lanseri666
Nuorempi jäsen
Mulla ongelmana klassinen kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen tyhjäkäynti ihan sekasin.
Onko kellään pk-seudulla Renaulttiin sopivia diagnoosilaitteita? Mun onneton kiina-obd lukija ei näe yhtään vikakoodia. Tässä vaiheessa tarttis keskusteluyhteyttä auton tietokoneeseen jotta tietää mitä kaikkea siellä on rikki.
Tarkemmin siis:
Auton speksit vielä. Eli Laguna II 2003 2.0l F4R715
edit: jahas, täällä oli vastaavanlainen ongelma kun huohotinventtiili oli puhjennut. Pitääkin tarkistaa oma kun pääsee takas tallille...
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/grand-scenic-2-0-2006-tyhjäkäynti-seilaa-ratkaistu.18956/
Onko kellään pk-seudulla Renaulttiin sopivia diagnoosilaitteita? Mun onneton kiina-obd lukija ei näe yhtään vikakoodia. Tässä vaiheessa tarttis keskusteluyhteyttä auton tietokoneeseen jotta tietää mitä kaikkea siellä on rikki.
Tarkemmin siis:
- Kone käynnistyy nätisti ja ongelmitta, mutta idle 1200rpm kylmänä.
- Auto kulkee ja vastaa kaasupolkimeen suht normaalisti.
- Pysähtyessä tyhjäkäynti pomppii 1500rpm -> 2500rpm ja takas 1500rpm.
- 20 min ajelun jälkeen eli koneen lämmettyä tyhjäkäynti jää sinne 2500rpm nurkille ja lähtee kohoamaan. Siinä vaiheessa yleensä Shellin pihassa joutuu sammuttamaan auton kun se huutaa 3krpm.
- Autossa aluksi normi tyhjäkäynti, mutta throttle lag yms huono kaasuvaste. Päätin putsata sitten throttle bodyn, minkä jälkeen tyhjäkäyntiongelma ilmeni.
- Ostin uuden (tai toimivan käytetyn) throttle bodyn siltä varalta että kädetin jotain putsauksessa. Tiivisteet uudet. Ongelma sama.
- Kaikki puolat + tulpat uudet
- Akku on toimiva.
- Olen etsinyt tuntikausia imuvuotoja tuloksetta (jarrutehostin, kaasuläpän ympäristö)
- Käy rikkaalla tai bensa haisee -- nyt rupes oikeesti epäilyttää joku huohotinvuoto
Auton speksit vielä. Eli Laguna II 2003 2.0l F4R715
edit: jahas, täällä oli vastaavanlainen ongelma kun huohotinventtiili oli puhjennut. Pitääkin tarkistaa oma kun pääsee takas tallille...
https://renaultkeskustelu.net/foorumi/threads/grand-scenic-2-0-2006-tyhjäkäynti-seilaa-ratkaistu.18956/
Viimeksi muokattu: