laguna II ja "siniset valot"

samurai88

Jäsen
Voisiko olla mahdollista, että "siniset" h 7 polttimot, jotka siis ilmeisesti tuottaa valkosta valoa, voisivat vahingoittaa
valojen "lasia" eli muovia. Mielestäni kun vaihdoin tälläiset, (tosin laguna I) , valojen muovi tuli vähitellen aivan sameaksi
ja kaikkea muuta kuin kirkkaaksi. Tosin eivät kyllä katsastuksessa puuttuneet. Olisko jollain kokemusta?? kiitos

skara

Aktiivinen jäsen
Vs: laguna II ja "siniset valot"

Minkälaisesta aikavälistä on kyse, luulenpa että valot on vaan saaneet hiekkapuhalluksen ja siksi samentuneet.

Rone

Nuorempi jäsen

Minullakin on oikean puoleinen umpio samea, vaikka en ole käyttänyt H7 polttinoita. Sameus on umpion sisällä ja näyttää kosteuden tiivistymiseltä jota se ei kuitenkaan ole.

samurai88

Jäsen

Noin puolessa vuodessa menivät ja ainakaan minun aikanani ei hiekkapuhallettu, auto ollut 4 vuotta.

Rone

Nuorempi jäsen

Aivan, en minäkään usko hiekkaa syylliseksi niin tiivis on tuo Megane Break 1.6 2002:sen umpiossa polttimon sisään vienti suojuksineen, mutta olisko lämmön aikaan saannoksia, ei taida olla kovin yleinen vika koska ei tälläkään foorumilla ole umpioiden sameutta aikaisemmin käsitelty.

theloial

Jäsen

Olet laittanut todennäköisesti autoosi ilman UV-suojausta olevat polttimot jotka pilaavat muoviumpiot. Niitä on kaupassa kahta erilaista, suojauksella ja ilman.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Itse joskus ostin halvat polttimot "bulkki" polttimot ja huomasin että ne eivät tehneet hyvää heijastinpinnoille. Sieltä lampun kannan ympäriltä otti heijastin pinnat nokkiinsa parissa kuukaudessa. Sen jälkeen totesin että en osta enää x-merkkisiä ja panostan brändi tuikkuihin. Löysin Osramin +30% polttimot ja olen tykännyt kyllä niistä. Kestävät ajoa 2 vuotta ainakin pimahtamatta ja siinä 2-vuoden kohdalla vaihdan tuoreet tilalle.

Ylös Bottom