Laguna II ohjaustehostin pätkii.

patione

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Mitäköhän mahollisuuksia tuon vian syyksi olis? Tyhjäkäynnillä ohjaus on raskas ku mikä, kierroksia kun nostaa niin ohjaus kevenee. Ajon aikana kun jarruttaa tai muuten kierrokset laskee alle 1000 niin taas teho katoo. Vika katoaa silloin tällöin ja ite oon pannu merkille että kun on sateinen ilma niin vika ei esiinny niin useasti. Remmi on oikeella kireydellä...
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 138
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Sama vika mulla kakkoslagunassa. Tai siis mulla vika ilmenee kokoajan. tyhjäkäynnillä raskas - kierroksilla kevenee. Lisäsin renkaisiin painetta, saatoi vähän auttaa. Tehostushan on lagunassa hydraulinen, mutta onkohan se muuttuvatehosteinen? Voisiko olla taas joku anturi vika? Tai oisko sitten vaan iskarin kääntölaakerit jumissa? :(
 

Käkätin

Jäsen
Viestejä
251
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Olettekos tarkistaneet onko tehostimessa nesteet tallessa?
Tuppaavat vuotamaan painekytkimen läpi. :-[
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 138
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Joo kyllä mulla ainaski on nesteet tallessa ku on paineanturikin korjattu nippusiteellä merkkihuollossa ;D
 

Knak

Jäsen
Viestejä
162
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

pumppu vikaa.. lähtee palasia pumpusta ja jättää paineensäätöventtiilin vuotamaan tai ei tuota tarpeeksi.
Paineita voisi joku lähteä mittaamaan mutta kotikonsteilla vähän hankalaa..
 

patione

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Joo nesteet on mullaki tallella. Voiko tuota venttiiliä millään ite puhdistaa/tarkistaa?
 

patione

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Nyt ohjaus toiminu hyvin melkein koko ajan vaikken mitään oo tehny. :D Sen huomasin että jostain kuskinpuolelta kuuluu kitinä kun ohjaus jäykkenee????
 
R

romulainen

Vieras
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Oiskohan se kääntölaakeri joka siellä kitisee ?
 

patione

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Okei nyt innostuin ettiin ininän syytä... iskari (varmaan vaihtokunnossa) kitisee kun kääntää ja sit myös huomasin että alapallonivel on ihan loppu näyttäis olevan vähän lytyssä. Rengas heiluu sivuasennossa (kädet klo 3 ja 9) noin 3mm. Ihme ettei huomattu renkaiden vaihdossa.... Nuokin varmaan vaikuttaa ohjauksen toimintaan. Kääntölaakeri olis hyvä varmaan vaihtaa samalla. Toivottavasti alatukivarsi on ehjä.
 

Käkätin

Jäsen
Viestejä
251
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

patione sanoi:
Okei nyt innostuin ettiin ininän syytä... iskari (varmaan vaihtokunnossa) kitisee kun kääntää ja sit myös huomasin että alapallonivel on ihan loppu näyttäis olevan vähän lytyssä. Rengas heiluu sivuasennossa (kädet klo 3 ja 9) noin 3mm. Ihme ettei huomattu renkaiden vaihdossa.... Nuokin varmaan vaikuttaa ohjauksen toimintaan. Kääntölaakeri olis hyvä varmaan vaihtaa samalla. Toivottavasti alatukivarsi on ehjä.
Sitten ei muuta kuin hommiin ja uudet alapallot sinne samoin iskarit ja käännön laakerit.
Noi kaikki sitten kannattaa vaihdattaa kerralla niin säästää töiden osuuksissa pikkaisen verraten jos jokaisen vaihdattaa erikseen.
 

patione

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Homma tehty ja autoon haettu liemakin. Vika vaan ei ole muuttunut mihinkään. Ajettavuus parani huomattavasti mutta ohjaustehostin pätkii edelleenkin. Kaipa se pumppu pitää vaihtaa/käyttää auki.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 138
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

siis vaihdoitko kääntölaakeritkin? itse vaihdon vasta kesärenkaat, ohjaus meni taas tosi raskaaksi vaikka pintaa on vielä neljä milliä...
 

patione

Nuorempi jäsen
Viestejä
9
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

En... ne oli ihan ok. Joo siis kesä ja talvirenkaiden kanssa on selvä ero. Talvirenkailla pätkii vähemmän ja kesärenkailla enemmän... ihme homma...
 

Jaska

Jäsen
Viestejä
36
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Edelliseen autooni, Laguna II 1,8 -02, vaihdettiin ohjaustehostimen pumppu vaihtoautotakuuseen, lakkas kanssa ajoittain toimimasta juuri joutokäynnin tuntumassa.
 

MTI

Aktiivinen jäsen
Viestejä
2 138
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

Vika löytyi, vaihdoin ohj.teh. pumpun. Alkoi taas toimiin. Pumpun paineensäätöventtiili oli kulunut.
Uusi pumppu olisi maksanut vain 800€, ostin vähän käytetyn :-\
 

deore

Jäsen
Viestejä
235
Vs: Laguna II ohjaustehostin pätkii.

patione sanoi:
En... ne oli ihan ok. Joo siis kesä ja talvirenkaiden kanssa on selvä ero. Talvirenkailla pätkii vähemmän ja kesärenkailla enemmän... ihme homma...

Kesärenkaat ovat raskaammat kääntää kuin talvirenkaat, erityisesti jos ne ovat leveämmät, mutta muutenkin. Esim. Continental Sportcontact2 vs. Nokian RSi tuntuu selvä ero ohjauksen raskaudessa.
 
Ylös Bottom