laguna II:n startti

jussi66

Nuorempi jäsen
Voisi olla aika vaihtaa lagunaan starttimoottori. Osaisiko joku kertoa onko 1,6 ja 1,8:ssa sama starttimoottori.

Ö

öljy?heikki

Vieras
Vs: laguna II:n startti

Ei ole sama,näyttäis olevan kiinnityksissä kans eroa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Porinpoika

Kesä kamu

Katsoikkos muuten et toinen startti oli kahdella jaolla... ;) eli muistaisin et olisi sama ollut kun kerran tutkein, mutten lyö päätäni pantiksi... ???

Ö

öljy?heikki

Vieras

Nämä kuvat on yhdestä varaosa luettelosta.Hain ensin 1.6 koneiden starttia ja sitten 1.8 koneisiin.Luettolon suosituslistojen mukaan ei startit ei pitäisi käydä toisiin.Muutamat korjaamot jotka on korjanneet Renaulteja,oma maahantuonti ja niin poispäin,käyttävät tätä luetteloa.Itse en ole tutkinut niitä "luonnossa" tarkemmin,koska itse saan pelkällä puhelinsoitolla käytettyjä heti oikeaan malliin.Voin mainita lisänä että 1.8 ja 2.0 moottorien startit ,tämän luettelon mukaan on samat.

Porinpoika

Kesä kamu

No juu kyllä mäkin koneelta näen töissä, 2,0 ja 1,8 on sama, kuvia vain vertailin ja vain näyttäis aika samalta, mutta pelkkä jakohan ei riitä, sitten on vielä hammastus ja syvyys... On tullut opeteltua aikoinaan noita sopivuuksia kun olin myyjänä purkaamolla, kyllä sitä omissa puuhissa on kaverin kanssa tullut rakenneltua ilman rajoja, -61 avo Lemans Buick:issa kaverilla, Rover V8 Volvon borg&varner, Pösö 604 putkikardaani ja 504 perä, laite toimii kuin unelma eikä tutise ja tärise, alunperinhän tuossa trans-akseli.... ;)

Ö

öljy?heikki

Vieras

Purkaamot on hyviä koulupaikkoja,niiltä saa monet kerrat hyviä vihjeitä,mitä tulee osien sopivuuteen. ;)

Porinpoika

Kesä kamu

Ja kun mulla ollut oma korjaamo ennen sitä ja sen aikana niin oppii soveltamaan... ;)

jussi66

Nuorempi jäsen

Meikäläisellä oleva "köyhän miehen korjausmanuaali (Haynes) " kertoilee ,että 1,6 ja 1,8 koneissa on samat startit ja kaksilitrasessa on eri kuin näissä. Kinnityksistä ei tosin puhuta mitään. Taitaa olla varminta korjata vanha :D.

Ylös Bottom