Laguna II äänimerkki pimeänä!

Morbus

Jäsen
Emännän 03' Laguna II:sesta äänimerkki pimeni (kuulemma) ihan yllättäen. Jokin aika sitten vielä toimi, ei havaintoa tarkalleen koska pimentyny. Sulake ok joten olisko itse torven liittimissä häikkää vai onko ratissa olevilla "kytkimillä" tapana hajota?

Missä päin itse torvi sijaitsee ? Pääseekö alakautta esim. rasvamontun kautta käsiksi jos irroittaa pohjamuovin?

meganekuski

Aktiivinen jäsen
Vs: Laguna II äänimerkki pimeänä!

Omassa Meganessa (vm2000 1,6) oli myös äänimerkki pimeänä. Vanhemmiten ne tahtoo mennä mykäksi.
Ykköskoppasesta meganesta tuo torvi löytyi vasemmalta puolelta eli vaihteiston puolelta läheltä etupuskuria.
Joissain malleissa saattaa olla kaksi torvea.

Kun olet löytänyt töötin niin irrota sen liittimet ja kytke yleismittari johtoihin. Apumies painaa ratin äänimerkkikytkintä (sytytysvirta päällä).
Jos yleismittari näyttää tällöin akun jännitettä niin silloin vika on itse äänimerkissä.

Äänimerkki löytyy kuljettajan puolelta puskurin takaa. Käsiksi pääsee irrottamalla lokarin etummaiset ruuvit ja kääntämällä muoviosaa sivuun. Omassa oli tullut hapettumaa liittimeen putsaamalla liittimen ja crc:tä perään alkoi toimia.
Tosin, jos on leipälapion kokoiset kämmenet voi olla ahdasta.

Morbus

Jäsen

arska67 sanoi:
samaa vikaa myös täällä. löytykö torvi ja vika?

Juu kyllä se sit loppujen lopuks löyty, oli vaan yksinkertaisesti tullu tiensä päähän. Emäntä auton ajoi loppujen lopuks autosähkökorjaamolle (meikäläinen kun ei saanut aikaiseks tutkia asiaa) ja siellä vaihtoivat koko äänimerkin.

Ylös Bottom