laguna abs ei toimi (korjattu)

izzu

Nuorempi jäsen
Elikkä mulla on laguna 1.9 tdi -00 ja abs ei toimi. Vikakoodi lukija sanoi että päärelettä herjaa, varsinaista relettä en löytänyt koko autosta ellei se ole sit se absipumpun yhteydessä oleva musta laatikko, olen mitannut kaikki anturit (vastusta on n.9ohmia), liittimet olen käynyt läpi koko absipumpun olen vaihtanut toisesta autosta jossa absit toimi ja vaihoin jälkeenpäin sen alkuperäisen mustan laatikon takaisin, absipumpun moottori toimi kun laitoin sinne virtaa.
Kaikki neuvot, ohjeet ja ideat missä vois vika olla otetaan vastaan.

Autoon on kylläkin vaihdettu moottori joskus 77 000km sitten jonkun entisen omistajan toimesta, mutta luulisin ettei se vaikuta abs toimintaan.

Vika löytyi, abs pumpulle tulee pääsulakkeista kaksi virtajohtoa niin toinen oli palanut poikki siten että, kuori oli ehjä ja johto oli sisältä poikki,
yleismittarilla ankaraa mittausta niin sieltähän se löytyi.
Kiitoksia kaikille vihjeistä, niiden perusteella aloinkin tarkistamaan johtoja uudestaan.

a.e

Aktiivinen jäsen
Vs: laguna abs ei toimi

Oletko sulakkeet tarkastanut itsellä meganessa 98 ainakin kaksi sulaketta toinen
sisällä sulakerasiassa ja toinen konehuoneessa akun vieressä olevassa rasiassa.
Lagunassa tosin voi olla eripaikassa.

pasiv

Aktiivinen jäsen

Mulla oli vastaava vika vm-98 1.9Dti;ssä. Vika löytyi johtonipusta kuskin puoleisesta lokasuojen läpiviennin kohdalta joka meni absipumpulle, Johdosta oli eriste hinkkaantunut puhki ja siten oli kupari oksidoitunut poikki johdon sisältä. UUtta johtoa väliin ja Absit tuli kuntoon. :)

izzu

Nuorempi jäsen

kiitoksia vihjeistä, alan huomenna tarkisteleen, lisää otetaan vastaan kokemuksia, tietoja ja ehdotuksia.

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

izzu sanoi:
kiitoksia vihjeistä, alan huomenna tarkisteleen, lisää otetaan vastaan kokemuksia, tietoja ja ehdotuksia.

Tuolla http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=11398.msg75588#msg75588 tollanen kokemus. Erilaiselta vaikuttaa toi koodi vaan minkä sä sait. Mulla oli pump circuit fault muistaakseni..

Ylös Bottom