Laguna II kulutus

empii

Nuorempi jäsen
Vs: Laguna II kulutus

jaho sanoi:
Tosiaan vähällä kulkee. Itse en ole tuohon 7litran kulutukseen päässyt normaalisti millään. Tosin vakkari päällä on kiva ajella ja se nostaa kyllä kulutusta, samoin ajotyyli ei aina ole ihan se kaikkein taloudellisin. ::) Kyllä tuolla tosiaan kuitenkin jopa alle 7 kulutuksillekin pääsee jos vain malttaisi ajella rauhassa.

Matkaa aika paljon, ehkä luokkaa 85 % tuosta ajosta. Alle seiskaan tosiaan pääsisi, jos malttaisi vielä vähän.

Ajan hyvinkin rauhallisesti, ja useimmiten ajamani tienpätkät ja liikenne antavat sen aika hyvin myöten. Rengaspaineet kohtuu korkeat ja mitään ylimääräistä rojua en autossa pidä. Rullailen aina kun mahdollista.

Vaihdan vakkarista jalkakaasulle aina, jos on vähänkin pomppua ja muu liikenne sen sallii. Vakiokaasusäädin pitäisi olla, vanhaan malliin.

Lakuna06

Jäsen
Vs: Laguna II kulutus

TimoMegane sanoi:
Hei,
Itsellä 1,8 l break 2004 aj. 189 tkm, keskikulutus nyt n. 5000 km 7,1 l / 100km, nousee yleensä talvella tuohon 7,5 -7,6 l ilman lohkolämmitintä, työmatka 20 km puolet taajamaa, puolet 100 km/h moottoritietä.
Tuosta hetkellisestä kulutuksesta olen joskus huomannut samaa, voi olla korkeaa jollain matkalla, mutta luulen että se johtuu siitä, että lagunassa muuttuva imuventtiilien ajoitus, ehkä "jumittuu" vähän väärään asentoon joskus.
Itse olen joskus huomannut että kun laittaa hetkeksi lisää kaasua ja sitten hellittää niin hetkellinen kulutus tippuu. Lisäksi kulutusmittarin mukaan useimmiten mittarinopeus 107-110 km/h on taloudellisempi kuin satanen tai vähän yli, varmaan vääntömomentista ja ranskalaisista nopeusrajoituksista johtuva säätö.

Olen huomannut omassa 2,0 16V saman ominaisuuden. Kulutus tippuu - jopa huomattavasti - kun nostaa nopeuden 90-100km/h lukemista lukemiin 107-112 km/h. Ihme juttu - mikä tähän voi olla syynä?

Toisaalta, kun on vika päällä (en vielä tiedä mikä, lambda vai puola vai mikä) niin kulutus vain nousee vauhdin myötä ollen jopa 10-12l noissa 110km/h lukemissa. Taitaa pistää jonkin pakko-ohjelman päälle ettei menisi laihalle, kun/ jos herjaa lambdavikaa?

Olen itse epäillyt myös VVT-pyörän "jumittamista", siksipä se nyt vaihdetaan remmin kanssa.

Ylös Bottom