Laguna II ajovalojen kuviot pielessä

clio_rt

Jäsen
Ajovaloissa ei ole kunnon kuviota. Katsastuksessa tuli huomautus. Katsastaja ihmeissään mistä poikkeavuus johtuisi.
Mitään ei näyttäisi olevan rikki. Halogeenien edessä heijastin paikallaan.
Voisiko väärä poltin vaikuttaa kuvioihin?
Onko ehdotuksia mitkä toimisivat parhaiten ja olisi pitkäikäisiä?

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen
Vs: Laguna II ajovalojen kuviot pielessä

Joskus olen onnistunut asentamaan ajovalopolttimon niin että se jää hieman jostain kohtaa "kantamaan". Eli polttimo ei ole pohjassa asti. Ei tartte paljon "kantaa" kun kuvio on jo pielessä. Kiinnikkeet jne menee kyllä kiinni ja lukittuu vaikkei polttimo pohjassa ole. Lähtisin tästä "tutkimuksissa" liikkeelle. H7 polttimon tilalle en ole keksinyt itse yhytää H1:stä tai H4:sta joten ei kokemusta väärän tyyppisestä polttimosta..

Hyviksi olen havainnut Osramin +30% polttimot.. Kestävät parivuotta ja sitten vaihdan säälistä uusiin.

jaho

Aktiivinen jäsen

Onhan polttimo varmasti kohdallaan. Eli suorassa ja ohjausnastat molemminpuolin pohjassa. Tuo monesti vaikuttaa ainakin valon heijastumiseen.

Laguna00 kerkisikin ennemmin sanomaan tuon ensimmäisenä mieleen tulleen ajatuksen. H1 tai H7 on aika vaikea saada H7 paikalle sillä H1 on vain yksi liitin ja H4 kolme liitintä. H7:ssa niitä liittimiä on kaksi.

clio_rt

Jäsen

Auto ollut mulla 4kk:tta ja polttimot edellisen omistajan asentamat.
Päällisin puolin näyttää olevan kohdillaan, mutta taidan avata ja tarkistaa.
Samalla pistän osramit tilalle.

Tuli aikaisemmin vain mieleen, että onkohan H7 pituuksissa eroa ja siksi kuviot pielessä, mutta standardi määrittää...

D

Deleted member 4146

Vieras

Siellä on polttimot asennettu just väärinpäin.Sen ohjausnastan pitää olla ylöspäin.Tämä siis,jos polttimo on h4 tahi h7.

Ylös Bottom