Laguna II sytytyshäiriö kosteina aamuina.

JeSa

Nuorempi jäsen
Laguna 2 vm.03, ajettu 149t km herjaa sytytyshäiriötä kosteina aamuina ja joskus risteyksiin pysähtyessä kun kone laskee tyhjäkäynnille. Nostaa silloin kierrokset 2000 ja kaasu ei tee mitään, jarrua painessa laskee tyhjäkäynnille, vissiin pakottaa tyhjäkäynnille.
Lähtee taas kun sammuttaa koneen ja käynnistää uudelleen.
Vikaa on yritetty tutkia, vikakoodia ei jää muistiin. Puolat uusia, tulpat 20t ajettu, konepellin alta yritetty etsiä sytytyksen johdot ja liittimet ja niihin laitettu kontaktisprayta, kampiakselin asentotunnistin melko uusi.
Voisiko vika jäädä moottorinohjausyksikköön? Missä se edes tuossa ranskanihmeessä on?

Speedjp

Jäsen
Vs: Laguna II sytytyshäiriö kosteina aamuina.

Sähköinen kaasuläppä herjaa? Korjaantuu yleensä huolellisella puhdistuksella, lappä sekä säätömoottori/anturi...

JeSa

Nuorempi jäsen

Niin voisikin olla. Samaa vikaa juontaa heijaava vakkarikin. Pitää ottaa läppä irti ja putsata se aineella, crc ainakin teki jotain sopivaa...

Speedjp

Jäsen

Kyllähän niitä myrkkyjä löytyy! Lappäkoteloon vaikka carburetor cleaner ja käämi/hiilisilloille contact cleaner, hiilisillat olen puhdistanut ihan vaan että ainetta vanupuikon päähän ja sillä hankailee!

Tommik

Jäsen

Olen tapellut saman ongelman kanssa. Sain ongelman ratkaistua. Vika löyty johtosarjasta ja liittimestä. Vedettiin uudet johdot ja liitin kaasuläppäkotelon päässä olevaan liittimeen. Minulle jäi sitte kokeilun seurauksena 1kpl orkkis kaasuläppäkotelo varastoon, kun hommasin turhaan semmosen. Tuo johtosarja kulkee semmosessa paikassa, että eipä ihme, jos sinullakin pätkii!

JeSa

Nuorempi jäsen
Ongelmaan löytyi toinenkin ratkaisu tässä taannoin, unohtui vain laittaa tänne. Siis käyntihäiriöt ja muut loppuivat kun putsasin kaasupolkimessa olevan potentiometrin. Em. Lagunassa siis sähkökaasu. Hiilijuovista lähti töhnää jonkun verran ja putsauksen jälkeen kaasu muuttui paljon herkemmäksi. Tuli puhdistettua ihan elektroniikka puhdistusaineella.

Ylös Bottom