Laguna 2003 2.0T

M

malagant

Vieras
Pihasta löytyy tuollainen 2003-vuosimallin Laguna 2.0T-koneella. Kuva kertoo enemmän.

Kommentteja saa laittaa ja kysyä voi, mikäli jokin asia kiinnostaa :)

[ylläpito on poistanut liitteen]

Jakz

Aktiivinen jäsen
Vs: Laguna 2003 2.0T

Vau, komea on kun mikä! Ikkunalistat + ovenkahvat + vanteet + musta = all good ;D
Lisää kuvia? ;)

T_White

Aktiivinen jäsen

Täytyy myöntää että noi kromiset hilppeet yhdistettynä mustaan sopii kyllä presiis 8)

Paljonko kustansi nuo kromihilppeet ja mistä hankit?

M

malagant

Vieras

Tässä yksi kuva lisää.

Kirkkaat sivuvilkut ovat varmaankin seuraavaksi hankintalistalla.

T_White

Aktiivinen jäsen

Ok. Thx! Koitin hieman photoshopata miltä näyttäis omas Lagges noi listat, ei oikein vaaleampaan väriin sopineet, no piti koittaa kuitenkin :)
Tuosta parkkitutkasta vielä, itse myös tilaillut samantyyppisen, pistitkö kaikki 4 sensoria taakse? Itse kun tsekkailin, niin 2 saisi ilman mitään kummempaa puskurin "toppauksien" poraamista kiinni helposti. Sopivasti juuri 2 "välikköä" takapuskurissa, joihin ei tarvisi porata kuin pelkän muovin läpi sensorinpaikat.

M

malagant

Vieras

T_White sanoi:
Ok. Thx! Koitin hieman photoshopata miltä näyttäis omas Lagges noi listat, ei oikein vaaleampaan väriin sopineet, no piti koittaa kuitenkin :)
Tuosta parkkitutkasta vielä, itse myös tilaillut samantyyppisen, pistitkö kaikki 4 sensoria taakse? Itse kun tsekkailin, niin 2 saisi ilman mitään kummempaa puskurin "toppauksien" poraamista kiinni helposti. Sopivasti juuri 2 "välikköä" takapuskurissa, joihin ei tarvisi porata kuin pelkän muovin läpi sensorinpaikat.
Laitoin kaikki takapuskuriin. Porailin mukana tulleella terällä reiät suurempia murheitta ihan summassa. Takaa tuli jotain muovista puskurin kannaketta esteeksi, mutta päästelin vain menemään. Poratun reiän läpi tein sitten pikkureiät kannatinmuoveihin, joista sain johdot pudotettua puskurin takaa maahan. Sitten vein johdot vetokoukun sähköjä varten tehdyn reiän kautta vasemman takavalon luokse, josta otin virrat kojeelle. Näyttö/summerimoduulin johdon sai erittäin helposti kuljetettua muovien alla ratin viereen piiloon. Ei tarvinnut ottaa mitään muovia edes irti, taivutti vain ja sujautti johdon alle. Aika hyvin tuo toimii noin halvaksi laitteeksi :)

M

malagant

Vieras

Tässä vielä yksi kuva lisää.

Juha™

Wouldn't know about that, Sir...

Vaalimaakalvot ikkunoissa eivät minun makuuni, mutta muuten oikeinkin elegantin näköinen peli! Kromi ja kirkas punainen antaa mukavasti kontrastia mustaan väriin.

M

malagant

Vieras

Madallus voisi olla hyvä hankinta ulkonäön puolesta. Varsinkin etupää on aika korkealla. Liian kova kyyti, kustannukset sekä säätäminen mm. xenoneiden automaattisen korkeudensäädön kanssa kuitenkin mietityttävät...

Ja myös avattava takalasi olisi erittäin kätevä. Pystyyköhän tuota kiinteää lasia modaamaan aukeavaksi? Vai purkaamolta uusi takaluukku? Jonkinlainen sähköinen avausmekanismi siinäkin ilmeisesti on..? Eihän aukeavaa ikkunasarjaa myydä missään päin maailmaa?

JaLe

Aktiivinen jäsen

Kyllä se takalasin avattavaksi muuntaminen vaatii koko takaluukun vaihdon koska takalasin mukana aukeaa myös ikkunan yläpuolinen luukun kannen palanen.. ::)

outo-otus

Nuorempi jäsen

Kyllä, koko luukun vaihdoksi menee, luukku on yläosaltaan aivan erilainen ton ikkunan mukana aukeavan lipan vuoksi. Ikkuna tosiaan aukeaa sähköisesti takakontin aukaisu napin vierestä.
Onko muuten aukeava ikkuna ollut lisävaruste vai onko se tullut jostain vuosimallista vakioksi?

Theros

Aktiivinen jäsen

Kiinnostaisi saada pari lisä kuvaa noista kromilista asennuksista...tarkempia detail kuvia jos saisi ::)

T_White

Aktiivinen jäsen

malagant sanoi:
T_White sanoi:
Laitoin kaikki takapuskuriin. Porailin mukana tulleella terällä reiät suurempia murheitta ihan summassa. Takaa tuli jotain muovista puskurin kannaketta esteeksi, mutta päästelin vain menemään. Poratun reiän läpi tein sitten pikkureiät kannatinmuoveihin, joista sain johdot pudotettua puskurin takaa maahan. Sitten vein johdot vetokoukun sähköjä varten tehdyn reiän kautta vasemman takavalon luokse, josta otin virrat kojeelle. Näyttö/summerimoduulin johdon sai erittäin helposti kuljetettua muovien alla ratin viereen piiloon. Ei tarvinnut ottaa mitään muovia edes irti, taivutti vain ja sujautti johdon alle. Aika hyvin tuo toimii noin halvaksi laitteeksi :)
Noniin, 15 eken parkkitutka myös kiinni. Helppo homma. Pistin kuitenkin vain ne kaksi sensoria, 90cm etäisyys toisistaan, ja kattaa kyllä koko taka-alueen. Johdot sain vedettyä kumitulppien kautta täysin kivuttomasti, pieni viilto vain kumitulppaan ja siitä johto läpi, ja suurinpiirtein samalla kohdalla oli neliöreiät valmiina sen takana olevan metallisuojan alla, joka on 13mm pulteilla reunoistaan kiinni, siinä on myös kiinni ne kääntöpidekkeet. Sen metallisuojan alla olikin myös muut johdot lampuilta - lampuille, joten siitä vain vierestä vedin vasemman puoleiseen takavalohässäkkään, jossa oli myös peräkoukun johtosarja -adapteri. Sinne + ja - johto kiinni, ja koko moduulin- ja ylimääräiset johdot sai jättää sinne valojen muovisuojan alle. Siistiä. Itse näyttöyksikönkin jätin taakse reunahyllylle, koska kuitenkin käännän pään usein taakse. ( en peruuta peileistä kovin usein ;) ) samalla näen taakse, ja tutkan etäisyysnäyttämän sekä kuulen aktiivisen piipityksen, jos ei aina jaksa taakse katsella, nyt saa ajaa kivasti melkein kiinni, sekun farkussa aina ollut hieman hankalaa, nyt on hyvä ja muutkin osaa pitkää farkkua nyt paremmin peruutella. Hywin workkii !

M

malagant

Vieras

T_White sanoi:
malagant sanoi:
T_White sanoi:
Noniin, 15 eken parkkitutka myös kiinni. Helppo homma. Pistin kuitenkin vain ne kaksi sensoria, 90cm etäisyys toisistaan, ja kattaa kyllä koko taka-alueen. Johdot sain vedettyä kumitulppien kautta täysin kivuttomasti, pieni viilto vain kumitulppaan ja siitä johto läpi, ja suurinpiirtein samalla kohdalla oli neliöreiät valmiina sen takana olevan metallisuojan alla, joka on 13mm pulteilla reunoistaan kiinni, siinä on myös kiinni ne kääntöpidekkeet. Sen metallisuojan alla olikin myös muut johdot lampuilta - lampuille, joten siitä vain vierestä vedin vasemman puoleiseen takavalohässäkkään, jossa oli myös peräkoukun johtosarja -adapteri. Sinne + ja - johto kiinni, ja koko moduulin- ja ylimääräiset johdot sai jättää sinne valojen muovisuojan alle. Siistiä. Itse näyttöyksikönkin jätin taakse reunahyllylle, koska kuitenkin käännän pään usein taakse. ( en peruuta peileistä kovin usein ;) ) samalla näen taakse, ja tutkan etäisyysnäyttämän sekä kuulen aktiivisen piipityksen, jos ei aina jaksa taakse katsella, nyt saa ajaa kivasti melkein kiinni, sekun farkussa aina ollut hieman hankalaa, nyt on hyvä ja muutkin osaa pitkää farkkua nyt paremmin peruutella. Hywin workkii !
Hienoa, että toimii! Itse olen huomannut ny käytössä, että tutka hämääntyy joskus esimerkiksi soralla peruutettaessa. Ääni heijastunee takaisin helpommin karheasta pinnasta. Joskus myös peruutettaessa seinää päin, alkaa piippaus n. 3m kohdalla seinästä, jonka jälkeen se taas loppuu, kunnes lähestytään oikeasti lähelle (2m -> 0,3m). Oletko havainnut vastaavaa toimintaa?

T_White

Aktiivinen jäsen

malagant sanoi:
T_White sanoi:
Hienoa, että toimii! Itse olen huomannut ny käytössä, että tutka hämääntyy joskus esimerkiksi soralla peruutettaessa. Ääni heijastunee takaisin helpommin karheasta pinnasta. Joskus myös peruutettaessa seinää päin, alkaa piippaus n. 3m kohdalla seinästä, jonka jälkeen se taas loppuu, kunnes lähestytään oikeasti lähelle (2m -> 0,3m). Oletko havainnut vastaavaa toimintaa?
Jäi tuosta omasta postauksesta tärkeä seikka, noitten halpojen laitteiden sensoreissa voi olla heittoja, itse valkkasin kaksi parhaiten toimivaa, ja ainakin yhdessä oli juuri tuontyyppistä ongelmaa, toimi välillä miten sattuu. Uskon että sulla on joku sensori heikossa hapessa? Testaaa ottamalla yksitellen irti, ja sitten vain testaamaan, varmasti löytyy se "heikosti" toimiva, ja jos sellainen löytyy? niin noitahan saa eurolla uusia, muutama vain tilaukseen, jää varallekin. Mullakin jäi toi yksi varalle, se yksi oli roskiskamaa selkeesti. Sitten vielä tuosta sorajutusta, ei ainakaan mulla ilmoittele turhia, laitoitko sensorin varmasti oikeinpäin? yleensä niissä on "UP" merkintä, jos se olisi väärinpäin? niin ottaisi liikaa alhaaltapäin, tai sitten voit hieman suunnata ylöspäin niitä sensoreita, jos oikein muuten on?

M

malagant

Vieras

Theros sanoi:
Kiinnostaisi saada pari lisä kuvaa noista kromilista asennuksista...tarkempia detail kuvia jos saisi ::)
Tässä viimein pari lisäkuvaa autosta:

M

malagant

Vieras

Eilen värkkäilin vähän auton kanssa pitkästä aikaa.

Toinen xenon-polttimo oli alkanut muuttaa väriänsä violettiin päin, joten vaihdoin molemmat uusiin. Kiinasta 6 euroa kotiinkuljetettuna kaksi kappaletta 6000K:n värilämpötilan tuikkuja. Ja hyvin pelaa! Kirkastuvat ehkä hieman hitaasti, mutta ei ole niin vakavaa. Muutamissa sekunneissa kuitenkin.

Käsijarru ei ole toiminut muutamaan viikkoon kunnolla ja on ottanut kiinni vasta aivan ylös vedettäessä ja silloinkin huonosti. Syyksi paljastui keskikonsolin alta löytyvästä vaijerien kiinnityskohdasta irronnut vaijeri. Keskikonsoli nousee ylös takapenkiltä avattavien (2) torx-ruuvien irrotuksen jälkeen. Korjaus on helppo.

Kolmantena tuli liimattua takaovien irtoilleet tiivisteet paikoilleen. Repsottivat vähän joka puolelta ja toisen puolen tiiviste oli kulunutkin hieman rikki jo oven hangattua siihen aina suljettaessa.

Tuli myös ihmeteltyä moottoritilasta kuuluvaa piippaavaa ääntä, josta laitoin erillistä kysymystä foorumille:

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=7505.0

M

malagant

Vieras

Päivitetäänpäs tätäkin viestiketjua pitkästä aikaa.

Auto on pelannut varsin hyvin, eikä sen kummempia vikoja ole ilmennyt. Paitsi pari viikkoa sitten, kun kytkin alkoi luistamaan! Ei luista joka päivä, mutta aina välillä. Esiintyy lähinnä nelosvaihteella kun kiihdytetään täysillä kierrosten noustessa 3000 paikkeille, jolloin vääntö alkaa olla melkein maksimissaan.

Kytkinosat tuohon maksavat varmaankin vähintäänkin kultaa ja työ timanttia. Tuskin tuota onnistuu itse vaihtaa ilman nosturia ja moottorin irrottamista/kallistamista?

Nesteet (Korrek DOT4) vaihdoin ja ilmasin kytkimen + jarrut, mutta ei vaikutusta.

M

malagant

Vieras

Päivitelläänpä autoketjua jälleen hieman. Vieläkin ollaan Rellun omistajia ja ihan kohtuullisesti on pelannutkin. Jopa kytkin alkoi itsestään jälleen pitämään, joten lienee ollut kyse jostain levyn lasittumisesta tai vastaavasta.

Ilmastointi oli vuotanut talven aikana tyhjäksi ja tekivät typellä paineistuksen onnistuneesti löytäen kuivaimen juuresta vuotaneen tiivisteen. Kuivain oli vaihdettu viime kesänä, mutta taas vuoti. Noh, korjaus maksoi kaikkinensa sisältäen myös täytön 130e Kalevan autohuollossa Oulussa, joten ei liian paha.

RSTuner (http://www.fastchip.nl) tuli myös koitettua, kun posti toi sen puoli vuotta pitkittyneeltä matkaltaan talvella. Eipä se toiminut, eikä Sagem2000-ECU ole valmistajan mukaan tuettujen listalla lainkaan, vaikka ostotilanteessa väittivät kovasti, että tuettu on. Tuskin tukea on tulossakaan, joten jos haluaa lisää vääntöä/tehoa ja nähdä statistiikkatietoa, pitänee vaihtaa autoa. Saattaa olla, että voisin tuon boksin myydä kaapeleineen päivineen pois, jos joku haluaa ostaa. Käyttämätön on.

Pientä nykimistä kiihdyttäessä on ollut, laitoin siitä oman viestiketjun, joten siellä lisää asiasta: http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=8838

Ylös Bottom