Laguna -98 farmarin takaluukun valo

j81509

Jäsen
Kun on kivat ilmat niin on kiva fiksata autosta myös ns. turhan päiväisiä pikku vikoja. 8)

Eli vikana on, että takaluukun valo ei syty palamaan kun luukun avaa. Valo kyllä palaa kun käännän sen palamaan jatkuvasti valossa olevasta kytkimestä. Takaluukun valohan on ns. kolme osainen, eli päällä, päällä kun luukku on auki ja pois päältä. Takaluukun valossa oleva katkaisija näytti olevan kunnossa kun otin sen irti.

Kun avaan autosta esimerkiksi kuskin tai pelkääjän oven niin etuvalo syttyy. Huomasin ovissa on kumityynyt, jotka vapauduttuaan sytyttävät etuvalon. Takakontista ei tallaista kumityynyä löytänyt.

Eli missä vika kun automaattivalo ei toimi takakontissa?

Karvalakki

Jäsen
Vs: Laguna -98 farmarin takaluukun valo

Luukun lukkosysteemissä on jonkinlainen mikrokytkin. Taitaa olla aika yleistä että ei vanhemmiten toimi. Lika ja kosteus syövät sen. En osaa sanoa onnistuuko vaihto jotenkin.

Lagusamppa

Jäsen

mikrokytkin siellä on. Itselläkään tuo ei ole pelannut koko omistusaikanani. Jos saat kytkimen vaihdettua, niin laita hieman juttua operaatiosta. Voisi itsekin joskus tuon korjailla jos tulee tekemisen puutetta.

j81509

Jäsen

Joo toi vois olla kesän operaatio?

Pitäis vaan tietää, että missä päin tuo mikrokytkin sijaitsee. Onko se lukkopesän vieressä, tai...? Ja mahtaako tuollaista uutta mikrokytkintä edes saada mistään? Romikselta tosin voisi löytyä

Mulla ja myöskin naapurin 00-vm lagunoissa sama oisko tyyppivika.
Sen verran olen selvittänyt että kytkin on lukkomekanismissa johon pääsee käsiksi kun ottaa verhoilumuovin irti.
Täytyy kai itsekin kokeilla saisko jotenkin elvyteltyä vanhan kytkimen...

deore

Jäsen

Minulla ei ole ollut ko. autoa, mutta ensimmäisenä tulisi mieleen että helpompaa kuin korjata alkuperäinen kytkin olisi asentaa johonkin huomaamattomaan paikkaan uusi painokytkin, josta vedettäisiin johdotus valolle. Vastaavia ovikytkimiä saa edullisesti autotarvikeliikkeistä.

Pekkis

Jäsen

Voihan sitä mikrokytkintä koittaa elvyttää crc:llä tai muulla vastaavalla, mutta saattaa olla jo niin hapettunut että hajoaa käsiin. Ex-Lagunassa taisi elvytys auttaa ehkä vuoden verran. Hälyn asennuksen yhteydessä korvasin sen erillisillä tarvikekytkimellä, ns. luukkukytkimellä. Helpoin laittaa luukun alareunaan.

R

romulainen

Vieras

Deore ja Pekkis on tajunnut että asiat voi ratkaista itse paremmin,mitä ne on tehty alunperin tehtaalla. ;)

Laguna00

Moderaattori
Ylläpidon jäsen

Mulla ei ole auttanu mitkään herkistelyt samaan vikaan, prkle pitäis hakee uutta palikkaa vaan tilalle.

Kuten näkyy, ottaa iän tuomia rasitteita vastaan tuo lukko ja sen ympäristö..

[ylläpito on poistanut liitteen]

Ylös Bottom