Laguna -98 nykii

ts95mive

Nuorempi jäsen
Nykiminen tapahtuu satunnaisesti mutta aina samalla kaavalla. Kun kiihdytän nopeasti matalilta kierroksilta painamalla reilusti kaasua rupeaa kone nykyttämään.
Nykiminen siis tapahtuu 800-1500rpm. Kone ikäänkuin tukehtuu. Nykiminen hellittää, kun nostaa jalkaa kaasulta. Huollosta ei ole kuin kuukausi ja silloin vaihdettiin tulpat, bensan suodin ja ilmansuodin.
Olisikohan kenelläkään vinkkejä mitä voisin kokeilla? Onkohan vika sytytys- vai syöttöpuolella?

Henkka 80

Jäsen
Vs: Laguna -98 nykii

Vaikuttiko asiaan mitenkään ilman kosteus? Oliko ainoa vika tuo nykiminen vai oliko käynnistymisen kanssa ongelmia?

Lagusamppa

Jäsen

Mulla on alkanut nyt lagussa oleen pientä nykimistä, mutta hieman erilailla, kuin ketjun aloittajalla. Kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä saattaa hetkeksi tehot pudota. Tämä kestää vain hyvin pienen hetken, mutta kyllä sen selkeästi tuntuu. En ole huomannut ilmiötä reippaammin kiihdyttäessä. Eli esiintyy lähinnä kylmällä koneella rauhallisessa kiihdytyksessä. Kosteus saattaa hieman pahentaa ongelmaa. Tulpat olen vaihtanut vasta -> ei vaikutusta ongelmaan. Mulla starttaa ihan normaalisti.

Kone on siis 2.0 8v

ts95mive

Nuorempi jäsen

Nykiminen alkoi kostealla kelillä. Saattoi olla sattumaa tai sitten kosteus särki puolan.
Tehon puute ja nykytys vaivasi siis vain aivan pienillä kierroksilla. Käynnistymisen kanssa ei ollut ongelmia.

Henkka 80

Jäsen

Mulla ei oo nyt temppuillu kun vaihdoin pyörijän ja virranjakajankannen. Kai se puola menee vaihtoon sitten seuraavaksi. Johan tuo puola on kestäny 160 tkm. :)

Lagusamppa

Jäsen

Lagusamppa sanoi:
Mulla on alkanut nyt lagussa oleen pientä nykimistä, mutta hieman erilailla, kuin ketjun aloittajalla. Kylmällä koneella liikkeelle lähtiessä saattaa hetkeksi tehot pudota. Tämä kestää vain hyvin pienen hetken, mutta kyllä sen selkeästi tuntuu. En ole huomannut ilmiötä reippaammin kiihdyttäessä. Eli esiintyy lähinnä kylmällä koneella rauhallisessa kiihdytyksessä. Kosteus saattaa hieman pahentaa ongelmaa. Tulpat olen vaihtanut vasta -> ei vaikutusta ongelmaan. Mulla starttaa ihan normaalisti.
Kone on siis 2.0 8v

Kerrotaanpas tännekin, että tämä vika korjaantui lambda- anturin vaihdolla.

Ylös Bottom