Laguna II cruise ei toimi / Airbag merkkivalo palaa ajoittain

raju

Nuorempi jäsen
Ylinopeusrajoitin kyllä toimii, mutta cruise ei.
Korjaamon mielestä vika ratin ja rungon välisessä kosketin renkaassa, mutta kuinka sitten max.nopeus rajoitin toimii?
Samaisessa autossa vilkkuu airbag markkivalo, sen syynä korjaamon mielestä liittimet penkin alla... korjasivat niitä jo yhden kerran, mutta vika jäi.
Onko raadilla hyviä vinkkejä vioista?

MTI

Aktiivinen jäsen
Vs: Laguna II cruise ei toimi / Airbag merkkivalo palaa ajoittain

Mulla oli kosketushäikkää siinä cruisen pääkatkaisijassa koelaudassa, saatto pikku tärähdyksestä pudota cruise pois päältä mut ku painoi uudestaan siitä koelaudan katkaisimesta niin taas pelas.
Airbagin valo mulla syttyi jos penkin laski ihan alas, johdot tiukalla? Liitos vika. Ei ongelmaa kun ei laskenut ihan alas asti.
Näiden kanssa pystyi elämään en tehnyt niille mitään... ;D

Renumään

Aktiivinen jäsen

Vikakoodien luku alkuun ja sen jälkeen voidaan arvailla lisää.

raulik77

Jäsen

Scenicissä samat oireet aiheutti ratin spiraalikaapelin.

raju

Nuorempi jäsen

Luin muita airbag topiikkeja läpi ja päätin kokeilla nostaa kuskin penkkiä ja avot: airbag valon vilkkuminen melkein korjautui.
Niitä penkinalus airbag liittimiä olivat vikakoodin perusteella huollossa "kiristäneet", se jäi epäselväksi kuinka liittimiä voi "kiristää".
No maanantaina rälpläävät vielä takuuseen niitä liittimiä ;)

Cruisesta ei olleet saaneet vikakoodia, ilmeisesti kun ei ole merkkiliike, niin eivät pääse käsiksi kaikkiin vikakoodeihin.
Olivat yleismittarin kanssa mittailleet kaikki cruiseen liittyvät kytkimet ja kun ei niistä löytynyt vikaa, niin maanantaina edessä kallis spiraalirenkaan vaihto myös.
Omassa mielessä olen epäillyt kytkinpolkimen anturia/kytkintä, mutta kait ne viimeksi älysivät mittata myös polkimien anturit/kytkimät? :-\

Tietääkö joku mita maksaa tuo kytkinpolkimen anturi/kytkin ?

pasiv

Aktiivinen jäsen

Meiltä meni jarruvalokytkin vialliseksi. Se on 2-piirinen, toinen ohjaa jarruvaloja ja toinen ohjaa tuota vakkaria. Kytkimen hinta oli 10-20 euron välillä.

T0mppa

Jäsen

Maadoituksen kunto kannattaa myös varmistaa. Tosin se voi oireilla esim. tihentyneenä vilkun nopeutena, kun jarruttaa tai vastaavana oireena. Mulla vakkari meni pois päältä, kun laittoi vilkun päälle. Maadoituksessa vika.

rellu 100

Jäsen

Airbag valon vilkkuminen tai ajoittainen palaminen johtui minulla etupenkkien alla olevista liittimistä.
Niitä on vaikea kiristää , koska liitäntänastoja on parikymmentä
Omalla korjauksella piuhat poikki ja tinauksella ja kutistesukilla uusi liitos .

Hankalana tässä on se , että piuhat eivät mene väri väriin , joten tarkasti vain yksi piuha kerallaan irti
ja uusi liitos .

Ylös Bottom