Laguna II 1,6 l -01 starttiongelma

tijuhe

Jäsen
Vs: Laguna II 1,6 l -01 starttiongelma

Moi.

Itse löysin anturin vasta kun olin löytänyt ohjeet Brittien renaultfoorumilta (http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=49390&highlight=laguna+tdc+sensor). Nuo ohjeet kertovat mm. että peili on melko tarpeellinen anturin näkemiseksi, kyllähän sen sieltä akun ja ilmaputken välistäkin kurkkimalla lopulta näki kun oli ensin peilillä löytänyt. Noin tunti meni putsauksessa välillä taskulamppua ja putsausvälineitä etsiessä.

Maarit

Jäsen

Minulla tuo käyntiinlähtöongelma alkoi juuri kanssa kostealla kelillä tai lähinnä aamuisin mökillä, kun auto on seissyt yön nurmikolla puutarhassa, jossa kosteus oikein velloo (oireili muuten mökillä jo viime kesänä, mutta sitten ei taas ennen viime viikonvaihdetta ollenkaan). Sitten lopulta ei lähtenyt käymään kuumana, mutta kun antoi konnen jäähtyä lähti taas käymään, tosin startaten pitkään. Ja sain juuri tuon diagnoosin impulssianturista, jonka meinaan kyllä vaihdattaa. :) Auto on 1,8 koneella vm 2002.

M

Mika300zx

Vieras

maja2 sanoi:
http://www.madau.net/laguna/eng/MR339LAGUNA1.PDF

Ylläolevasta linkistä tulee troijalainen koneelle:

Luokka: Troijalainen Trojan:JS/redirector.BV

Kuvaus: Tämä vaarallinen ohjelma suorittaa hyökkääjän komentoja.

Suositus: Poista tämä ohjelma heti.

Microsoft Security Essentials havaitsi ohjelmia, jotka saattavat heikentää tietosuojaasi tai vahingoittaa tietokonettasi. Voit yhä käyttää näiden ohjelmien käyttämiä tiedostoja poistamatta niitä (ei suositella). Jos haluat käyttää näitä tiedostoja, valitse Salli-toiminto ja valitse sitten Suorita toiminnot. Jos tämä toiminto ei ole käytettävissä, kirjaudu järjestelmänvalvojana tai pyydä apua järjestelmänvalvojalta.

kannattaa skannata kone jollakin toisella virusohjelmalla, jos olet klikannut linkkiä ja et ole saanut varoitusta.

maja2

Jäsen

Itsellä YKK-anturin ongelmat palasivat pari vuotta anturin vaihdon (Megane II 1,6) jälkeen. Oireet alkoivat ettei käynnisty satunnaisesti lämpöisenä: pyörii hyvin startilla ja pakoputkesta ei tule bensan katkua.

Nyt vika on todistettavissa tuossa YKK-anturin (tdc sensor) liittimessä: kone sammuu kun painaa kiinnipäin liitintä.

(9.6 edit: eipä ollut liitin vaan itse anturi on rikki siten että heiluttaminen/koneen jälkilämmöt estävät toiminnan)

Löysin kertakaikkiaan hyvän ohjeen tuon korjaamisen osalta. Tämän jälkeen ei pitäisi olla epäselvää mitä tuolle pitää tehdä. Uusi Renault anturi (=kallis) uudella liittimellä varustettuna (tai kuten ns. käyttöauton omistajat toimivat: 10-20 cm piuhaa kolvilla kiinni suoraan anturiin ja monttu täyteen epoksia ja piuhat sitten kolvilla yhteen ja kutistesukkaa päälle).

http://www.renaultforums.co.uk/showthread.php?t=65652

jjvirtan

Aktiivinen jäsen

Miloriz sanoi:
Luin saamani korjausohjeet vaimolle ja sanoin hoitavani ensimm. kertaa korjauksen itse. Tätä ei olisi pitänyt
tehdä, sillä vaimon reaktio oli että " en missään tapauksessa astu autoon joka on sinun korjaamasi"
Niinpä sitten kirjoitin ylös viimeksi tulleet ohjelisäykset entisen ohjeen jatkokosi ja lähdenkin tässä varaimaan aikaa
korjaamosta, jossa vanha remonttimies ei taatusti ole koskaan kuullut asennontunnistinanturista ja on varmasti tyytväinen hyvistä ohjeista.
Joten suurkiitokset vinkkejä antaneille.

kuulostaa siltä kuin tarttisit uuden vaimon ;)

Ylös Bottom