva osa joka kuitenkin oli , kuvasta pääteltynä, ivasemman puolen vetoakseli.
Oikeaa osaa lienee käytetty vain 2003-2005 Renault laguna 2 2.0T automaatti (+ abs + cruise control) -malleissa. Meganessa? käytetty Oe 8200243986 on mahdollisesti (lähes) vastaava mutta ei löydy sitäkään.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
Siis nyt en ymmärrä että miksi et vaan remontoi tuota akselia?

Tukilaakeri maksaa noin 6-10€ ja sisätripodi noin saman verran. Vetarinkumisarjat vielä noin 10€ kappale. Tulee mun mielestä aika paljon halvemmaks.

Sisätripodi: 7700111779

Tukilaakeri: 7701071133 14mm-paksu-sisähalkasija 35mm-ulkohalkasija-62mm.

Vetarinkumeja nyt saa vaikka Motonetistä.

Winha

Nuorempi jäsen
Siis nyt en ymmärrä että miksi et vaan remontoi tuota akselia?

Tukilaakeri maksaa noin 6-10€ ja sisätripodi noin saman verran. Vetarinkumisarjat vielä noin 10€ kappale. Tulee mun mielestä aika paljon halvemmaks.

Sisätripodi: 7700111779

Tukilaakeri: 7701071133 14mm-paksu-sisähalkasija 35mm-ulkohalkasija-62mm.

Vetarinkumeja nyt saa vaikka Motonetistä.
Ensinnäkin minulla on takuu voimassa kyseiselle akselille jotenka saadakseni rahani takaisin osan vaihtokuluineen minun lienee lähetettävä vioittunut akseli takaisin autovaraosat24.fi:lle. Akseli on edelleen kiinni autossa. Toki olen tiedustellut mahdollisuutta korjata akseli uusilla nivelillä.
Kysyessäni Autodoc:lta he ilmoittivat minulle ettei kyseiseen akseliin saa erikseen niveliä vain kokonaisia akseleita (niitä siis ei ole tarjolla).
Etsiessäni osaa antamallasi sisätripodin numerolla niin ne muutamat vastaukset jotka sain hakuuni antoivat "loppu varastosta" ja lisäksi ne vaikuttivat olevan pienempitehoisiin autoihin.
Tietämättömänä kysyisin onko automaatitilaatikolla varustetussa autossa myös tuo tripodi?
Mistä muuten löysit tuon sisätripodin sopivuuden autooni elikä onko tieto varma?
Laakeri ja tiiviste minulla on ja suojakumit ovat ehjät.

Winha

Nuorempi jäsen
https://www.avaruosad.ee/fi/varuosad/product/RENAULT/82_00_387_558/
Siinä alkuperäinen uusi.
Vai onko tälläkin firmalla yhteinen varasto muiden eioota myyvien kanssa...
Ilmeisesti nämäkin tilaavat osan esim. valmistajalta kun saavat tilauksen.
Lähetin kuitenkin kyselyn heille. Ilmoitan sinulle asiasta lisää vain jos osaa saakin.
Joku varaosaliike ilmoitti ettei osaa ole eikä sitä saa enää valmistajiltakaan. Valmistajia mm. sorea T49254, PNG73150, GSP250633, kaiketi myös SKF VKJC1251, eurodriveline RN-255.
Olen lähettänyt kyselyn myös valtuutetulle Renault huoltoliikkeelle pari viikkoa sitten mutten ole saanut vielä vastausta.

Heikki.L.

Aktiivinen jäsen
No voi yhen kerran. Jos ei juuri tuolla numerolla satu olemaan niin hae vertaisnumerolla.

Ja toisekseen, ei tuo laguna niin tehokas ole ettei sielä kuule sama tripodi voi olla kuin muissa. Tuo tripodi käy niin moneen Renuun että en ala edes luettelemaan.

Hae sitten tällä numerolla G4R002PC ipartsin sivuilta suoraan ja tilaa sieltä......maksaapi melkein 6€

rummukainen

Jäsen
Hei. Sen verran tuosta avaruosad firmasta, että ne teki sellaisen tempun, kun ajattelin kerran sieltä tilata laadukkaat iskarit Meganeen, ja maksoin ne. Sitten sieltä tuli ilmoitus, että eivät saa, mutta heillä on vastaavat yhtä laadukkaat, heh heh. Rahoja ei kuitenkaan kuulunut takaisin, joten totesin, että tulen käymään Tallinnan käynnillä siellä ns yrityksessä(lähellä satamaa)virolaisen poliisin kanssa, niin sitten tuli rahat heti. Että tämmöinen tapaus.

MTI

Aktiivinen jäsen
Mulla ei ole ollut vielä ongelmia avaruosad firman kanssa. Autodocin kanssa kylläkin.
Onneksi on vaihtoehtoja.

rummukainen

Jäsen
Hei. MTI:n kanssa kohtalotovereita. Autodocin kanssa kävi niin, että lisäsin alkuperäiseen tilaukseen jonkin osan vähän myöhemmin. Siinä kävi sitten niin, että joko firman suuruuden/byrokratisuuden takia tuli kaksi samansisällöllistä toimitusta(toisessa sama kuin 1 tilaus+se lisätty osa)peräkkäisinä päivinä. Voi pojat sitä palautusrumbaa, kaiken maailman palautuslupa/palautusleima jne, vaikka firma töppäsi. Lopuksi kehottivat viemään Postnordin ns palautuspisteeseen, jossa ei ollut tietysti tietoa mitään jne. Ensiksi kohdeltiin "roistona", sitten kesti.

kimbe

Tunnettu jäsen
Voi pojat sitä palautusrumbaa, kaiken maailman palautuslupa/palautusleima jne, vaikka firma töppäsi. Lopuksi kehottivat viemään Postnordin ns palautuspisteeseen, jossa ei ollut tietysti tietoa mitään jne. Ensiksi kohdeltiin "roistona", sitten kesti.
Öö, miksi näit sellaisen vaivan, jos he mokasivat? Olisit sanonut että hoitakaa kuriirifirma noutamaan ylimääräinen pakettinne pois täältä.

Ylös Bottom